/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
problemer med trådløs
Fra : nenner1
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 17-02-07 16:32

jeg har lavet et trådløst netværk med router og trådløs netkort til min bærbar, og alm. kabel forbindelse til den stationære, det hele virkede fint lige ind til i går hvor den bærbare ikke kunne komme på internettet, den kan fint finde routeren og lave forbindelse til netværket, men når jeg starter explorer op siger den at der ikke er forbindelse til internettet, kan se på den bærbare at den ikke modtager noget. kan det være netkortet der er defekt? eller måske routeren?
håber meget på hjælp.
på forhånd tak
mvh. jens

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 17-02-07 16:39

Det lyder lidt som IP adressen skal opdateres. Søg på Goggle på : WinsockxpFix.exe og kør den.

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 17-02-07 17:04

der er ikke nogle problemer hvis jeg bruger et alm. netkort(ikke trådlåst) i den, så det kan ikke være ip adressen eller hvad?
mvh. jens

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 17-02-07 18:27

Har du prøvet at reparer forbindelsen? Gøres ved at højreklikke på forbindelsen og vælg reparer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-07 21:24

Check din trådløses kryptering. Måske er det den der blokere, da du godt nok kan se routeren, og måske også den anden maskine på nettet! ???

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 18-02-07 11:21

severino hvordan gør jeg det?
mvh jens

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-02-07 15:47

Routerens kryptering skal du se inde i routerens menu!
Den bærebare's kryptering, som skal være den samme kode, vil du finde i opsætningen af det trådløse system.
Prøv f.eks. at slå krypteringen fra begge steder, så du kan se om der kommer hul igennem til geografien.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-07 16:33

Nenner1 har åbenbart stadig ingen forbindelse!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : nenner1

Dato : 11-03-07 13:23

Tak for svaret severino.