/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænding med Dual layer
Fra : artemis
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 16-02-07 06:49

Jeg skal til at prøve at brænde med dobble layer dvd skiver.Jeg er i tvivl om, hvordan Clone DVD/Any DVD skal indstilles. Når jeg brænder som hidtil, komprimerer Clone som om det er en alm. DVD jeg indsætter efterfølgende.Dernæst har jeg hidtil brændtpå flg. måde; efter læsning af skiven, har jeg indsat den blanke skive, er det den bedste måde eller er det bedre, at brænde til en ISO fil ( eller, hvad det nu hedder)? -Håber på at få hjælp, da dobble layer skiver jo er for dyre til alt for mange forsøg.
Jan

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 16-02-07 11:33
Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-02-07 13:12

https://www.lightscribe.com/gettingstarted/index.aspx
Hej, her er et link vedr. LightScribe.
Jeg har selv brugt denne metode flere gange. Det er såre enkelt. I mit tilfælde lavede jeg selv film, som blev brændt på dvd skiver. Jeg benyttede Nero Burning Rom 6 / Express / LightScribe. Sony dvd Dual Layer brænder.
Dit Cloner dvd program kender jeg ikke, men du kan sagtens bruge forskellige brænderprogrammer, én til hver dvd-side, hvis dit clonerprogram ikke har LightScribe programmet. Har du Nero, så kig i Express om LightScribe ligger der.
MVH Akle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-07 15:03

I clonedvd burde du kunne sætte den til dvd 9 istedet for dvd 5 som den står til som standard (lige ved siden af kvalitetslinjen), med mindre det er en oldgammel version du kører med!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-07 18:18

akle

undskyld men Lightstribe er jo teknologien der brænder et billede ned på specielle skiver og ikke noget med dobbelt layer at gøre.

Jeg har ikke prøvet at brænde dobbelt layer skiver endnu, så der kan jeg ikke hjælpe desværre.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-02-07 20:34

Rigtignok!