/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Falsk Armani???
Fra : CiviC
Vist : 10131 gange
100 point
Dato : 04-02-07 18:30

Hej alle KanDu'er.
Dette er delvist et tip/advarsel, men også et spørgsmål.
En af mine venner (nej ikke mig) mødte for et par uger siden en italiensk gut, som fortæller, at han er sælger for Armani, og spørger om vej til Billund. Samtidig fortæller han, at har nogle jakker, som han skal af med inden han skal med flyet pga told-takster eller noget lignende. Han viser et eller andet form for sælgercertifikat, og overbeviser min ven til at købe 3 Armani jakker og et HugoBoss-sæt for 700 £. Jeg har nu set disse jakker, og er ikke det store mærke-dyr, og finder det lidt mærkeligt, at der ikke står Armani nogen steder på jakkerne. Det eneste der står er et logo med følgende skrift: R.G.A. Reportage.
Når jeg Googler dette finder jeg et par forums, hvor andre har været ude for det samme, men jeg kan kun finde ét sted hvor der står, at Armani ikke laver noget der hedder R.G.A. Reportage.
Mine spørgsmål er nu: Laver de mærket eller gør de ikke og er der andre i Danmark, som har været udsat for dette?

Links:
http://reviews.ebay.com/How-to-Spot-a-Fake-Armani-Men-apos-s-Leather-Jacket_W0QQugidZ10000000002354776

http://216.239.59.104/search?q=cache:2WIm44RAkpIJ:www.ripoffreport.com/view.asp%3Fid%3D117740+r.g.a.+reportage&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk&lr=lang_da|lang_en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:42

Uanset om de laver det eller ej - er din ven blevet taget i rø...

De ville aldrig stå på gaden og sælge den slags.....

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 04-02-07 18:57

Jeg er udemærket klar over, at han blevet snydt. Jeg ahvde da også mine tvivl, da jeg hørte historien. Derfor spørger jeg heller ikke om de er ægte, men bare om de laver mærket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 19:05

Armani has leather jackets from the following lines:

A/X Armani Exchange
Armani Jeans
Mani (Sportswear line)
Emporio Armani
Armani Collezioni
Giorgio Armani (Black Label)
Giorgio Armani Classico (Blue Label)

Avoid the "RGA/Reportage" suede and leather jackets and other clothing, they are not real Armani and are of poor quality. Armani does not have such a line of clothing!

Så er det da vist bevist....

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 04-02-07 19:11

Efter som jeg selv har skrevet linket, har jeg også læst det. Jeg skrev også til at starte med, at det er det ENESTE sted jeg har fundet, hvor der står, at Armani ikke laver det mærke. Jeg søger derfor efter andre links. Linket jeg henviser til er skrevet af en bruger på Ebay. Har han ret, eller har han ikke ret?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-07 08:48
Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 08-02-07 21:15

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : Babadoo

Dato : 08-09-07 22:21

Så griner..
Jeg mødte den helt samme fyr i dag..! På Mcdonalds i Tilst.
Helt samme historie, med at han skulle til Billund, og ville ikke fortolde jakkerne+jakkesættet.
Jeg viste med det samme at det var et "scam".. Men lod ham alligevel forsøge.! Det var tydeligvis ikke ægte vare han havde, og det katalog han havde med lignede l***... Aldrig noget Armani ville lægge navn til..

Men håber din ven er glad for de ting han har købt..

/X

Kommentar
Fra : Larsen85

Dato : 27-09-07 15:37

HEHE. Har lige købt fire jakker og et jakkesæt af selv samme italienske sjover på en gade i København. Han vinkede mig ind til siden i sin fine svenskindregistrede lejebil og fortalte hele smøren omkring kvalitet, fortolning osv. Han forsøgte at sælge de fem ting til 5000 til at begynde med, men jeg fik presset ham ned på 500 ialt, da jeg godt vidste det var et scam. Håber ikke der er nogen der har givet meget mere end det, fordi så er de virkelig blevet taget ved næsen. Kvaliteten af varene synes jeg er helt ok til prisen.

Kommentar
Fra : kingcapricorn

Dato : 22-11-07 00:20

Sjovt jeg finder dette forum, er blevet udsat for præcis det samme idag, i slagelse af en "Italiens Gut" i en Sølv farvet folkevogn, (og skal siges jeg aldrig har hørt om dette scam før), han spurgte først om jeg kunne forklare vej til motorvejen mod kbh til lufthavnen, og derefter forklarede han at han havde været i slagelse i en uge for at stå model, og som betaling havde han fået 3 jakker og et jakkesæt, og han ville forære dem væk pga han skulle betale skat for dem ved hjemrejse, og det ville han ikke, Hans navn var "Pasquale" og jeg fik et visitkort af ham, og så hans pas, og så viste han mig et katalog hvor han stod model i (og kunne tydeligvis se at det faktisk var ham, utroligt nok), så begyndte han at forklare nærmere at jeg kunne få de 3 jakker, som han nævnte kostede cirka 3000,- hver, og jakkesættet kostede omtrent 8000,- men om jeg kunne betale cirka 550 euro for jakkesættet pga han skulle købe souvenir til hans familie, og han nævnte vist også han skulle købe lidt gaver. og så dum og godtroende som jeg var (var jeg nok pga hans pas, og hans billeder i kataloget) fandt jeg pengepungen frem, men til mit eget held havde jeg kun 1200,- så jeg købte det, og han kørte mig hjem, og jeg tog mine 3 jakker, og selvfølig glemte jeg jakkesættet i hans bil. .. Så nu vil jeg se om jeg kan få dem solgt. det var min shitty onsdag.

So long guys

Kommentar
Fra : kingcapricorn

Dato : 22-11-07 00:24

Men der står ikk noget med RGA, der Står oppe i kraven på alle jakker, "Armani Collezioni" med en fin skrift.

Kommentar
Fra : chrias

Dato : 14-12-07 10:30

Hej alle
Jeg mødte den samme Italiener i Hillerød i går13-12-07
Han fortalte samme historie om vej til lufthavnen,og gave til sit barn,plads til det ekstra tøj.
Jeg var dog godt klar over der var tale om kopivare,men 3 jakker samt et jakkesæt for 1000.- kr er billigt,og kan det bare bruges nogle gange er det ok til prisen

Kommentar
Fra : krikanden

Dato : 31-12-07 15:10

Mødte lige præcis ham der gutten i vejle midt i december... spurgte også efter vej til billund..
kørte også i en lejet bil.. han er bare en nar.. har ellers set utallige afsnit af "The real hustle" men glemte da alle mine talenter og hvad man nu ellers har lige i sådan en situation så det endte med jeg købte noget af ham.... nar... :(

Kommentar
Fra : Strøm

Dato : 17-04-08 14:58

Hej alle. Jeg mødte den gut i Køge idag og fik helt samme historie som kingcapricorn. Jeg var godt klar over at der var nået galt men købte en ok jakke til 350 kr. Da jeg så ikke vill købe det sidste (to jakker og et jakke sæt) blev han sur og sage at jeg var en joke og så kørte han. .

Kommentar
Fra : wangie_poulsen

Dato : 25-05-08 19:36

For sjovt. Var på arbejde i Gentofe 24-5-08. Sammen gut stopper mig og spørger om vej til KBH Lufthavn. Han havde været til mode messe i Bella centeret, og var på vej til hans familie i Milano. Hans boss havde sagt at den første person han stoppede, skulle have en gave. Som kom han med en lang sø forklaring og jeg så hans pas med en masse stempler i, et visitkort fik jeg også. Det hele virkede sku okay, men alligevel havde man en lille fornemmelse om det måske var noget fusk. Men god troende man nu er, så ville han sælge mig et jakkesæt, 2 læderjakker og en dame jakke i antilope. Han ville have 5000kr. men jeg endte sku med at gi 3000kr. for det. Ja hvor dum kan man være....

Kommentar
Fra : pug206gti

Dato : 22-09-08 16:47

Hej . ja jeg har fandme været udsat for det idag.
lige præcis samme fremgangs måde med gave til barn, og han var sælger.
fanger jeg det svin , smadre jeg ham fuldstændig og tar mine penge igen.

Kommentar
Fra : wangie_poulsen

Dato : 22-09-08 17:48

Hvor henne i landet blev du bollet i røven af den fede narrøv. JEg ville også gerne have fat i ham og det vil politiet også.....

Thomas/ Wangie_poulsen

Kommentar
Fra : Babadoo

Dato : 22-09-08 18:16

Hahaha huserer han endnu.....
Sorry for dit "tab", håber ikke det var alt for dyrt, og at du rent faktisk synes om det tøj du fik investeret i...

Kommentar
Fra : Hunsi

Dato : 28-10-08 19:51

Hej.
Ja så er der en mere som skulle vise vej til Billund. Sagde til ham at jeg havde set ham for ca. en uges tid siden, på den samme parkeringsplads,(lille by ca. 30 km fra Billund) men det kunne ikke passe, da han lige var kommet fra Tyskland, hvor han også havde lejet bilen. Men jeg sagde til ham, han bare kunne lægge de 4 jakker i min bil, det skulle han ikke høre for. Men som så mange andre -det erfarer jeg jo nu - viste han sit pas og alle kreditkortene, jakkerne ser jo også fine ud, (1500) dkr. Jeg er da villig til at sælge nogle af dem

Kommentar
Fra : DplusI

Dato : 03-12-08 17:29

Er der nogen der vil købe en jakke fra "A Collezoni" - er lige hoppet på den i dag. Mødte ham på nørrebro. Kan meget godt lide jakkesættet, men jeg vil gerne af med jakkerne.....

Kommentar
Fra : Hunsi

Dato : 05-12-08 00:41

hej DplusI.

Hvad fik dig til at gå ind på denne side ?

Kommentar
Fra : Prince87

Dato : 03-04-09 14:16

Hej folket..

Jeg er har lige købt noget af ham sælgeren i har snakket om. super flink fyr, var godt klar over at der var en chance for at varene ikk var ægte, købte 3 jakker for 1500 kr så er godt tilfreds for kopi vare;) kan godt være helt okey.. jeg mener skulle jeg ud og købe 3 jakker af et mærke som ikk var så dyrt ville det nok koste det samme.. men jah man blir taget i roven... og ville godt give ham en røvfuld for han skal ikke lyve.. Jer andre som har købt jakker for flere penge jeg føler med jer..

Kommentar
Fra : papago01

Dato : 29-11-09 06:58

Jeg har lørdag d. 28 november 2009 kl. 1215 mødt den omtalte person på parkeringspladsen mellem Netto og det gamle posthus på Bymidten i Værløse. Han kørte i en dansk indregistreret nyere SAAB 99 og spurgte om vej til Kastrup lufthavn. Jeg forklarede ham vejen og spurgte ham om hvordan han var endt der, da det er en blind vej. Han sagde, at han var kommet af småveje fra Farum og var lidt "lost". Vi talte Engelsk, og jeg forklarede ham vejen til Kastrup, og han sagde pludselig, at han havde et andet spørgsmål og parkerede bilen. Han viste mig derefter brochurer fra Armani og fortalte, at han havde været til modemesse i Hørsholm og nu var på vej hjem til Italien. Da hans job var færdigt, havde firmaet foræret ham 3 jakker, (1 i skind og 2 i ruskind) fra prøvekollektionen, men de var i XL og alt for store til ham. Han startede med at sige, at han ville forære mig en af dem og viste mig alle 3, men gik så over til, at han havde brug for lidt kontanter til at købe parfume til konen og en gave til hans datter. Han viste mig et visitkort, pas og flere brochurer fra Armani, samt et stort bundt pengesedler med dansk og euro valuta, så det var ikke fordi han manglede penge. Jeg sagde, at han da bare kunne tage jakkerne med hjem til Italien og få dem byttet til hans størrelse, eller pakke dem i kufferten. Han sagde, at så var der en masse skat, told og andre afgifter eller betaling for overvægt. Jeg sagde, at jeg ikke havde kontanter på mig, og da det var tæt på lønningsdag, var der lavvande på kontoen. Han sagde, at jakkerne var mindt 6.000 kr. værd pr. stk., men han var villig til et symbolsk beløb. Da jeg svarede, at et symbolsk beløb for mig var 300 kr., pakkede han jakkerne i en pose og sagde, at nu skulle han skynde sig til lufthavnen. Jeg pakkede mine Netto varer i bilen og kørte lidt efter også fra stedet. Rundt om hjørnet så jeg derefter, at han havde stoppet en person i håndværkertøj ved Værløse ES Togs Station, så mere travlt havde han ikke. Da jeg kom hjem ringede jeg til politiet, men inden jeg nåede at fortælle om min oplevelse, fik jeg hele historien oplæst af den vagthavende. Personen var særdeles godt kendt, og politiet var ude efter ham, men han skulle fanges i en handel. De var dog glade for at høre, hvor han nu huserer. Politiet havde dog mest ondt af de personer, der havde købt "Armani jakker" og senere fundet ud af, at det var kopivarer.

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 20-12-09 12:26

Min far er lige hoppet på historien og har købt 3 ruskindsjakker af mærket "A collezioni" for ialt 1000 kr. Jeg havde nu ikke et øjeblik troet på at det var rigtige Armani-jakker. Men jeg synes de er fede til prisen. Jeg fik en af dem, og den er jeg da rigtigt glad for. Hvis jeg havde set den samme jakke i en forretning til samme pris, ville jeg da også have købt den på stedet. Løgn eller ej, hvis jeg selv møder fyren vil jeg da gerne købe et par stykker mere - f. eks. tre for en tusse

Kommentar
Fra : chrias

Dato : 30-01-10 11:27

Hej Alle
Så rendte jeg sørme på vores "ven" igen fredag 29-1 i Helsingør
Han kørte i en sølv Renault senic ,den samme historie om vej til lufthavnen,udstilling ,jakker der skulle sælges billigt ect.Jeg gik hen og skrev reg nr på bilen op,og det forstod han ikke.Jeg forklarede at det var kopitøj han solgte og at jeg ville ringe til politiet ,så fik han travlt med at komme væk,jeg fulgte efter ham med politiet i telefonen,De ville meget gerne have fat i ham,politigården er kun ca 500 m fra hvor vi var.de sendte en vogn med det samme om de fik ham ved jeg ikke for han kørte som død og helvede 4 gange rundt i rundkørsel overhalede for fulgt optrukkende linier ad snefyldte veje.
Det er ikke længere end 2 mdr.siden en af mine venner hoppede i fælden og blev tørret godt og grundigt,så jeg håber politiet fangede ham
Det ærger mig der ikke var nogen i nærheden til at hjælpe med at tilbageholde ham

Kommentar
Fra : Edwich

Dato : 12-12-10 17:43

Ja så er vi i december måned 2010 og jeg havde også fornøjelsen at møde denne italienske model, som havde "været på job i Magasin i Århus" og nu var på vej hjem. Samme fremgangsmåde som alle andre her beskriver. Jeg vil sige så meget, at han er ufattelig dygtig til sin specielle metier og havde nær fået mig i fælden. Kom så langt, at jeg hævede 2000,- kr til formålet, men gik kold, da jeg stod med pengene i hånden og fik samtidig den idé at ringe til Magasin for at tjekke om de havde haft en fotosession med en italiensk model.

Aftalen var at han skulle vente på at jeg kom tilbage med kontanter, men han var blevet utålmodig og kørte rundt om blokken Guldsmedgade, Klostergade, Borggade i Århus C og fik så øje på mig. Han råbte til mig "Are you a man or not" - Ha ha. Nej jeg var så ikke mand nok til at sige klart nej til hans tilbud. Han kørte uden at få solgt noget til mig, men resten af dagen, var jeg totalt meget i tvivl om hvorvidt jeg havde ladet en chance for en fantstisk handel gå i vasken. Glad for at finde denne tråd som ligesom får tingene til at falde på plads. Til de af jer der skriver, at selvom tøjet er kopivarer kan det godt være OK hvis prisen kommer langt nok ned. Ja det er jeg enig i, men det er sgu lidt en chancce at tage, når man ikke kan prøve tøjet først. Jeg går ud fra at politiet gerne vil høre om hændelsen - salg af kopivarer. Det er ulovligt eller hvad?

Kommentar
Fra : wangie_poulsen

Dato : 12-12-10 18:48

Politiet kender godt til manden, men måske det var en god ide alligevel at tage kontakt til politiet, og fortælle i hvilket område du ha mødt ham

Kommentar
Fra : Q13a

Dato : 18-11-13 11:00

Falsk Armani-sælger på banen igen.
Stødte ind i ham ved Bauhaus i Glostrup.
Har nogle "helt fantastiske evner" til at snøre folk, så de hverken ved ud eller ind. Det lykkedes ham at lænse bankkontoen for 6000 kr. Gad vide, hvor han har tøjet fra?