/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Specielt bor
Fra : Dieter
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 15-02-07 18:06

Jeg skal bore nogel huller i en træplade. Hullerne skal være SKARPKANTEt og FLAD i bunden. Dvs. de skal ikke gå igennem en plade.

Hvad hedder sådan et bor ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 18:18

Træbor.....

Du lader da bare være med at bore igennem.....

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-07 18:18

Da både fladbor og spiraltræbor laver et lille hul under det flade vil jeg anbefale en overfræser hvor du kan få mange forskellige skær og du kan helt sikkert få et fræseskær der kan løse dit problem,

Du kunne evt. købe en billig overfræser eller låne og så finde det skær der passer.
Jeg har haft meget glædde af min som blev købt hos Harald Nyborg. Den er ikke så nem at arbejde med som de dyrere, men til lejlighedsvise opgaver den glimrende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 18:18

Eller en fræser....

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 15-02-07 19:03

Du kunne købe en bor ,den de bruger til køkken låger hængseler
jeg tro det heder universal træbor, eller kunne du bruge centerbor
Så durt er de heller ikke.
pømske

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 15-02-07 19:56

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-07 19:58

Husk at prøve på noget der ikke skal bruges først så du bliver fortrolig med det.