/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
SOLID FORSIKRING
Fra : jumbovorre
Vist : 1160 gange
100 point
Dato : 11-01-03 18:21

Hej alle...

Jeg står overfor at købe et digital kamera og jeg vil tegne en forsikring derpå... Mit spørgsmål er, er der nogen der har erfaringer med SOLID FORSIKRING AB...

Steffen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 18:43

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> writes:

> Jeg står overfor at købe et digital kamera og jeg vil tegne en
> forsikring derpå... Mit spørgsmål er, er der nogen der har erfaringer
> med SOLID FORSIKRING AB...

Spørgsmålet hører hjemme i dk.forbruger.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 11-01-03 22:54

Hej jumbovorre
Har du nogen indboforsikring?? - så check hvad den dækker i forhold til den tillægsforsikring du vil købe. Normalt er der kun een der for glæde af tillægsforsikringer, og det er sælger af forsikringen/selskabet, i forhold til prisen.
Husk på at du har 2 års fabrikationsgaranti.
Her er et lille udpluk af Solid Forsikrings betingelser:

[citat]
2. Hvilke skader er omfattet

Forsikringen dækker, mad undtagelse af nedenfor i pkt. 3 nævnte, for skader eller fejl forårsaget af pludselige og uforudsete
hændelser på de forsikrede produkter. Tegnes der LUKSUS forsikring, tages der ikke forbehold for erstatning ved slidtage,
justeringer samt rensning af produktet i forsikringsperioden.

3. hvad dækker forsikringsdækning ikke:

Skade som beror på at de forsikrede genstande stjæles eller på anden vis bortkommer. Skade som er omfattet af garanti eller
sælgers ansvar i henhold til køberetlige regler . Skade som beror på forkert brug af det forsikrede eller på at det forsikrede
anvendes på anden vis end som beskrevet i brugsanvisningen. Skade forårsaget af det forsikrede (følgeskader). Udskiftning
eller forbrug af forbrugsartikler så som lamper, batterier, genopladelige batterier, film, blækpatroner, tonere etc. samt for justering
kontrol eller rengøring. Skader af mindre art, som ikke påvirker de forsikrede produkters anvendelighed (kosmetisk skade ). Skade
på de i det forsikrede objekt installerede programmer og/eller lagrede data. der ydes ikke erstatning for geninstallering af
programmer / lagrede data. Skade som følge af datavirus og lignende. Skade på tilbehør/ekstraudstyr som eftermonteres. Skade
på standardkomponenter i det forsikrede så som diskettedrev, harddisk, CD&#8209;ROM drev etc. hvis andre end autoriseret reparatør
her installeret komponenterne. Funktionssvigt, der på grund af årstalsskift til år 2000, forekommer på apparatet, eller dele deraf
eller som forringer apparatets anvendelighed helt eller delvist og som kan henføres til indbyggede egenskaber i apparatet.

[/code]

Af det kan man se at man ikke når specielt langt med deres forsikring, set med mine øjne i hvert fald.
Deres betingelser fandt jeg lige umiddelbart gennem: http://www.frederikssundfoto.dk/

Men prøv at fortælle priserne på kameraet og forsikringen, så der var noget at tage stilling til.

Mvh

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-01-03 01:19

køb endelig et kamera, det bliver jo en del af dit indbo, og bliver derfor dækket af din indboforsikring...

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 12-01-03 12:23

Hej igen...

Det er et Canon V2 2,1 MegaPixels til 3298 og forsikringen koster 499 i phototeam...

Jeg har 2 spørgsmål udfra det I siger...

1. Der er da ikke 2 års fabriksgaranti - der er 2 års reklamationsret og det er vel ikke det samme...? Er det ikke køber der har bevisbyrden når det er reklamationsret...?

2. Dækker min indboforsikring også hvis jeg tager det med til fest? eller andre steder? Og hvad med tab af bonus og præmiestigning?

Steffen

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-03 12:57

1. Yep, du har ret - Sorry, men hør i butikken om garantibestemmelserne for dette kamera, for der kan godt være udvidet garanti.

2. Nu skriver du ikke lige hvad det er du tænker på med den fest.. Som der står i Solid Forsikrings betingelser dækkes der ikke ved tyveri eller skade ved forkert brug (!). Jeg foreslog dig at checke din indboforsikring - der kan være mange måder de forskellige selskaber (ikke) dækker på....

Personligt ville jeg ikke vælge at betale for en ekstra forsikring i dette tilfælde, men jeg ved selvfølgelig ikke hvad erfaringer du har med held/uheld overfor sådanne ting

Mvh

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 12-01-03 21:43

Hej igen...

Tak for svaret kanjegik, jeg vil spørge nede i butikken imorgen, specielt med henblik på "skade ved forkert brug"... Det kan betyde ret mange ting..

Steffen

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 12-01-03 21:43

Tak for svaret kanjegik.