/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Dansk ord for medical care
Fra : Nik_
Vist : 602 gange
20 point
Dato : 06-02-07 21:21

Jeg kan ikke lige komme på den korrekte oversættelse af "medical care" til dansk? Jeg ved godt hvad det er, men kan bare ikke komme på ordet.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 06-02-07 21:30

Lægetilsyn? Lægehjælp? I hvilken forbindelse?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 06-02-07 21:31

medicinsk behandling

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 06-02-07 21:34

Kan ik helt huske det, men noget med: hjemløses behov for herberg, rådgivningscentre, suppe-udlevering, medical care,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-07 21:36

jeg behøver ikke oversætte det to gange vel

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 06-02-07 21:41

tja - medicinsk behandling eller bare læge hjælp hvis det er hjemløse vi taler om.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-02-07 01:30

Det kan vist oversættes som 'pleje' :

1 . DA DER IFOELGE LITRA B ) INDROEMMES FRITAGELSE FOR "PLEJE" (" MEDICAL CARE" I DIREKTIVETS ENGELSKE VERSION ) TIL DEN PERSON, DER ER INDLAGT PAA ET HOSPITAL, SAMT FOR "TRANSAKTIONER I NAER TILKNYTNING HERTIL", UDLEDER REGERINGEN HERAF, AT LEVERING AF GODER I FORBINDELSE MED HOSPITALSBEHANDLING LIGELEDES ER OMFATTET AF FRITAGELSEN . RENT LOGISK MAA DETTE DERFOR OGSAA GAELDE FOR GODER LEVERET I FORBINDELSE MED "BEHANDLING AF PERSONER" (" MEDICAL CARE" I DEN ENGELSKE VERSION ) I DEN I ARTIKEL 13, PUNKT A, STK . 1, LITRA C ), ANFOERTE BETYDNING .

Herfra:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:61985J0353:DA:HTML

/Dorthe

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-02-07 05:56

Giver du os lige hele sætningen/afsnittet!

Det hjælper altid at have sammenhænget.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 18:42

det er faktisk korrekt at det kan betyde både lægehjælp og medicinsk behandling afhængig af emnet