/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
4 personers scooter
Fra : Zoooidberg
Vist : 753 gange
20 point
Dato : 18-02-07 17:24

Hej. Jeg er på udkig efter en ¾ personers scooter. Jeg ikke ved om det eksisterer eller om det er lovligt i DK.
Jeg har kigget lidt på f.eks. "Scootercars", men der er kun plads til to. Findes der nogen med mere plads, og som har samme gode fordele (forsikring, afgifter m.m.)
Zooidberg

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 18-02-07 17:25

Nå, tekstboksen "misforstod" det jeg skrev. Jeg mener ikke en "3 fjerdedel persons scooter", men en med plads til 3 eller 4 personer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-02-07 18:02

Der findes en del, men de må ikke køre på offentlig vej.
Kun på golfbanen.

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 18-02-07 18:52

Okay :)
Det er til offentlig vej og lukket kabine, men jeg har aldrig hørt om det.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 20 point
Dato : 18-02-07 22:03

For at et sådan køretøj skulle kunne være en knallert, så skal motoren være på 50ccm.
50ccm, kan du hive ca 8HK ud af, uden at presse motoren voldsomt.
8HK til at trække 3-4 personer er totalt utænkeligt.
Jeg har forsøgt mig med at sidde 4 personer på en Yamaha 4g, som kun vejer 80kg, og den havde 10HK, og det gik langsomt.

Det eneste mulige valg er scootcar og selv på denne, ville jeg skifte cylinder, da jeg kan forstille mig at den er pænt sløv i optrækket.

Selv denne lille bitte scootcar kører kun 40-45 i modvind!!
http://home1.stofanet.dk/pwt/scootcar

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 18-02-07 23:24

Det kan jeg selvfølgelig godt se :) Men det kunne jo være der var kommet en løsning. f.eks. 125ccm. Men "nogen" kalder jo det for motorcykel, lol!

Godkendelse af svar
Fra : Zoooidberg

Dato : 17-04-07 14:32

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-04-07 16:05

Ja 125 er motorcykel.
Min sidste motorcykel var på 125ccm og den havde næsten 40 HK...! den er næsten det samme som en Renault 5 TL.