/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hvem kan identificere 2 fugle?
Fra : idaw
Vist : 645 gange
80 point
Dato : 09-02-07 11:53

Jeg er kommet i besiddelse af 2 fugle. En lille gøje og en parakit af en art,men hvilke aner jeg ikke, og det ville jo være rart at vide. Kan ikke finde nogen online man kan sende billeder til og de så kan fortælle racen. For at beskrive dem er svært.

Kan du hjælpe mig?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-02-07 12:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-07 12:40

Måske "disken" lige skulle have skrevet HVAD meningen med linket var....

Tag et billede af den og opload det til linket - så kan vi ALLE se dyret.....

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 12:42

Hihi, jeg ville gerne vise pipperne,men jeg aner ikke hvordan, og omjeg kan sætte et billede ind...

Tjekker lige linket:)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-02-07 12:43

Troede det fremgik af siden.

Free Image Hosting for bloggers, message board users, and eBay sellers.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 12:50
Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 12:51

http://img131.imagevenue.com/img.php?image=21682_DSC08375_122_154lo.JPG

Nu fattede jeg det vist. Prøver lige med det samme at tage nogle bedre billeder.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-02-07 12:59

Skægge dyr, eller også vender billederne forkert.
Kender dem ikke.
Men nu kan du da henvise til et par billeder.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 13:00
Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-02-07 13:00

Og så - både og.
Den ene kunne minde om en Senegal papegøje

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-02-07 13:01

Hvad det ikke er, efter der kom mere lys på.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 13:02

Dem jeg fik dem af snakkede om amazone,men den er jo langt fra så stor, men dværg amazone, hvis der er noget der hedder det måske?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-02-07 13:03

Ville mene der kan være tale om Lory,
http://images.google.dk/images?svnum=10&hl=da&q=lory

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-07 13:14

Er det bare mig? Eller kan I heller ikke få øje på parakitten?

Hanne

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 13:15

Parakit, Lory, hvad ved jeg? :)
Men syns nu ikke den ligner en Lory.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-07 13:22

Den ene er ganske rigtigt en parakit og den anden en papegøje.

papegøjen er en amazonpapegøje af en slags, men lige hvilken er svært at se på de dårlige billeder.Sådan en er ikke så stor, ca 30-35 cm lang.

den anden ligner en barnards ringparakit, mest aftegningerne, for den ser lidt bleg ud i farverne.
Men det er mest den gule ring i nakken der gør, at jeg tror det er sådan en, for det er der ikke rigtigt andre parakitter der har. Og den er længere end en amazonpapegøje når halen måles med (ca 36-38 cm)

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-07 13:26

Har set den 'ligge' til venstre...

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 13:27

Parakitten ser ganske rigtigt noget bleg ud på billedet, den er lidt klarerer i farver IRL.

TUSIND TAK for svaret:)

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 13:29

LOL:D

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-07 13:40

Hov, ser lige de nye billeder der er meget bedre.

det er en blåpandet amazonpapegøje

og den anden er muligvis :
http://www.lars-bodin.dk/Fugle/barnardius/barnardius_barnardi_barnardi.html

mvh dova

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 14:08

Jeg tror i har ret i parakit arten ihvertfald. Jeg syns bare aldrig jeg har set en amazone så lille, Den er tættere i str på nymfeparakitter end grå jaco.
Den har røde briller, hvid pande og lidt blåt derefter.
Men det kan jo godt være den bare ikke er så stor af sig....:)

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 14:11

Også er dens næb gult...

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 80 point
Dato : 09-02-07 16:23

jeg kan se den er større og kraftigere end parakitten, så størrelsen passer vist meget godt på en amazon.

Jeg mener så alligevel ikke, at det er en blåpandet amazon, men derimod en hvidpandet, ud fra det du skrev om hvid over næbbet og røde briller:
http://www.lars-bodin.dk/Fugle/amazona/amazona_albifrons_albifrons.html

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 09-02-07 16:57

Tak for de gode svar. Tror du har helt ret i det er en hvidpandet amazone, den ligner præcis den på billedet:)

Tak for det:)

Venligst,, Ida

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-07 17:54

Hvad er forskellen på en papagøje og en parakit?