/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
HJÆLP _ PICCOLO HAT søges
Fra : hawaii7
Vist : 2127 gange
200 point
Dato : 12-02-07 14:37

Nu har jeg brugt weekenden på at søge efter en PICCOLO hat eller bare finde et foto med knægt med en piccolo hat, så et syværksted kan lave en. Jeg kan intet finde, hverken hos de store og fine hoteller, søgen på nettet m.m.
Nu er mit sidste håb da alverdens ting kan findes ved en "KANDUER".
Helst et sted hvor et sådan hat kan købes.
Dernæst et billed, så man selv kan sy en sådan hat.

Hjælp mig f--------

Hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 12-02-07 14:49

Er det en hat i denne stil

http://www.amorin.dk/vis_tilbehorsliste.asp?Grp=602&visVare=602158

så kan det ikke være svært at lave den selv.

Det er jo det man kalder en "pilleæske"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-07 14:52
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-07 14:52

Ans, to sjæle en tanke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 14:52

Klip et stykke pap ud og beklæd det med stof. Det pap, der er i gavepapir vil kunne bruges.

His det er den model du søger, så er det den letteste hat at lave.

God fastelavn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 14:54

His = Hvis

Ja Nordsted1, jeg tror det er sådan en hat, der tænkes på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-07 14:54

Kan du ikke finde en nytårshat og klippe til, den behøver jo da ikke være i stof??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-07 14:56

Og vi kan åbenbart blive ved

Til nytår er der de der høje hatte uden skygge, sådan ville jeg klippe af i højden så den passede

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 14:56

Den skal vel beklædes med stof, så den kommer til at passe med resten af "dragten"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 15:01
Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 12-02-07 15:06

Tak for svaret ans.
Du kom jo først.
Jeg mente ikke den var så stor. Jeg mener at have set i film det er en lille hat midt på knoppen.

Nordsted den er ikke til salg kun til udlejning. Har talt med firmaet.

Tak for hjælpen
Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 15:14

Tak

Men den hat er nu nem at lave selv.

Det er også en lille hat, den bliver mindre jo mindre hovedet/knoppen er

God fastelavn (jeg tror det er det hatten skal bruges til

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-07 15:21

Øv det var ærgeligt at den ikke var til salg, men skal du have den syet hos en prof. ude i byen, så tror jeg alligevel det er billigere at leje den.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-02-07 15:51

Nej ans

Jeg er formand for en ældreklub og vores aktiviteter føregår på 1. sal og en af damerne i bestyrelsen hjælper altid de ældre op med elevatoren og jeg har flere gange drillet hende med at hun skal have en piccolohat.
Hvis det kan nås til vores fastelavnsfest får hun den på lørdag og så skal hun have den på til vores møder m.m. Så bliver hun autoriseret elevator chauffør.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 15:59

Det er da en sjov ide. Jeg tror der kan blive morskab ud af det.

Men den er nu ikke så svær at lave.

Er der ikke en fingernem i ældreklubben, som i al hemmelighed kan lave den