Strikkeopskrift
Fra : Emma-Sofie
Vist : 3093 gange
40 point
Dato : 18-02-12 18:16

Er der nogen der kan hjælpe mig med en strikkeopstrift på en udlundertrøje med ærmer i str 18 - 24 måneder? Jeg ville blive super glad da jeg har ledt alle vegen. (også på Drops)
Håber I kan hjælpe mig Emma-Sofie

Fra : Troldepige

Dato : 18-02-12 21:05

Der findes flere forums om håndarbejde, hvis du opretter dig som bruger dér, så er der med garanti nogen, der kan hjælpe dig med en opskrift.

Rokken.dk , hobbynettet.dk , kreativsiden.dk , kreahulen.dk og måske flere.

Fra : wibbi

Dato : 18-02-12 21:27
Fra : pifo

Dato : 19-02-12 10:21
Fra : pifo

Dato : 19-02-12 10:27
Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 10:28

Hvis du kan engelsk kan du søge om medlemsskab på Ravelry.com

Fra : pifo

Dato : 19-02-12 10:28

Citat
her er lidt forskelligt:

http://www.sysle.dk/shop/category.asp?id=958&Info=MONSTER-Strik---Hekl-*Baby-og-Bornetoj*-Boddy---Undertoj

Undskyld - det var ikke opskrifter! Sorry!

Fra : Emma-Sofie

Dato : 19-02-12 10:47

Hej allesammen.
1000 tak for jeres bidrag. Jeg har endnu kun været inde på dem hvor der var medsendt et link.
Den ene havde ingen opskrift - den kunne man kun få hvis også man købte garnet, en var til bomuld og akryl garn og en var uden ærmer.
Nu vil jeg forsøge at google dem der var uden link og som jeg skal være medlem af
Jeg håber det lykkedes at finde en helt almindelig strikkeopskrift på en uldundertrøje i str. 18 >
på dansk da det er en ældre dame der skal strikke den for mig - og så skal den være med et lille ærme.
Men tak til jer alle for jeres indsats.
KH Emma-Sofie

Fra : pifo

Dato : 19-02-12 10:53

Citat
Nu vil jeg forsøge at google dem der var uden link og som jeg skal være medlem af

Jeg har selv flere gange fået hjælp på Rokken.dk som Troldepige foreslog 21.05
Husk at lukke spørgsmålet af, når du har fået svar

Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 11:00

Citat
Jeg har selv flere gange fået hjælp på Rokken.dk som Troldepige foreslog 21.05
Husk at lukke spørgsmålet af, når du har fået svar [Blink]

Så vidt jeg ved er Rokken.dk det største forum om håndarbejde, men på hobbynettet.dk er der også mange erfarne og dygtige strikkere.

Det er der selvfølgelig også på de andre fora, men de er noget mindre, og på kreativsiden.dk kan man vist ikke læse med uden at være medlem.

Fra : Emma-Sofie

Dato : 19-02-12 11:13

Der var en rigtig fin undertrøje på Hobbynet.dk
Problemet var bare, at jeg skulle købe en pakke med akrylgarn - og det er jeg ikke interesseret i.
Jeg har det fineste uldgarn men stadig inden opskrift.
Tak for jeres svar.

Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 11:20

Citat
[...]

Nu skrev jeg ikke hobbynet.dk , men hobbynettet.dk , og det gør jo en forskel.

Det er her: http://www.hobbynettet.dk/forum/

Fra : Emma-Sofie

Dato : 19-02-12 11:31

Sorry, det var mig der var lidt for hurtig. Jeg var faktisk også inde på Hobbynettet, - men der var ikke nogen. Jeg blir nok nød til at melde mig ind... Tak for hjælpen

Fra : smuller54

Dato : 19-02-12 12:16

Du kan måske bruge een af dem uden ærmer, dem er der flere af, så samler du op i ærmegabet og laver et ærme derfra ?

http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik-til-born/2010-03-Babys-uldne-undertroeje.aspx

Fra : smuller54

Dato : 19-02-12 12:21

En lille bluse, som kunne bruges som undertrøje:

http://www.tantehanne.dk/product.asp?product=1349

Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 17:01

Kig på denne: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b10&d_id=4&lang=dk

Se bort fra striber og lomme, ærmerne kan laves korte i stedet for lange.

Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 17:03
Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 17:08
Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 17:09

http://annsknittingandsuch.blogspot.com/2012/02/fuglemammas-omslagsbody-eller-baby-body.html

Her lader man jo blot være med, at strikke det, der er ned mellem benene

Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 17:15

Du skal ikke fokusere så meget på, at der skal være en undertrøje når du søger, for der er jo ikke den store forskel på en bluse og en undertrøje.

Hvis den ældre dame, som skal strikke den, er en erfaren strikker, så kan hun sikkert også rette opskriften lidt til.

Hmmm, mange ældre "strikke-damer" har hæfter med strikke-opskrifter liggende fra dengang de var unge, så måske den ældre dame selv har noget liggende.
Min mor har flere af den slags liggende med opskrifter på babytøj, nogle af dem ser måske lidt kedelige ud, men det afhænger jo ofte af garnet der strikkes af.

Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 17:25
Fra : Troldepige

Dato : 19-02-12 17:30
Fra : Emma-Sofie

Dato : 20-02-12 08:57

1000 tak til Troldpigen som virkelig har sendt mig rigtig mange fine forslag.
Den sidste - brun - tror jeg nok kan bruges såfremt hun kan overføre opskriften fra bomuld/akryk til uld. Tak for hjælpen.

Fra : Troldepige

Dato : 20-02-12 19:51

Velbekomme.

Det skulle ikke være noget problem, om man benytter den ene eller den anden slags garn, men hvis ikke det er en erfaren strikker kan det være vigtigt, at bruge noget garn af samme tykkelse, som det der er brugt i opskriften.

Fra : pifo

Dato : 20-02-12 21:03

Citat
1000 tak til Troldpigen som virkelig har sendt mig rigtig mange fine forslag.

Husk at lukke spørgsmålet af, hvis du er tilfreds med Troldepigens svar

Du har følgende muligheder