/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Alt for mange farver
Fra : thor19
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 04-02-07 15:22

Mit tv er brgyndt at skifte farve ude i hjørnerene hvorefter det breder sig ind mod midten..
har prøvt og trække stikket ud da det så selv skulle afmagnetisere men ddet virker ikke hver gang.. nogen der ved hvad der kan være galt og havd man kan gøre ved det??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:36

tjahh hvis dit tv ikke er for meget defekt så tilkald en tv-mand og få ham til at gøre det - det går hurtigt og er effektivt (han bruger en eller anden elektromagnet - tror jeg det hedder)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-02-07 19:34

Hvad er det for et farvetv?
Er det et af de gode gammeldags med billedrød, er det sikklert din afmagniteseringsspole bag på billedrøret der ikke virker.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : thor19

Dato : 04-02-07 20:10

okay kan sådanne en spole laves???

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-07 05:39

Ja det er bare noget tråd som ligger bag på billedrøret. Prøv at forhøre dig på et værksted. Det må ligge i den billige ende. Den virker kun første gang du tænder for et koldt fjernsyn. Slukker du for fjernsynet og tænder igen 5 minutter efter virken den ikke.
I de gode gamle dage da farve TV kom frem lavede man en spole på radioværkstedet. Dan brugte man foran fjernsynet og drejede rundt og rundt samtidig med at man fjernede sig længere og længere væk fra billedrøret. Derefter kunne man tænde for fjernsynet og foretage diverse farvejusteringer (der var nogle der havde over 35 knapper til dette formål).

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : thor19

Dato : 05-02-07 15:56

Tak for svaret hawaii7.