Slette data og cache
Fra : kipumi
Vist : 293 gange
100 point
Dato : 28-06-20 20:16

Jeg har en mobiltelefon, hvor pladsen ikke er så stor mere. Har slettet en del apps, som jeg kan undvære, og cache i nogle apps jeg ikke bruger ret tit.

I indstillinger - apps - er der en der hedder fotos. Når jeg klikker på den, kommer der en side, hvor der står lagring : Når jeg trykker på den - er der to muligheder "ryd cache" og "ryd data" - hvad sker der, hvis jeg rydder data. Jeg har kun 8 fotos på min mobil, resten er overført til PC. Hvordan kan der så være 2,65 GB i data ? - kan jeg mon rydde dem, men hvis jeg vælger ryd data, hvad rydder jeg så ??

Pyha, det er svært at være snart 75 og finde ud af al det nye. Men jeg forsøger i et mindste ihærdigt.

Fra : netop

Dato : 28-06-20 22:21

hvilken telefon drejer det sig om?

Fra : Bille1948

Dato : 28-06-20 23:09

Start med at rydde cache, og lad os høre resultatet.

Fra : kipumi

Dato : 28-06-20 23:12

Jeg har ryddet cache - på de fleste apps, og fået lidt ekstra plads. Telefonen er en Samsung Galaxy 5A.

Fra : Bille1948

Dato : 28-06-20 23:36

Slet de 8 fotos og se, om det hjælper.

Fra : Eyvind

Dato : 29-06-20 10:22

Du kan kigge nærmere på din telefons lagring sådan.

Sæt USB ladeledningen ind i en tændt computer og hold øjemed telefonen som vil have en tilladelse til adgang.

Så kan du via stifinder se at der står galaxy A5 og klik på den.
nu kan du bladre i telefonens memorykort (card) eller phone (indbygget hukommelse)

ha ha - jeg kiggede lige i min A3 (lillebror til A5) ………………………… nu skal jeg til at rydde op i alt mulig hentede osv.

Tak for påmindelsen.

Fra : kipumi

Dato : 29-06-20 21:58

Kære Eyvind. Det lød ellers lovende, dit svar, jeg har gjort, som du skrev, og der kommer rigtig nok min telefon A% frem - men den er mærkelig nok TOM. Der ligger ellers 6-7 foto på den, men der kommer altså intet frem, når den er tilsluttet PC-èn. Gjorde der det, da du selv gjorde det ?

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-20 19:52

Har du prøvet at genstarte den...
Nu er det jo en gammel mobilos du har, så den kan læse forkert.

Du kan sagtens rydde Data, da det jo intet har med et program at gøre.
Samt den burde have et program der minder om Diskoprydning og burde ligge i Indstillinger/ lager, eller en fælles mappe med et par andre programmer

Fra : abbaba

Dato : 01-07-20 19:55

Ellers burde du kunne hente en App, der kan rydde op.
Har ikke selv afprøvet dem.
https://play.google.com/store/search?q=clean%20my%20android&hl=da

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 01-07-20 20:18

Tak for svaret abbaba. - Jeg har fået ryddet op på telefonen via dit link. Jeg kan se, jeg har alt for mange apps liggende, men jeg bruger de fleste, så det er svært at undvære. Den er 3 år gammel, men den har nok ikke haft GB nok. Den skal holde lid endnu. Tak for hjælpen.

Fra : Eyvind

Dato : 02-07-20 10:09
Du har følgende muligheder