/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
konverter fra htm til html
Fra : jazper01
Vist : 660 gange
50 point
Dato : 04-02-07 17:10

Hey !

Har lige et spørgsmål, som sikkert er lige til...
Jeg skal have lavet et dokument om fra htm til html ? Problemet opstår ved et log in jeg bruger til nogle af siderne. Men alle de andre sider er html sider. Og log in systemet sætter per automatic html som "efternavn". Regner med det er nemere at ændre "efternavn" på et frontpage dokument end at ændre i log in koderne.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-02-07 17:14

Uden at have skide meget forstand på det mener jeg du skal ændre dem i wordpad. Hvor har du koden fra?

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 04-02-07 17:15

Hej Jazper01

Normalt er det nok bare at omdøbe din fil "login.htm" til "login.html" når du står i mappe visning i 'FP

/ maddog

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 04-02-07 17:35

I et DOS-vindue (gå i 'Start', klik på 'Kør', indtast 'CMD' og klik på 'OK') kan du jo bruge kommandoen "REN *.htm *.html" den vil ændre alle filer i mappen med 'efternavnet' htm til samme filnavn + .html.

Hvis du ikke umiddelbart havner i den rigtige mappe, kan du bruge kommandoen "CD\" for at komme ud i 'roden' og derefter "CD 'mappenavn'" for at skifte til det rigtige navn.
Du bruger kommandoen "EXIT" for at lukke dit DOS-vindue.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 04-02-07 17:38

NB. du skla kun indtaste det der står MELLEM " 'erne, og 'mappenavn' er naturligvis hele stien ud til den mappe dine filer ligger i.
Du kan bruge kommandoen "Dir" til at se alle filerne, eller "Dir *.htm" til at se om der er flere filer med 'efternavnet' htm.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-07 18:20

Bare omdøb.
Hvis du under Vis i menuen (FrontPahge) marker Mappeliste vil du bare kunne højreklikke på den enkelte fil i listen og vælge omdøb hvorefter du tilføjer det manglende L.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 23:00

Der er ABSOLUT ingen forskel på *.htm og *.html filer. Der er kun filnavnet til forskel. Endelsen *.htm stammer fra det 'gamle' FAT8/16 filsystem, da sufix kun kunne være på 3 bogstaver. Med FAT32 og NTFS filsystemerne kan filnavne være arbitrære og derfor bruges suffix *.html 'nu om dage' til at betegne ASCII filer indeholdende "Hyper Text Mark-up Language" (HTML).

1.) http://filext.com/detaillist.php?extdetail=htm
2.) http://filext.com/detaillist.php?extdetail=html

Begge sufix betegner MIME typen: text/html

Fil associationerne er de samme. Der behøves ingen konvertering mellem de to filnavne på HTML dokumenter.

Da anchor <a href="..."> .. </a> referencer er kontekstsensitive på filnavnet må du ændre alle filreferencer i selve dokumentet (*.htm til *.html eller vice versa) og tilsvarende med filnavnene.

Dvs. du skal ændre 'det hele' til enten *.htm ..eller *.html ...hvis du vil være sikker på 'skidtet' virker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-07 23:08

Når man anvender FrontPage og i øvrigt foretager omdøbninger inde i programmet behøver man ikke at ændre alt da programmet selv kan rette de sider der evt. er linket til den rettede side.

Godkendelse af svar
Fra : jazper01

Dato : 05-02-07 06:27

Det var så simplet som jeg havde forventet... tak for det !

I forhold til log in koderne fandt jeg dem her på forumet da jeg søgte på log in i frontpage...