/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nissan king cab lys virker ikk
Fra : Gandhu
Vist : 766 gange
500 point
Dato : 02-02-07 21:27

Hey

Min nissan king cab fra 89, vil ikke tænde positionslyset. Nærlyset tænder fint nok når jeg drejer kontakten, og bremselys blinklys og baklys virker også fint nok.

Sidder der noget relæ til positionslyset et sted eller sådan noget? (har kontroleret alle sikringer!)

Hilsen Gandhu

Kommentar
Fra : geu

Dato : 02-02-07 22:24

Har du prøvet med nye pære

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 23:28

Eller en ny kontakt....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-02-07 10:12

Hvis det er de små pærer og fatninger er der tit problemer med ir eller rustne forbindelser.

Prøv at rense eller skifte stik, pærer og fatninger

P.S. er der lys i baglygterne når positionslyset tændes? For ellers er det nok kontakten/relæet som der nævnes af refi..

- Anden

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-02-07 13:54

Min svager havde samme problem på sin King-Cap (årg. 87) i sin tid, og det var simpelthen dårlig forbindelse i sikringsboksen. Når vi "kortsluttede" de to forbindelser mellem sikringen med en skruetrækker, ja så lyste lygterne

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-02-07 17:54

Jep, endnu et sted der kan være dårlige forbindelser

pallenoc - Godt du fik det med, havde jeg glemt

- Anden

Kommentar
Fra : Gandhu

Dato : 03-02-07 18:56

Har fundet ud af i dag at lyset kommer og går sådan lidt i sin egen rytme, så noget tyder på en løs forbindelse af en slags?!!

Gandhu

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 250 point
Dato : 03-02-07 19:52

Prøv at gøre som jeg har beskrevet ovenstående...jeg er ret sikker på at netop dét kan være årsagen

/Palle

Godkendelse af svar
Fra : Gandhu

Dato : 06-02-07 17:03

Tak for svaret pallenoc.