/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Personlig handlingsplan. ???
Fra : Tobster
Vist : 3184 gange
100 point
Dato : 14-02-07 22:27

Jeg har ifb. med arbejdet brug for at lave en personlig handlingsplan, og har googlet efter det, men kan intet finde.

Nogen der ved hvor jeg kan finde råd og vejledning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 22:39

I Nyborg....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-02-07 22:43

Du skal bare spørge mig - så skal jeg nok lave en handlingsplan for dig! Hvad skal den gå ud på?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 23:03

Hvad tænker du Tobster?

Er det en spirituel-/religiøs udvikling, en psykologisk selvforståelse eller en opdragelses guide?

En handlingsplan i forhold til dagpengesystemet, AF eller er det karriereudvikling?

Sidstnævnte er der mange private aktører som byder ind på. F.eks. :

1.) http://www.anuba.dk/udvikling_main.htm
2.) http://www.edbgruppen.dk/?id=567
3.) http://www.astrazeneca.dk/karriereogudvikling
4.) http://www.clearvision.dk/ec_karriereudvikling.html

..ikke at arbejdsgiverne giver meget for en sådan 'udvikling' : http://www.business.dk/karriere/artikel:aid=2024074

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 15-02-07 08:31

Der er tale om en personlig handlingsplan vedr. karriereudvikling.

Jeg vil gerne lave en sådan én for så at aflevere den til min chef.

Jeg håbede lidt på at det selv var sådan man kunne lave og ikke skulle ud og betale nogen for det.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-07 08:43

personlig handlingsplan vedr. karriereudvikling............

Den kan kun DU lave.

Du skal lave et stykke papir, hvor du skriver hvad du mangler i din hverdag, hvilke kurser kunne forbedre/styrke dig i din hverdag.

Der skal nedfældes nogle mål for din fremtid. Hvad vil du i firmaet - vil du blive i den stilling du har nu, uden nogen form for ændringer ? Eller vil du gerne have andre ansvars områder eller noget helt tredje.

Hvor vil du være om (erhversmæssigt) om 12 mdr.

Hvis du er leder for mange medarbejdere, kunne et konfliktløsningskursus være interessant, salgskursus, personligudvikling.
Eller et kursus i administration, hvor man lærer om udarbejdelse at handlingsplaner.

handlingsplan = hvav/hvor vil du være om 12 mdr. Hvilke midler skal du bruge fra firmaet til at nå de mål

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 10:13

Jf. mit sidste link: Man må så håbe på at din chef billiger dit initiativ ....ellers er jeg bange for, at det kan få den 'modsatte' effekt af hvad du havde tænkt dig. Jeg har en enkelt gang hørt om en, hvor chefens svar var: Du kan udvikle dig i din fritid, lad venligst være at forstyrre mig i arbejdstiden med den slags pjat.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-02-07 10:20

En handleplan er en beskrivelse af hvor du er i dag, og hvordan du når dit mål. Dvs. du skal beskrive hele forløbet for, hvordan du kommer frem til dit mål, som fx skole, uddannelse, kurser, praktik osv. dette er dine delmål.
Du kan fx tage en der gerne vil være bygningstømrer. Han har ingen uddannelse i dag, men forløbet er teknisk skole, praktik osv. og når handlingsplanen er gennemført, er han uddannet bygningstømrer. Her er handlingsplanen lagt for ham i forvejen i form af uddannelsesplanen.
Umiddelbart, så er du selv den bedste til at lave din handlingsplan. Start og mål, hvad skal du - eller hvad mangler du mellem de to ting = din handlingsplan. God fornøjelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 10:30

Det alka beskriver er en plan omkring faglig udvikling. Denne er arbejdsgivere ofte interesseret i at se, noget andet er en plan for din personlige udvikling.

..og dog? Du arbejder jo med business to business salg og marketing og her er HR (human resources) i højsædet har jeg forstået?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 15-02-07 10:48

Virksomheden jeg er ansat i er inde i en forandringsproces i visse områder, og jeg tror derfor at jeg vil stå stærkere hvis jeg viser engagement og at jeg vil noget.

Jo, HR er også en del af marketing, men ikke en del jeg er så involveret i - endnu :)

Der er mange gode svar her og I har været til stor hjælp!

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 15-02-07 10:55

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 11:01

Tobster -> Pøj pøj... Held og lykke med din karriere fremover

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-02-07 11:19

Det jeg beskriver er ikke specielt en handleplan omkring uddannelse, men som et eksempel - hvis det var om uddannelse. Det kunne også være om personlig udvikling, eller ens resourcer. Det kunne også være om ens spidskompentencer osv. men under alle omståndigher så uanset emnet så er en handleplan en brskrivelse fra hvor man er lige nu til det mål man ønsker at nå!