/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
tommer
Fra : Tr4nE
Vist : 4866 gange
30 point
Dato : 19-02-07 22:41

Hej
Jeg ville hører om hvordan jeg udregner tommer på et tv..!? Altså det er 70 cm i diameteren.. Jeg ville blive glad hvis der var en der viste hvordan man kunne regne det ud..

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 40 point
Dato : 19-02-07 22:44

centimeter divideret med 2.6 = tommer (ca)

Ellers er denne side god
http://www.onlineconversion.com/

- Anden

P.S. dit tv er 26 tommer og det lyder rigtig nok

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-07 22:46

Du måler på tværs af skærmen, dvs f.eks fra venstre øverste hjørne til nederste højre hjørne

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-02-07 22:47

Tag tværmålet fra f.eks. nederste venstre billedkant til øverste højre ditto.

Divider målet i cm. med 2,54, så har du det i tommer.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Godkendelse af svar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-02-07 22:48

Tak for svaret taunusanden. det var også ca det jeg regnede med det var..

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-02-07 22:51

Nå ja, der er jo også noget underlige ting..
En tomme måler ikke altid det samme, der er åbenbart flere størrelser

Min skærm måler f.eks "kun" 16 tommer når jeg måler det synlige af skærmen..
Og mit målebånd siger at 70 cm er 27.5 tomme.. så måske er det mere rigtigt at dividere med 2.5..

Sorry

- Anden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-11-07 17:47

Citat
En tomme måler ikke altid det samme

Næææ og det er en ounce heller ikke så det passer jo fint sammen