/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
instalere virus program
Fra : popo
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 02-02-07 21:32

Når jeg prøver at instalere et virus program, kommer der en fejl,hvor der står.
Local Machine instalation failed.
Error Action Failed for file AVGamsvr.exe creating file.
No such file or directory.
Det er ligemeget om det er avg eller et andet virus program,samme fejl.Der er også noget andet,når jeg prøver at komme ind på AVG side,åbner den på en side der hedder,Trust Cleaner. De vil gerne scanne min pc,og have nogle penge,er der nogen som kan hjælpe.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-07 21:37

En anden og bedre er Avast - prøv den i stedet (også gratis) http://www.avast.com/
ellers vil jeg anbefale dig at gennemse/læse lidt på http://www.spywarefri.dk/index.htm
Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-07 21:38

NB: Du kan se, læse, downloade via http://www.pcworld.dk/download/12/1419

Kommentar
Fra : popo

Dato : 02-02-07 21:53

prøver Avast venner tilbage

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 21:55

Du har fået malware på maskinen, der udgiver sig for antivirus og antispyware, og blokerer for installation af andre programmer. Følg denne vejledning http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 22:01

popo hvis du har haft et andet antivirus program skal det afinstalleres helt og registreringsbasen skal renses før du forsøger at downloade et andet

hent denne regcleaner http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=735

fjern programmet i tilføj/fjern programmer

gå i start - kør - skriv regedit og klik ok - find HKEY_LOCAL_MACHINE - find programmets mappe derunder - højreklik og slet

kør regcleaneren og delete alt hvad der er safe to delete

genstart din pc

gå i stifinder og find mappen med programmet - højreklik og slet - genstart din pc og programmet er væk (for det meste skal der genstartes herefter også manuelt )

-------

har du haft et andet antivirus erstat ordet programmer med navnet på det - og hvis du vil fjerne avg også så erstat også i anden omgang ordet programmer med avg

vil du have et supergodt og nemt antivirusprogram så hent det her :

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp? det opdaterer automatisk og er let og forstyrrer ikke

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 22:04

Miritdk, det nytter ikke. Popo har Trustcleaner/Smitfraud malware på maskinen. Det skal renses før andet antivirus kan/bør installeres .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 22:08

ups og så rigtig god fornøjelse til dig stl_s og popo der skal på arbejde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 22:10

havde overset trust cleaner

Kommentar
Fra : popo

Dato : 02-02-07 22:38

Troer nok jeg bliver nødt til at formatere,har instaleret Avast nu kan jeg ikke afinstalere den.
Så den hårde vej ellers tak forde gode råd.Forøvrigt det gik rigtigt galt,efter jeg instaleret et virus program der hed comodo,jeg læste i dette forum, at det skulle være et fantastik godt Uha.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 22:40

næ du vent nu og få råd af stl_s til at rense din pc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 22:41

hent denne til skrivebordet - følg vejledningen - kopier loggen herind som vist i vejledningen http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 22:42

Du må selv om du vil formattere, men skidtet kan altså fjernes, hvis du følger min vejledning. Jeg har har guidet mange igennem sådan en rensning.

Ja, Comodos antivirus duer ikke. Det gør deres firewall til gengæld.

Kommentar
Fra : popo

Dato : 03-02-07 09:57

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:56:11, on 03-02-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ChangerBHO Class - {0edc6c20-a31c-11db-8ab9-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\system32\acledits.dll
O2 - BHO: WeeklyExecuter Class - {590FFB84-6A29-4797-9C0E-B15DF2C4CDCB} - C:\WINDOWS\inetloader.dll
O2 - BHO: Clicker Class - {631f7200-642e-11db-bd13-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\system32\mscoriezb.dll
O2 - BHO: SpoofBHO Class - {F67EEB12-AB09-11DB-A6F1-260856D89593} - C:\WINDOWS\se_spoof.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {5CBE2611-C31B-401F-89BC-4CBB25E853D7} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\RunOnce: [avp6_post_install] msiexec.exe /i"C:\Documents and Settings\Administrator.MERKUR\Skrivebord\avs.msi"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [pconpoint.exe] "C:\Programmer\PConPoint\pconpoint.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} - http://a516.g.akamai.net/f/516/25175/7d/runaware.download.akamai.com/25175/citrix/wficat-no-eula.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1163970280703
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-02-07 12:06

Hent og installer RogueRemover http://www.snapfiles.com/download/dlrogueremover.html

Vent med at køre programmet.

----------------------------------------------------------

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

3. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Fixet genstarter muligvis computeren.

4. Kør RogueRemover som du hentede før. Følg vejledningen på skærmen.

SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier den her ind, sammen med en frisk HijackThis log, fra normal tilstand.

Kommentar
Fra : popo

Dato : 03-02-07 19:06

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:00:53, on 03-02-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ChangerBHO Class - {0edc6c20-a31c-11db-8ab9-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\system32\acledits.dll
O2 - BHO: Clicker Class - {631f7200-642e-11db-bd13-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\system32\mscoriezb.dll
O2 - BHO: SpoofBHO Class - {F67EEB12-AB09-11DB-A6F1-260856D89593} - C:\WINDOWS\se_spoof.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {5CBE2611-C31B-401F-89BC-4CBB25E853D7} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [pconpoint.exe] "C:\Programmer\PConPoint\pconpoint.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} - http://a516.g.akamai.net/f/516/25175/7d/runaware.download.akamai.com/25175/citrix/wficat-no-eula.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1163970280703
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

dette er fra hijackthis de næste er fra smitfrau
SmitFraudFix v2.138

Scan done at 18:50:52,60, 03-02-2007
Run from C:\Documents and Settings\Administrator.MERKUR\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

C:\WINDOWS\inetloader.dll Deleted
C:\WINDOWS\se_spoof.dll Deleted

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

SmitFraudFix v2.138

Scan done at 18:53:21,03, 03-02-2007
Run from C:\Documents and Settings\Administrator.MERKUR\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

SmitFraudFix v2.138

Scan done at 18:53:21,03, 03-02-2007
Run from C:\Documents and Settings\Administrator.MERKUR\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

SmitFraudFix v2.138

Scan done at 18:53:21,03, 03-02-2007
Run from C:\Documents and Settings\Administrator.MERKUR\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

SmitFraudFix v2.138

Scan done at 18:53:21,03, 03-02-2007
Run from C:\Documents and Settings\Administrator.MERKUR\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

Nu for jeg også en opstart meldning at NTLDR mangler

Kommentar
Fra : popo

Dato : 03-02-07 19:08

Og lige en tig mere jeg kan ikke starte i fejlsikker tilstand,selvom jeg prøver med boot safe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-07 19:57

NTLDR mangler kan være udtryk for flere fejl.

Gør lige dette: For at kunne se alle filer og mapper, gør du dette http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Find så mappen C:\Windows\I386 og find filen NTDLR
Højreklik på den, og klik kopier. Gå så ind i Stifinder og klik på dit C drev. Højreklik i mappen, klik sæt ind. Du skal måske sige ja til at overskrive.

Hvis det ikke virker, så prøv at reparer din boot.ini

Se her hvordan http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 11-02-07 13:37

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 13:43

Kom lige med en HijackThis log. Der kan godt ligge lidt rester der skal væk.