/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
Genstart
Fra : briani
Vist : 1119 gange
500 point
Dato : 23-10-15 10:44

Efter jeg har opgraderet til windows 10 kan min computer ikke genstarte.

Hvis jeg klikker på genstart, hvis den f.eks. har hentet opdateringer, lukker den ned som den skal. Herefter åbner den igen på sort skærm, uden at den kan komme videre. Jeg skal herefter holde tænd/sluk knappen nede på computeren ind til den slukker. Herefter skal jeg trykke igen, hvorefter den fortsætter "genstarten"

Hvis jeg klikker på luk - lukker den som den skal. Jeg kan herefter åbne den igen uden problemer

MVH
Brian

Fra : briani

Dato : 23-10-15 11:00

TILLÆG
Vil lige tilføje
Det er en Medion Akoya pc fra aldi
Har været inde hos medion og opdateret alle mine driver til windows 10
Nu har jeg prøvet 3 gange at opgraderer
Og også prøvet at nulstill pc uden held
Den vil bare ikke genstarte

Fra : Eyvind

Dato : 23-10-15 11:23

Det lyder som om den vælger slumre og ikke genstart.

Hos mig står der 3 muligheder når jeg klikker på det fine hvide vindue, og vælger Tænd/sluk

Slumre
Luk computeren
Genstart

Ps. Hvis jeg sætter den til Tabletvisning har jeg set den opføre sig lidt anderledes.
Jeg har ikke trykfølsom skærm

Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-15 17:33

Windows genstarter selv efter opdateringer, kan computeren ikke genstarte hvis du venter til systemet selv genstarter?

Fra : briani

Dato : 23-10-15 19:24

Hej o.v.n
Jeg har sat den op til at give besked for at planlægge genstart
når så beskeden kommer klikker jeg på genstart nu
Og så sker der det jeg skriver foroven
Brian

Fra : o.v.n.

Dato : 23-10-15 19:33

Der kan jeg desværre ikke hjælpe mine 2 Windows 10 computere har aldrig haft problemer med at genstarte.
Er du sikker på at du ikke er for utålmodig? Min bærbare kan godt være længe om at genstarte efter opdateringer, der gå op til flere minutter inden der sker noget på skærmen

Fra : briani

Dato : 23-10-15 19:40

Hej igen
Nej jeg er ikke utålmodig
Den vil bare ikke genstarte
TRÆLS
Jeg have ingen proplemer med genstart da jeg kørte Windows 8.1

Fra : Thomas_Mygind

Dato : 23-10-15 20:05

Prøv at resætte BIOS.

Det hjalp for mig.

Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 04:34

Er din system disk sat til første Boot device i Bios - prøv F12 under opstart og vælg bios/ enter setup

Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 04:37

Citat
Hvis jeg klikker på genstart, hvis den f.eks. har hentet opdateringer, lukker den ned som den skal. Herefter åbner den igen på sort skærm, uden at den kan komme videre.

Kan også være fejl i din Bootmanneger - prøv at åben kommandopromt og skriv chkdsk/f/r / enter - genstart og lad den blive færdig

Fra : briani

Dato : 24-10-15 07:53

Nu er proplemet jo ikke noget med at boote op (mig selv)
Men GENSTART
Efter opgradering fra Windows 8.1

Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 08:04

Citat
Nu er proplemet jo ikke noget med at boote op (mig selv)
Men GENSTART
Efter opgradering fra Windows 8.1

Jamen dog - troede du skrev at den ikke ville starte op som normalt, altså er der noget galt, om du så ikke gider afprøve dét, må du selv om det retter fejlen eller ikke.
Sort / blå skærm kommer ikke af sig selv.
Citat
når så beskeden kommer klikker jeg på genstart nu
Og så sker der det jeg skriver foroven

Kunne være at din disk ikke har rette drev bogstav, eller der har være noget Dual boot - dette kan også rettes med chkdsk/f/r og er det fordi disken ikke er sat som ´opstarts disk´ kan det også være fejlen - da Bios leder efter noget andet.

Fra : briani

Dato : 24-10-15 08:29

Hej Mig selv
nu er det jo ikke noget med at jeg ikke gider at afprøve det du skriver
sætter stor pris du forsøger at hjælpe
Det kræver så også du læser mit ?

[...]

Altså jeg har Windows 10 installeret

Fra : kivi

Dato : 24-10-15 09:45

jeg har været ude for noget af det samme den stod og genstartede i over to timer så slukkede jeg den ved at holde start knappen nede til den slukkede hvor efter at jeg startede normalt igen uden problemer

Fra : Eyvind

Dato : 24-10-15 09:50

Hvis du ikke giver lov til at genstarte, men ignorerer og lukker opdateringen og andet væk.
Og så bare lukker ned.
Opfører den sig så normalt.

Er den ellers længe om at lukke ned.

Fra : briani

Dato : 24-10-15 10:19

Når jeg klikker på start nede i venstre hjørne
Så klikker jeg på Tænd/sluk knappen
Vælger jeg luk computeren-så lukker den som den skal
Men vælger jeg genstart-så sker dette

Så lukker den ned som den skal. Herefter åbner den igen på sort skærm, uden at den kan komme videre. Jeg skal herefter holde tænd/sluk knappen nede på computeren ind til den slukker. Herefter skal jeg tænde igen, hvorefter den fortsætter"

Fra : alka

Dato : 24-10-15 10:39

Kunne tyde på, at der er en fil, som windows ikke kan finde, eller den "hænger" et sted.

Find det gendannelsespunkt du har - hvis du har det endnu og kan finde det - og gendan.

har du ikke et gendannelsespunkt derfra, så slet de opdateringer fra problemet startede, og opdater igen

Fra : briani

Dato : 24-10-15 11:53

Hej alka
Nu har jeg fjernet 2 opdateringer og opdatert dem igen
Og nu vil den genstarte
Nu ser vi om det forsætter-jeg vil prøve at genstarte flere gange i dag
og holder det så er de 500 point dine
1000 TAK
Brian

Fra : briani

Dato : 24-10-15 17:02

Glæden varede kort
Proplemet er vendt tilbage
Brian

Fra : Eyvind

Dato : 24-10-15 19:11

Hvis du ved hvad det var for opdateringer, skal du nok ind og lukke dem ude.
Ellers finder den automatiske opdatering ud af det og henter dem igen.

Fra : briani

Dato : 25-10-15 08:31

Man kan ikke skjule opdateringer i windows 10
eller kan man?

Jeg tror det er Harddisken den ikke vil finde under genstart
Der kommer ikke lys ved harddisken på min pc

Brian

Fra : Eyvind

Dato : 25-10-15 11:43

Indstillinger > update > Avancerede > vælg hvordan.... > auto ? giv besked >
også vælg hvordan > send til pc

Jeg aner ikke om det virker for det er ikke afprøvet.

Fra : briani

Dato : 25-10-15 15:09

Windows 10 downloader automatisk opdateringer
så skal man give besked om hvordan opdateringerne installeres
1 Automatisk

Vi genstarter automatisk din enhed, når du ikke bruger den. Opdateringer hentes ikke via en forbindelse, hvor du skal betale for dataoverførslen

2 giv besked for at planlægge genstart.

Du bliver bedt om at planlægge en genstart for at afslutte installationen af opdateringer. Opdateringer downloades ikke via en forbrugsbaseret forbindelse (hvor der kan være pålagt gebyrer)

min er sat til 2
Når man så vil genstarte sin pc-så bliver de opdateringer windows hentet automatisk installeret

TRÆLS

Man ingen mugligheder har for at fravælge

Brian

Fra : Eyvind

Dato : 25-10-15 16:28

Nej jeg syntes heller ikke, at der var en klar mulighed.

Fra : Eyvind

Dato : 25-10-15 17:06

Prøv lige at kigge lidt på dette.
http://www.howtogeek.com/224471/how-to-prevent-windows-10-from-automatically-downloading-updates/

Hvor jeg fandt dette
http://www.howtogeek.com/223864/how-to-uninstall-and-block-updates-and-drivers-on-windows-10/

måske det kan blive løsningen.

Ps jeg håber du er nogenlunde til Engelsk.

Fra : Eyvind

Dato : 25-10-15 17:22

Jeg kan desværre ikke finde det der henvises til..............................men det ser godt ud.

Fra : briani

Dato : 25-10-15 20:00

Hej Eyvind

Mit engelsk er ikke så godt-men så har vi jo Google oversæt
nu har jeg prøvet noget af det uden held
Har lige snakke med en bekendt som har den samme pc dog et andet model nr
han have samme proplem med genstart
Så måske man lige skal have en snak med Medion
Men de yder nok ikke support da min pc er født med windows 8.1
Men jeg takker for din hjælp Eyvind

Fra : Eyvind

Dato : 25-10-15 20:37

Der er vist noget med et program der skal hentes hos microblød.

Fra : briani

Dato : 04-12-15 11:01

Har haft fat i medion og Microsoft som ikke kan løse problemet
Har dog selv fundet denne løsning
hvis jeg går ind i min strømstyring
Og vælger høj ydeevne
Så genstarter den hvis jeg har strømstikket i
Men på batteri-så genstarter den ikke
Så det må jeg lære at leve med hvis jeg vil have Windows 10
Så jeg lukker ikke Spørgsmålet
Men dem som har forsøgt at hjælpe skal selvfølgelig have en belønning
Så jeg opretter lige et? med tak for hjælpen til jer
Brian

Fra : alka

Dato : 04-12-15 13:08

Hej briani.

Den lidt tungere men effektive vej: (på engelsk)

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/01/04/refresh-and-reset-your-pc.aspx

læs også: http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article4056846.ece

[U]Læs fra Microsoft[/U]: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Tag dig ikke af at de står win 8.