/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
adressekartotek
Fra : trimare46
Vist : 728 gange
300 point
Dato : 03-02-07 20:13

hjææælp. jeg kan ikke finde mine kontaktpersoner, eller rettere sagt. jeg kan ikke indsætte adresser som jeg plejer.
jeg får en dialogboks hvor der står: LDAP adresselisten er ikke tilgængelig (52)
hvad har jeg gjort galt

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-02-07 20:20
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-02-07 20:24
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-02-07 21:21

Hej trimare46,

du må fortælle lidt mere:

Hvilket mail program drejer det sig om og er det en enkeltstående PC eller benytter du en Exchange server?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-02-07 21:40

det er en enkelt pc. jeg bruger outlook 2003 og plejer at kunne få mine kontaktpersoner op i et skema der fylder hele skærmen. derfra plejer jeg at hente adressen, men nu virker det ikke mere. i stedet kan jeg finde dem i en mindre dialogboks, hvorfra jeg kan sætte dem ind, men jeg vil gerne tilbage til det system jeg havde før
jeg aner ikke om jeg bruger exchange server eller ej. jeg er pc-nørd på husmandsniveau

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-02-07 22:30

Citat
LDAP adresselisten er ikke tilgængelig (52)

når man søger på denne fejl, kan man umiddelbart kun finde oplysninger ang. Exchange-/ISA servere - men da det er en enkeltstående PC, kan det ikke være tilfældet.

Citat
jeg bruger outlook 2003 og plejer at kunne få mine kontaktpersoner op i et skema der fylder hele skærmen. derfra plejer jeg at hente adressen, men nu virker det ikke mere. i stedet kan jeg finde dem i en mindre dialogboks, hvorfra jeg kan sætte dem ind, men jeg vil gerne tilbage til det system jeg havde før

Jeg kender umiddelbart ikke til, at Outlook viser et adressekartotek der fylder en hel side - det må være et andet program du starter, men hvilket???
Men når du skal skrive en ny mail, benytter du formodentlig at klikke på "Til" eller "Cc" i mailen, og her udvælge den eller de personer, som du vil sende mailen til???

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-02-07 23:43

jeg plejer bare at begynde at skrive adressen, så foreslår den selv en adresse, men det virker ikke mere. når jeg så skal finde en jeg ikke kan huske adressen på, går jeg ind under kontakttpersoner, og så kommer det op og fylder hele siden. derfra plejer jeg at kunne tage adressen, men det kan jeg ikke mere

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-02-07 23:48

Det lyder som en indstilling der er smuttet.
Har du kigget under indstillinger?? Unden at jeg iøvrigt selv bruger Outlook.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-02-07 23:52

I OE under "SEND" i Indstillinger kan man vælge "Fuldfør emailadresse automatisk under skrivning"