/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Omlægning/sammenlægning af lån
Fra : tinolarsen
Vist : 1050 gange
100 point
Dato : 09-02-07 21:46

nogen der kan komme med råd om jeg kan/skal lægge mine lån om på min lejlighed.

Har et 5 % anniutetslån over 30 år på min lejlighed.

Har haft lånet i lidt over 2 år.

Resgæld er 492000,-

Mit boliglån er nu på 185000,-

Lejlighedens pris var 620000,- for 2 år siden, men skulle gerne være steget i hverttilfælde 100000,-

Er der ikke noget med man kan få en ny vurdering, og på den måde hente nogle penge - eller i hverttilfælde få boliglånet med i realkreditlånet...

Håber nogen kan komme med nogle gode råd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-07 00:22

Her kan du regne på Låneomlægning-Friværdiberegning-Nyt lån, ved at klikke på fanebladen med foranstående navne: http://www.totalkredit.dk/Totalkredit/data.nsf/webDocuments/71FD9FB42B001150C1256F7E00502685

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-02-07 07:38

ring til dit kredit selskab. De sender en Egendomsmægler ud. Han vurdrer lejlighede, senere kommer der så et brev med hvad der er bedst at gøre. Hvor meget du kan belåne osv.

Jeg selv ville lave et 20 års lån til 4% som er fastforrentet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-02-07 08:58

du har tilsyneladende ikke friværdi nok til at få dit boliglån dækket ind, og det er heller ikke gratis at lægge et lån om. ring til din bank og lad dem råde dig. de kan sige straks, om der er penge at hente.
min erfaring er, at du kan hente en god besparelse ved at forhandle rentesatsen på dit boliglån ned.
det kan næsten altid lade sig gøre.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-02-07 09:52

Når tinolarsens tal ser sådan ud med en resgæld er 492000,- og under forudsætning af, at boligens værdi i dag er på 1.000.000 er der da ingen problem i omlægni til et nyte 5% lån, og så indfri boliglånet på de 185.000 kr.

Få en nægler til at vurdere din boligs værdi. Hvis vi taler om et nyt lån på ca. 1.000.000 kr. vil da have ca. 300.000 kr. i "0verskud" og det vil koste dig ca. 4.200 kr. om måneden brutto med et nyt lå på 1.000.000 kr.

Husk ve eventuel opsigelse, at lade det ske i forhold til udløb af et kvartal, ellers kommer du til at betale kuponrente for at sige lånet op i utide, og for dit lån vil det nogk være omkring godt 4.ooo kr.

Men husk inden du "handler" skal du være helt klar over hvad du gør. Hel og lykke med det.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 10-02-07 11:40

skal bare huske at det koster ca. 30.000 i kurstab og omkostninger at lægge et lån om.
Så man skal vurdere om det er det værd.
Har man f.eks. en bil til 100.000 som man gerne vil have ind under sit huslån, er 30.000kr mange penge for at låne 100.000 ekstra, så er det bedre at betale de 7-9% et bilån åp koster