/ Forside/ Karriere / Udlandet / Østlande / Spørgsmål
10  granner01 100
Løn i Udviklingslande
Fra : Krassus
Vist : 1241 gange
50 point
Dato : 15-02-07 22:46

Jeg har gjort hvad jeg kunne og søgt rundt på nettet og prøvet at finde en lønstatistik... er der nogen som kan finde en PÅLIDELIG kilde ala oecd, hvor man kan se en standard løn for en ufaglært i østlandende (også gerne andre lande) ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 22:50

De har vist ikke meget statistik derovre - de ved ikke engang hvor mange de er.....

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 15-02-07 23:00

Tjaeh.... så tager jeg gerne løn statistik fra kina, korea etc. i stedet... de har da i altfald kontrol på tingene :D

Accepteret svar
Fra : larve2

Modtaget 25 point
Dato : 15-02-07 23:58

Hej krassus.
EUROSTAT - eu's statistiske kontor har en del sammenligninger. Både på lønninger og på udgifter ialt pr. time mv
Prøv f.eks. her:
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=1996,45323734&_dad=portal&_schema=PORTAL&screen=welcomeref&open=/C/C4/C43&language=en&product=Yearlies_new_population&root=Yearlies_new_population&scrollto=535

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 16-02-07 08:21

Gad vide om du kan bruge løn statestik til noget, hvis de ikke er fair. Mange fattige lande laver slet ikke nogen, eller også vil de ikke ud med de faktiske tal.
Jeg har siden 1994 arbejdet i disse lande. De er ikke fra nogen statestik, men ved at have boet her i en årrække så får man da noget indsigt. Jeg har til dels også selv arbejdet til samme løn hernede.

ufaglært std.

Myanmar 190-320 kr/ mdr
Cambodia 225-360 kr/ mdr
Thailand 680-800 kr/ mdr
Vietnam 850-1100 kr/ mdr

Småt i forhold til os, men alligevel rigeligt da udgifter som mad og husleje mm. er tilsvarende lave.

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 17-02-07 17:07

Tak for svaret larve2. ikke helt hvad jeg søgte men det kommer nok ikke tættere på...

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 22-06-07 18:09

@Krassus. Hvilke lande søger du information om? Jeg kan hurtigt finde pålidelige kilder.

P.S. ALLE østeuropæiske lande, også de der ikke er medlem af EU/har udsigt til det, har pålidelig info om løn. Så skod er de altså ikke.