/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern Harddisk
Fra : Carg
Vist : 711 gange
300 point
Dato : 02-02-07 16:05

Hejsa I gode og kloge Kandu-brugere.

Jeg fik en Ekstern Harddisk her til min fødselsdag.

Jeg er nu ved at få den igang. Jeg kører Windows XP og da jeg sluttede den eksterne harddisk til (som det vises i manualen via USB) fortalte computeren mig da også at den havde fundet ny hardware, og at der ikke behøvede driver og at enheden nu var klar til brug og virkede perfekt.

Problemet er så bare at når jeg går ind i 'Denne Computer' ser jeg ingen nye ikoner...selvom manualen siger at der både i 'Denne Computer' og Processlinien burde være adgang til min nye harddisk...??

Hvis nogen kan hjælpe ville jeg være meget taknemmelig!!

Forhåbentlig på forhånd tak

Mvh. Carg.

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 310 point
Dato : 02-02-07 16:07

Højreklik på denne computer ,vælg administrer ,lager og diskhåndtering. så skal du nok lige formatere den nye enhed og tildele den et drevbogstav

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 02-02-07 16:11

Tak jb-bendtsen...derinde står der at harddisken er ikke-initialiseret og ikke-allokeret...hvad betyder dette?

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 02-02-07 16:16

Jeg tror jeg har fået initialiseret den...men er stadig på herrens mark med allokering???

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-07 16:16

At den ikke er formateret.. højreklik på enheden og vælg formater

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 02-02-07 16:17

Der står ikke formatér nogen steder...kan det i stedet være: 'Ny Partition'?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-07 16:20

Jepper

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-07 16:21

og så beder den dig nok om at formattere.. bare tag en kvik

Godkendelse af svar
Fra : Carg

Dato : 02-02-07 16:21

Okay tak for svaret jlbendtsen. Takker for hjælpen til en cp-tosse som mig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-02-07 16:23

Prøv at kigge på dette tip.
http://www.kandu.dk/Tip15022.aspx

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-02-07 16:29

Gad vide hvad det er for en ekstern HD du har fået forærende, de plejer at "finde op i kurven" af sig selv... Held og lykke med den og god weekend.