/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
træk problemmer
Fra : hynke007
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 03-02-07 18:45

hejsa.

min gamle pgo hot 50 som har kørt ca. 45000 km er begyndt at ryge meget ved kold og der er ingen trækkraft i den. når jeg holder stille og giver fuld gas sker der næsten intet... hvad kan det være??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-02-07 18:50

prøv med nyt stempel og ny cylinder. det er slidt op efter så mange kilometer

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-02-07 19:05

Og skift din variator eller rullerne, de er sikkert slidt helt ned.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 03-02-07 19:59

hejsa

jeg har tjekket mine ruller de er næsten nye.... ok jeg regnede også med at det kunne være det der var galt men skulle lige være sikker

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-02-07 23:19

Så er der kun cylinder og stempel.
Medmindre det er bremsen der hænger, kører dit baghjul normalt.
Og har du husket at skifte olie på transmisionen, ikke fordi det er det, MEN.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 04-02-07 00:26

hej

ja baghjulet køre som det skal.... tror bare at jeg vil købe mig en ny cylinder og stempel måske i overstørrelse

takker så mange gange for hjælpen...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 00:34

Har selv problemet.
Men sidste år, var det bremserne der hang, for meget vejsalt.
Træls når man når en vis hastighed eller lille bakke,
og så er der ikke mere power.

Det kunne selvfølgelig også være din udstødning, der sodet helt til.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-02-07 00:36

Hvis den har kørt så langt uden at få skiftet stempel, så bliver det sgu svært at få cylinderen af.
Det er næsten 100% at den er rustet fast til pinboltene.
Hvis den er det, så skal hele motoren af, og cylinderen skal fjernes ved at du skære pinboltene over ca. 2cm fra motorblokken. Så drejer du dem ud med en rørtang bagefter og sætter de nye på.
Det hele med cylinder, stempel, pakninger, pinbolte osv, vil nok koste dig lidt over 500,-
Køb ikke en cylinder/stempel hos Thansen. Det er billigt genbrugsjern som den er lavet af.

Den her er rigtig god.
http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=196851&cat_id=30556

40mm alucylinder Fra www.westimport.dk

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 04-02-07 00:56

hejsa.

jeg fik boret og honet den ved 15000 km... men det er nok ca 2 år siden... så det skulle måske ikke være det store problem.... udstødningen er næsten helt ny. jeg har kigget lidt på denne cylinder http://www.scooterland.dk/default.asp?kategori1=1a&id1=19&hovedTypeId=3&typeId=26&prodKategori=1568&prodId=121
tror det kunne blive sjovt.... scooteren er jo også kun 4,5 år gammel...

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-02-07 08:57

Den cylinder som du har kigget på, den skal du ikke købe.
Det er en støbejernscylinder og det betyder at den bliver rigtig meget varm når det er en 70ccm.
Køb hellere en aluminiumscylinder.

Husk at hvis du skifter til en større cylinder, så skal du også skifte topstykket.