/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem kan hjælpe mig
Fra : jyttew
Vist : 863 gange
200 point
Dato : 02-02-07 19:24

hej alle sammen, jeg håber der er en der kan hjælpe mig, jeg søger børn til

Jeg søger nogle børn til
Niels Peter Nielsen Ålborg Købstad
Født 1851 Ålborg
Gift 1882 i Skallerup Vennebjerg Hjørring, hans kone er

Karen Sofie Andersen Skallerup Vennebjerg Hjørring
Født 1856 Skallerup
Gift 1882 i Skallerup

i FT1890 fandt jeg dem, men i kirkebogen for Skallerup fandt jeg en søn men i Ålborg fandt jeg
ingen.
Med venlig hilsen Jyttew

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-07 21:22

Og du er sikker på han ikke kom fra Solsiden, Svend
"
aalborg, Kær, Nørresundby Købstad, Nørresundby Skoledistrikt, Nørre Sundby, , 141 F1, FT-1860,

Anders Nielsen 49 Gift Arbejdsmand, Husfader Vadum Sogn, Aalborg Amt
Maren Johanne Christensen 37 Gift hans Kone Nørresundby Sogn, Aalborg Amt
Nielsine Caroline Nielsen 11 Ugift deres Børn Nørresundby Sogn, Aalborg Amt
Niels Peter Nielsen 9 Ugift deres Børn Aalborg
Julie Marie Nielsen 6 Ugift deres Børn Aalborg
Christina Pethrea Nielsen 3 Ugift deres Børn Aalborg
"

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 03-02-07 14:57

Hej Jytte

Jeg må have lidt flere oplysninger. Du skriver at du har folketælling 1890 - hvilket amt?? Hjørring eller Ålborg??

Du skriver i FT 1890 er en søn som du har fundet i Skallerup - hvilket år ???

Du skriver at du ingen børn finder født i Ålborg - Ved du om de flytter til Ålborg, de kunne jo sagtens blive i Skallerup, selvom Niels Peter Nielsen er født i Ålborg.
Skallerup til- og afgangsliste går jo kun til 1875.

Så lidt flere oplysninger, ville hjælpe.

Med venlig hilsen Steenvin

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 03-02-07 16:47

Hej Steenvin
folketælling 1890 Sogn Ålborg Købstad,Amt Ålborg,Herred Fleskum fandt jeg min Farfar
Født 31-01-1881 Anders Peter Andersen Nielsen Skallerup Hjørring
i Skallerup Hjørring Kirkebog År 1867-1891 Opslag 28

Niels Peter Nielsen var flyttet til Ålborg
Med venlig hilsen Jyttew

Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 03-02-07 17:54

Er her nogen som kan hjælpe mig med slægten Esmarch....?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-07 18:10

Og din oldefar Niels Peter Nielsen er han stadig født 1851 i Alborg by,
altså Fleskum Herred ikke Kær?

Anders Nielsen, som jeg fandt, passer jo ellers fint navnemæssigt...
som tipoldefar til Anders Peter Andersen Nielsen...

Og Blondutte, jeg finder flere Esmarch, mest i hovedstaden...
men du må hellere spørge selv, ellers ødelægger du jo Jyttes spørgsmål;
og husk at anføre alt hvad du ved og din Esmarch familie,
eksempelvis hvornår de ældste du kender er født og hvor de boede...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-07 10:19

BLONDUTTE, HAR DU SET JEG HAR SPURGT FOR DIG?

Og Jytte vi skal nok også hjælpe dig, men det meste er jo for nyt til at kunne findes på nettet...

Med Skallerup kan man da vist ikke komme længere ud i KrakkeMutterne (Grønlandsk: Det Udenfor)
Kirkebøgerne fra Skallerup må da være til at overse...
Men når vi både skal begynde og fortsætte i Aalborg; så godt med detail oplysninger, Svend

Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 04-02-07 11:36

hejsa svengiversen..
jaaamen taaaaark,...SS
og du har ret, jeg skal uddybe mere hvad jegs søger, og det skal ikke være nulevende, dem finder jeg i telefonbogen...
Min fætter har fundet en del fra vores slægt, også langt tilbage, men der er vist mange huller der mangler at blive dækket..... SS
KH Blondutte..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-07 16:14

Du forstod vist ikke Blondutte,
jeg har stllet et nyt spørgsmål for dig her i kandu' s slægtsforskning;
lige over dette, hvor Jytte jo spørger om sin familie, ikke om din.

Fortsæt der... eller stil selv et nyt spørgsmål...
Og da du ikke har så mange points endnu at købe spørgsmål for:
Du kan godt starte med et spørgsmål til kun 20 points,
som du jo får om dagen, bare du åbner kandu...

Her kan du jo så f.eks. starte med at oplyse hvem din fætter er?
og måske også oplyse hans E-mail adresse??
Ellers, hvad hed din farfar?
Og måske kender du også din oldefar, gamle Esmarch??

Jytte har jo stillet og "betalt" for dette spørgsmål med sine kandu points,
og spørgsmålet bør jo vedrøre hendes familie, Svend

Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 04-02-07 19:19

hejsa svendgiversen

sorry hvis jeg har misforstået dig..... :-/

Men jeg vil ikke hænge min fætters mail ud her, og slet ikke når han ikke ved hvad jeg har gang i her på kandu med at søge på vores slægtsnavn....
Jeg forventer ikke at folk her forsker i mit slægsnavn., jeg spurgte kun hvis nu der var nogen der havde nogle oplysninger, og kunne hjælpe mig.

Jeg er meget overvældet over så mange breve jeg har fået om forskellige forslag til at søge på diverse hjemmesider, og det er jeg meget taknemlig for. ))

Det var nok der i min underbevidsthed jeg havde søgt hjælp til, uden at kunne formulere mig korrekt...

men jeg siger stort stort TAK til alle dem har prøvet at hjælpe mig....

Kh Blondutte

Annuller spørgsmålet
Fra : jyttew

Dato : 06-02-07 16:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål