/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer har fundet en fej.
Fra : Gtre42
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 07-02-07 16:58

Jeg er godt træt at at Explorer lukker ned på forskellige sider uden grund. Eks Campingnettet som efter et meget kort øjeblik kommer med denne fejlmeddelelse, hvad kan det skyldes? Med Firefox er jeg ikke stødt på problemet endnu men grundet netbank er jeg nødt til at have 2 browsere.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 07-02-07 17:59

Hvilken udgave af Internet Explorer bruger du?

Har du installeret tilføjelsesprogrammer som Google Toolbar, så prøv at afinstallere disse...

Ellers skyldes fejlen ofte, at et program bruger alle PC'ens resourcer.

Det kan fx. være spware eller en trojan, der kører i baggrunden
Hent evt. dette program til skrivebordet - følg vejledningen - kopier loggen herind som vist i vejledningen:
http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 18:35

er du sikker på du ikke har skidt og snavs på din pc så

funktioner - administrer tilføjelsesprogrammer - sørg for at der udfor vis står "tilføjelsesprogrammer der er indlæst i internet explorer i øjeblikket - marker Quickfind i listen og vælg deaktiver - genstart din pc (du får beskeden "Du har valgt at deaktivere dette tilføjelsesprogram - det er ok)

Kommentar
Fra : Gtre42

Dato : 07-02-07 20:03

Til Gywerd. Jeg har haft problemet med mere end 1 pc altså ikke kun denne her.Hvorfor er der forskel på Explorer og Firefox hvor jeg ikke er stødt på problemet endnu. Jeg havde en debat med Ekstrabladet som havde hørt om problemet før når man læste de såkaldte flach sider. Jeg har opdateret virusprogram så jeg tror ikke jeg har virus på min pc. Jeg vil nok mene at det er et lidt voldsomt forslag du er kommet med og også meget avanceret. Så pc kyndig er jeg ikke selv. Men hvis det er det der skal til er det jo et forsøg værd.Prøv for sjov selv hvis du har Explore og gå ind på campingnettet.dk og tjek om du får den samme melding. Det kunne være interessant at høre.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-02-07 20:12

Har du over et Virusprogram/ Firewall
[CITAT][jeg tror ikke jeg har virus på min pc./CITAT]
Hvis du - BARE TÆNKER på, om du har det, SÅ HAR DU DET.
Der findes masser af gratis Firewalls og Virusprogrammer.

Ellers ville jeg gå ind på www.spywarefri.dk

ELLER SOM ''MIRIDTDK'' SKRIVER,
venter på stil_s eller arlet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-02-07 20:14

Citat
sorry - det virkede IKKE

Tror du er fyldt med spyware og andet.
Vent og FÅ ET GODT RÅD....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-02-07 20:15

Har du over et Virusprogram/ Firewall

Overhovedet SIKKERHED.....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-02-07 20:20
Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-02-07 20:22

Vil lige sige, at på visse af ovennævnte links, kan jeg ikke komme ind, grundet sikkerhed

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 07-02-07 20:31

ingen problemer på campingnettet.dk med IE 6... Køre

Hvis du prøver med programmet Hijackthis, som jeg nævnte ovenfor, og lægger loggen ind, er det muligt at se om uønskede programmer (snavs: virus, trojaner, orm, spyware, malware mv.) kører i baggrunden på din PC.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 07-02-07 20:33

Køre...

Ville spørge om du kører IE7?...

Kommentar
Fra : Gtre42

Dato : 07-02-07 20:41

Jeg tror det er den sidste nye ie jeg har men hvordan ser jeg det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:06

hvis du har downloadet den seneste - altså ie7 - så ligger den i tilføj/fjern programmer.

Det behøver ikke være skidt du har på din maskine - har du prøvet at gøre som jeg foreslår i mit første indlæg - hvis det virker er du rimelig godt kørende

ellers må vi have fat i vores sikkerhedgeni og lade ham guide dig igennem med hijackthis

Kommentar
Fra : Gtre42

Dato : 07-02-07 21:18

Ja det er ie 7 jeg har.Det med at gå i funktioner har jeg prøvet men får ikke muligheden administrer tilføjelsesprogrammer så jeg kan ikke prøve den af.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:22

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:25

har du de seneste opdateringer fra windows update (brugerdefinerede opdateringer) - de retter op på en hel del

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-02-07 00:24

Prøv lige at gå i Internetindstillinger -> Avanceret, og Nulstil, og se om det ændrer noget