/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
stueplante - elefant fod
Fra : lottevædder
Vist : 416 gange
20 point
Dato : 06-02-07 15:43

Hej,

Jeg har lige fået en kæmpe elefant fod.
Den står i en lille plastik potte, som den er købt med.
Hvordan planter jeg den om- over i en større krukke. - skal den have special jord.?

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 06-02-07 16:06

Du tager bare en lidt større potte. Putter lidt jord i bunden, sætter elefantfoden ned og putter jord omkring langs siderne. Vander den godt igennem og vupti kan den gro meget mere igen.
Jeg bruger bare almindeligt pottemuld til potteplanter og min elefantfod trives fint...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-02-07 16:48

Er det ikke en god idé at lægge lidt leecanødder eller potteskår i bunden af den nye krukke, som dræn?

Hanne

Kommentar
Fra : lottevædder

Dato : 06-02-07 17:36

Tak for "ideérne" - dem tager jeg til mig.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-02-07 17:47

Velbekomme!

Hanne

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 06-02-07 19:34

hejsa

husk ikke for meget vand den må MEGET gerne blive meget tør engang imellem, den gemmer vand i " foden " og den vil rådne hvis den får for meget vand, jeg taler af bitter erfaring for jeg overvandede min. så jeg spurgte gartneren på jobbet og han gav mig det råd.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-02-07 21:40

Endnu bedre grund til dræn i bunden!

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 10-02-07 20:17

Ja lidt træn skader ikke...enten lega, barkflis eller potteskår, grus eller småsten...

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 27-03-07 21:50

Nej nej ikke dræn i bunden!!!
Drænet skal "mixes" med jorden, altså hvis man nu vælger lega, så blander man legaen rundt med jorden, for vælger man kun at putte lega for neden i potten og jord ovenpå, så vil vandet automatisk falde ned til legaen, og ligge der og gå i forrådelse....
Så aldrig dræn forneden i potten, kun dræne blandet med jorden