/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
google
Fra : støttrup
Vist : 2921 gange
20 point
Dato : 04-02-07 17:43

Hej.

Hvordan finder jeg installationsfilen til at få Google som søgevindue på min proceslinie, nederst på skrivebordet.

Mvh
støttrup

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 17:45

Jeg er ny på kandu og har desværre ikke flere points at give af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 17:55
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 17:57

Den lægger sig normalt foroven men du kan bare trække den ned....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 17:59
Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:07

LAD v;re med at hente Google Toolbar. hent
http://mail.google.com/mail/help/notifier/notifier_windows.html

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:13

Der er alt for meget skidt i disse TOOLBARS, og så fylder det unødigt.

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 18:15

refi og disken.

Det er ikke de helt rigtige. Jeg vil kun bede om det lille smalle vindue på proceslinien, nederst på skrivebordet.

Mvh

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:17

Bortset fra det, så kan du ''viderestille'' dine mail´s
til F.eks MSN, så har du alle dine mail meldinger samlet i en.

Bruger F.eks aldrig Yahoo´s da den ÆDER så meget kraft og andet,
under opstart, og så er den SKIDE irriterrende, med al deres nyheder og andet,
som man alligevel ikke kan slå fra.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:18

IKKE FORSTÅET

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:19

Det link jeg har lagt til dig, sidder som et IKON, ved URET
og giver besked, når du har mail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:19

Heller ikke forstået......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:21

Citat
det lille smalle vindue på proceslinien

Du kan da trække toolbaren ligeså smal du har lyst til

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:21

Ellers skal du i C:/ PROGRAMMER = GOOGLE og lave en genvej
som du sender til skrivebordet

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:21

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:22

Hvem siger man ikke får noget for 20 STK = Points

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:22

Du kan IKKE lave nogen søgevinduer på PROCESSLINIEN.....

Så hvad mener du ??????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:23

Tror jeg er med NU
Højreklik på proces-linien/ egenskaber/ tilpas/ vis altid.....

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 18:23

hej disken.

tak for din hjælp, men jeg vil kun have det lille spørgevindue og ikke andet.
mvh

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:24

Ellers giver jeg op/ åp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:25

Citat
Tror jeg er med NU

Hvad har det med google at gøre

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:25

Prøv lige sidste svar

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:25

Kunne jo være den stod som VIS ALDRIG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:27

Du kan IKKE lave et søgevindue på PROCESSLINIEN....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:27

Min aktivering af MS 30 dage, står som vis altid, men får aldrig en ''visning''

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:28

Ser pænere ud som skrift

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-07 18:29

Uden for spørgsmålet, Mr. Støttrup

Ved du at vi for nogle år siden brugte megen tid på at finde Støttrup/Stottrup familien i USA,
eller snarere dens rødder i Danmark; her i kandu under slægtsforskning...

Jeg har stadig kontakt med gamle onkel Sigurd Stottrup
3. generations amerikaner, der (usædvanligt) stadig kan dansk.

Stammer du fra Støttrup ved Hvam-Hvilsum?
Og er du interesseret i at kende en rig, mulig arveonkel??
(ikke fra Minnesota men tæt på...).

Svend, hvis kone er i familie Elinor i Frederikshavn;
hendes mand var dyrlæge og af Støttrup familie, hvis det siger dig noget???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:34

Hvis mail ''notifyer'' er installeret, skulle der ikke være problemer.
Den SKAL stå under egenskaber på proces linien,
og skal bare aktiveres.

Ellers er det ned i C_ programmer og hente den.

Od MIG bekendt, kan den kun vises som et IKON, enten ved URET
eller på skrivebordet.

Medmindre du tænker på at du vil have et AKTIVT VINDUE
kørende hele tiden, det er en helt anden sag, som jeg ikke
vil komme ind på her, da den skal HAVE DEN HELT STORE forklaring.

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 18:38

Jeg forsøger lige igen at forklare hvad jeg mener.

Jeg ved der findes et program, man kan hente, så der bare er et lille søgevindue på proceslinien, hvor man kan skrive et eller andet, så der åbnes ca. en kvart side på skærmen med div. links, som man kan søge videre på, inden man "åbner" den rigtig internetside,.
Der ligger nogle små farvede kugler ved setupfilen - så vidt jeg husker.

Mvh
støttrup

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:41

Den kender jeg ikke.

Må være et tilførelses program fra en anden udbyder, der så går
ind og sammenarbejder med Google.

Her melder jeg PAS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:45

Citat
Jeg ved der findes et program

NEJ NEJ NEJ

Du kan IKKE ændre på de egenskaber proceslinien har med mindre du er Microsoftprogrammør...

Du kan lægge en genvej eller minimere et program - IKKE ANDET....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:46

Ellers kan du lave det som et HTML dokument, med en Google søgemaskine.
Sikkert det samme, som jeg skriver KLOKKEN 18:34

Men skal gerne lave en vejledning til hvordan du får et aktivt vindue,
som du selv kan tilpasse, på dit skrivebord.

Bare ikke I dag...

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 18:52

Citat
Du kan IKKE lave et søgevindue på PROCESSLINIEN....

skriver du refi, men det har min vendinde altså, og der skriver man f.eks. et eller andet .
"Animationer" eller "giffer" eller andet, og så åbnes en side, der fylder det kvarte af skærmen, med flere links til hjemmesider.

Hun siger, det ikke var særlig kompliceret at hente men har ikke filen.

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:56

Så er det en EXTRA toolbar....

Processlinien kan IKKE bruges til den slags....

For at søge noget som helst skal din browser være åben og det er DER du laver søgefeltet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:58

Det er da muligt der er et program der blot ligger som icon og ved et tryk åbner et søgevindue....

Men søgevinduet KAN IKKE ligge på processlinien...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 19:05

Er det denne du søger ? Den lægger sig ved uret, og du kan derfra søge både på maskinen og på nettet http://desktop.google.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 19:06

Muligt, du kan gøre det VIA, GMAIL personlig-startside.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 19:07

GO___NAT

Hvorfor kendte vi ikke den.....

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 19:07

refi.

Måske udtrykker jeg mig forkert. Men der hvor min vendinde har det lille vindue til google, som jeg omtaler tidl. det er altså på den nederste linie, som når man højreklikker på den og vælger egenskaber, hedder det egenskaber for "Proceslinien",

Men jeg må nok opgive det, kan jeg forstå.
mvh
støttrup

-------------------------------------------------------------------

Til Svend Giversen.

Jeg kender en smule til den slægtsforskning, men støttrup er "kun" et mellemnavn, så jeg tror ikke rigtig, jeg vil gå videre med emnet i dette panel. Tak for forespørgslen.
mvh
støttrup

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 19:08

Citat
Men søgevinduet KAN IKKE ligge på processlinien...

Googles DesktopSearch lægger sig faktisk der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 19:08

stl_s

Det er det nok - men så er det jo også i et nyt vindue

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 19:09

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 19:09

Stopper inden jeg render tør for GMAIL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 19:10

Nåååå

Den søger jo IKKE på nettet - kun på komputeren......

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 19:11

Støttrup, tjek mit link 04-02-07 19:05

Refi -> Ja ja

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 19:12

Næh, den kan også søge på nettet, så hut jeg hvisker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 19:26

Ja det kan den....

Den lægger også ganske rigtigt et lille søgefeldt i processlinien, men det er KUN hvis programmet er åbent og minimeret.....

Ellers er der ingen søgefeldt..... men blot et icon som alle de andre ved uret....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 19:35

Det kan vel ikke tænkes at den unge mand mener værktøjslinien foroven?Dér har jeg i al fald Googles søgelinie liggende.Eller hvad den nu hedder
Hvis jeg f.ex. skal søge på katte,så skriver jeg det i søgefeltet,og får en masse ting frem om katte

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 19:44

jo dior, det er noget i den retning, jeg mener, bare at den gerne må ligge nederst på skærmen på den såkaldte proceslinie.

Kunne du ikke være så venlig at sige mig, om der står GOOGLE i den med farvede bogstaver?

mvh

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 19:46

Jo,det står med farvede bogstaver.Og lige bagefter det,er det hvide søgefelt,og du skriver det ord/navn du skal søge efter.
Jeg har aldrig set det ligge nede på skrivebordet på proceslinien

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 19:50

Forresten hedder den vist nok menulinien.Den som jeg før kaldte værktøjslinien

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 19:53

Jamen det er jo googles søgebar som vi hele tiden har snakket om....

Den lægger sig ikke på processlinien.....

Google deskbar derimod lægger sig der - men kun hvis programmet er åbent....

Søger du der åbnes din brovser og der kommer så søgningerne....

Den er det nærmeste du kommer et søgefelt på processlinien....

PS...

Den har IKKE farvede bogstaver

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 19:56

Min den har farvede bogstaver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 19:58

Ja - den der ligger foroven

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 19:59
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 20:01

Prøv nu at downloade google desktop

http://desktop.google.com/

Så kan du jo se om det er den.....

Der er ikke andre muligheder....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 20:03

http://desktop.google.com/ <-- Googles DesktopSearch.

Hvis man højreklikker på ikonet og vælger deskbar laver den søgefeltet på proceslinien ved uret. Når man så skriver en søgning ind, så får man en menu med valg hvor man vil søge. På nettet, i maskinen, Gmail, eller hvad man nu har indstillet den til.

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 20:05

refi.

Jeg har downloadet desktop google com.

Det eneste jeg får ud af det, er at den lægger sig på min Internetside.
mvh

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 20:05

Ja,det er den der ligger foroven,for jeg har ikke nogen menulinie forneden..Og som det kan ses,hvis i klikker på linket,så ER mine bogstaver altså farvede..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 20:06

Citat
og vælger deskbar

Nemlig.... Men det kræver så programmet er åbent....

Og da den alligevel åbner browseren kan jeg ikke rigtig se fordelen ved den fremfor toolbaren...

Medmindre det er internt på komputeren man søger....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 20:07

Hmm..Hvis du klikker på det link jeg sendte før,er det så ikke det du mener??(Til Støttrup)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 20:08

Det er IKKE den du har hentet

Det er toolbaren....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 20:08

Jeg må melde pas..Håbede ellers lige...

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 20:11

Ja og undskyld til flere - så får jeg også et sidepanel på "skrivebordet", som jeg helst ikke vil have liggende der.

mvh

Citat
Min den har farvede bogstaver
skriver dior. Det er den jeg gerne vil have.
Men kun den! Kan du huske, hvordan du fik den installeret?

mvh

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 20:13

Jeps,du har helt ret..Det er mig der roder rundt i alle de pc udtryk.Jeg lærer det aldrig,men håber jeg er tilgivet alligevel.Men i véd nok hvad jeg mener

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 20:14

Støttrup, du må lige udforske programmet lidt, og indstille det som du vil have det. Højreklik på ikonet, og vælg deskbar, så bliver søgelinien liggende ved uret, og du får ikke nogen sidebar.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 04-02-07 20:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 20:17

Citat
og du får ikke nogen sidebar

Og ingen FARVEDE bogstaver

Beslut dig nu til hvad det er du vil have

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 20:17

Så vidt jeg husker,gik jeg ind på www.google.dk og fik den frem på den måde.Håber det lykkes for dig.Du skal i al fald ikke give op.

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 20:29

Citat
Beslut dig nu til hvad det er du vil have

det er jo det jeg prøver på refi - og det skal være den dior beskriver.

sti_s Jeg kan godt vælge den, men det er ikke helt det samme, som den jeg har set andet steds.

Jeg er sørme ked af at jeg laver sådan en ravage, og jeg tænker på, om Google har foretaget nogen ændring af den funktion. Man kan jo sagtens søge på Google, men jeg ville altså gerne have den,som dior beskriver den, og som jeg har set den på andre pc'er.

Nu går jeg lidt i tænkeboks.

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 20:32

Citat
og det skal være den dior beskriver.

Godt det er toolbaren

Den henter du her

http://toolbar.google.com/T4/intl/da/

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 20:40

Held og lykke Støttrup.Og HUSK:GIV ALDRIG OP!Vi kan ikke alle være lige gode til at udtykke os på pc,og slet ikke når man ikke "rigtig" kender hinandenDu skal ikke føle dig til grin.Det gjorde jeg selv i starten.Men kom så til at tænke på,at de mennesker som er herinde,er til for at hjælpe dem der måske ikke er så skrappe.Der er stadig nogle der griner af mig,men det tager jeg ikke så tungt.Der er helt sikkert også ting duen dag kan hjælpe medPå med vanten,og giv ikke op

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 20:48

dior tak for de ord. Jeg er nu ikke så let at skræmme, men det hjælper altid, når nogen støtter en med courage- eller modsindgydelse.

Jeg synes nu jeg vil lade emnet hvile, så kan jeg jo altid følge lidt med i, hvad der eller sådan sker på Kandu.

Mvh
støttrup

Godkendelse af svar
Fra : støttrup

Dato : 04-02-07 20:58

Tak for svaret refi.

Ja, tak for alle dine svar. Du er en rigtig igang-sparker.
Men jeg tror jeg undværer den.

Tak til alle som har prøvet at hjælpe mig.

Jeg skal nok lære noget her i Kandu.
Mvh
støttrup

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 21:09

God idé at lade det hvile lidt.Man kan godt se sig blind på noget der driller
Jeg har lært meget i den tid jeg har været herinde,og er næsten herinde hver dag for at "lure"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 21:19

Selv tak.....

Du kan jo altid vende tilbage til linkene hvis du fortryder.....

Ligeledes kan begge uden problemer afinstalleres igen....

Men velkommen til Kandu og fortsat God Søndag.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-02-07 21:24

Det kunne jo også være, at der dukker en op, som liiige har det, der søges....

Hanne

Kommentar
Fra : støttrup

Dato : 05-02-07 14:31

Hej Hanne / Camillasmoster

Det håber jeg så på, for jeg vil altså gerne have det lille google-søgevindue liggende der på proceslinien.

Mvh