/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Cykelferie i Danmark
Fra : pallenoc
Vist : 1081 gange
200 point
Dato : 04-02-07 08:37

Min familie, som består af min min kone og jeg plus to børn på 11 og 14 år, har besluttet at vi prøver at holde cykelferie herhjemme i Danmark til sommer.
Vi har ikke tidligere prøvet dette før og har derfor INGEN erfaringer på dette område.

Vores foreløbige planer går ud på at, vi vil cykle rundt/koncentrere os om det sydfynske, Ærø og måske til Lolland/Falster.

Er der nogle af jer som har prøvet at tage på cykelferie før og evt. kan give nogle gode tips og idéer til hvordan man planlægger en sådan ferie:
Hvad skal man have med?
Skal/bør man have cykeltrailer med...eller er den mere til gene end gavn?
Hvad med overnatning: (cykel)campingpladser, vandrehjem, bed and breakfast eller.... ?
Hvad skal man planlægge at distancer om dagen mht børnene(rent aldersmæssigt)?

Kender I evt. nogle gode relaterede links.

Ja, alle erfaringer er HJERTELIG velkomne

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-02-07 09:21

vi har været på Cykelferie 5 gange ca. Hoved sageligt i syd og vestjylland.

Jeg mener at det er et must, at have en cykelanhænger, bare 1 som det stærke køn trækker

Vi har brugt både Vandrehjem (de er ved at være dyre), Camping pladser og de gratis overnatnings steder, der ofte ligger ved Kano ruter.

Har i meget regn så vælg en camping plads, der er så mange af dem at man ikke behøver at cykle så stor en omvej for at finde en. Lej en camping vogn for en nat, og få tørret alt tøjet.

Men har man godt vejr, så er det ikke noget problem hvad man vælger, dog vil jeg ikke vælge de primitive teltpladser hele ferien, da ungerne godt kan køre sur i det, hvis de ikke kan få et rigtigt toilet, en hel ferie.

Jeg mener at man ikke skal cykle mere end 30-40 km. Det er vigtigere at kunne nyde det, end at skulle knokle en hel dag.

Brug nogle af de mange sider man kan finde på Google evt.
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=63203

Ferien bør være 1 uge, da man ellers ikke når at opleve det.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 04-02-07 12:06

Der er dejligt på Ærø.
Husk at tage en lejrspade med til at lave render omkrig teltet hvis der kommer
meget nedbørog og slå ikke teltet på skåninger eller
i fordybninger spaden bruges osse undervejs hvis i skal på toilet.
På de fleste camping pladser er der vaskemaskiner og tørertromler
så giv soveposer med mm. en tur i tøretromleren hvis de er blevet klamme
eller hæng dem op hvis det er godt vejr.
Husk lapprgrej til cyklerne og pumpe.
Jeg ønsker jer en god tur i det danske landskab og kik på Ærøs turist-
bureau.
mvh
Teas

Accepteret svar
Fra : jesperp04

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-07 19:10

Hej Palle!
Jeg tør ikke putte soveposen i tørretumbleren på grund af at det yderste lag, som regel består af nylon. Denne side http://www.visitdenmark.com/danmark/da-dk/Menu/danskturisme/Aktiviteter/aktivdanmark/cycling-denmark-forside/nyhedsbreve-og-presse/nye_cykelguideboeger.htm fortæller om cykelguide bøger med tilhørende kort over 7 forskellige områder i Danmark der iblandt cykelguiden for Fyn. Jeg synes Sydfyn har en rigtig flot natur. God cykeltur til sommer
Mvh. Jesper

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 17-04-07 17:58

MANGE Tak for svaret jesperp04. Det er et fint link...og vi har nu besluttet at tage til Bornholm...men det skulle vist også ALLE tiders for en cykelferie

Mvh
Palle