/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Mangler blæser / kølemodul
Fra : hr_hvalsoe
Vist : 627 gange
50 point
Dato : 11-02-07 12:24

Jeg søger desperat en blæser/køler til et nVidia FX 5200 grafikkort (128 MB ram), da den gamle mangler nogle vinger og larmer.

Selve propellens kropsmål er: 55 MM mellem de to skruehuller og 45 MM i diameter på selve propellen. Bag på propellen står:

EVERCOOL
EC5010M12S
DC 12V, 013A, 1,56W

Hele kølermodulet måler 66 mm x 61 mm. Mellem "skruerne", som fastgør modulet til grafikkortet, er afstanden 80 mm.

Her er et billede:

http://www.guldholdet.com/blæser.jpg

Kan nogen forælle hvor i danmark, denne kan erhverves / hvor en blæser som passer på modulet kan erhverves / hvor et helt nyt kølemodul med blæser kan erhverves?

MVH

hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-02-07 12:49

Smid sådan en fyr på>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321265

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=201&code=013

bruger den selv på mit nVIDIA 7800 Gtx kort ret
effektiv og næsten lydløs selv på højeste omdrejninger.
Men køb noget ordentlig køle paste>

http://www.arcticsilver.com/as5.htm

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320746

Det der plejer at komme med de forskællige kølere er
en bilig kvalitet som ikke kan måle sig med arcticsilver
det bruger jeg til både på gpu'er og cpu'er på alle mine pc'er.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-02-07 12:51

+l-på

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 11-02-07 12:58

Hej Manse9933

Jeg takker for din tilbagemelding, men grafikkortet koster jo næsten ingenting.

Jeg havde regnet med en meget billig blæser (50-75 kr.).

Et nyt kort kan jo fås for 200 kr.

MVh

hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-02-07 13:07

okaymen du kan jog også bruge køleren til dit næste
grafikkort(har installations brackets til de fleste kort),men prøve at tjekke de andre kølere inde på siden,måske denne>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=270136
Billigere tror jeg ikke du kan finde en køler.
Men jeg ville ikke vælge den(tjek dimensioner), men det er jo op til en selv,jeg vil kun have det bedste

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-02-07 13:09
Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-07 19:03

Jeg kan ikke anbefale dig at skifte kølemodulet.
Bare find en blæser som er lidt større.
Evt en gammel CPU blæser eller lign, og skru den fast ude i køleribberne.
Det virker rigtigt godt.
Hvis den larmer så kan du for en billig penge købe en lille kabel som sættes på samme stik som til DVD drev, hvor du enten kan vælge 5 eller 12 volt.
Det samme kabel som følger med til Zalman VF-700

Godkendelse af svar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 20-02-07 20:34

Tak for svaret NoShyGuy. Det var nøjagtig sådan noget jeg ledte efter.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-02-07 17:28

Ok. jeg satte selv en blæser på mit gamle riva TNT kort, da det crashede når det blev varmt.
Bare en enkelt stor skrue ind mellem 2 køleribber, så var der ikke flere problemer med den.

held og lykke.