/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Optage lydfiler med mikrofon
Fra : sonjajensen
Vist : 781 gange
40 point
Dato : 02-02-07 12:26

Hehe.. Ja, så er mor på banen igen med endnu et spørgsmål om teknik

Vi skal ud på en længere køretur næste weekend med vores to børn, men.. vi har ingen cd afspiller i vores bil, så overvejer at lægge noget børnemusik osv. på min mp3-afspiller og lade vores søn på 4 hygge sig med den.. Derudover har jeg tænkt, at man da måtte kunne læse nogle historier og indspille dem på computeren? Der er jo den ordinære lydoptager, som lissom fulgte med computeren, men det er vel max. 60 sek., man kan optage der i træk uden at skulle sidde og forlænge tiden manuelt hele tiden.. Kan man downloade et program eller noget, så jeg kan få historierne ind på min computer? Så ku jeg jo lige smide dem på mp3 også...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-07 12:31

Jepper

Du kan evt. bruge et af disse gratis programer: http://download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydoptagere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 12:31
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-07 12:34

Jeg er ikke selv nogen 'ørn' hvad hverken grafik eller lyd anbelanger, men som 'lægmand' ville jeg kigge nærmere på dette freeware (100% gratis) program : http://download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydoptagere&prog=27306&program=Mp3%20My%20MP3%20Recorder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 12:45

Denne lille fyr klarer opgaven - sågar i mp3 så det ikke fylder så meget....

http://www.download.com/Audio-Recorder-for-Free/3000-2168_4-10427509.html

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-02-07 13:08

I Windows findes også en lydoptager! Start/ Programme/tilbehør/lydoptager.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-07 13:26

Lyt til Refi, det er nok sen optager der er lettets at gå til, den er standard indstillet til at optage som mp3 i høj kvalitet og gemme lydfileren i mappen musik, begge dele kan du ændre, men det er da nemt bare klik på Record og skrive det navn du ønsker at give lydfilen, når du er blevet hæs af at læse historier klikker du på Stop, går ind i Musik og overføre mp3 filen til mp3 afspilleren, du skal lige være opmærksom på at optagelsen starter når du klikker Record og ikke først når du har skrevet fil navn og klikket OK

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 02-02-07 14:52

ADC Sound Recorder is freeware http://www.active-desktop-calendar.com/
Så kan du bare optage...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 02-02-07 15:23

kj -> Læs liiiige spørgsmålet endnu engang:

Citat
Der er jo den ordinære lydoptager, som lissom fulgte med computeren, men det er vel max. 60 sek., man kan optage der i træk uden at skulle sidde og forlænge tiden manuelt hele tiden..

..og så 'klarer' den kun *.wav formatet!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-02-07 11:34

Jeg har har kun brugt Wavepad, og var ikke klar over at Windows lydoptager kun kunne klare 60sek.
Wawepad kan også konvertere/gemme i MP3. Om ikke andet mener jeg Nero kan klare det under brænding af CD

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-07 15:17

Nu har jeg efterprøvet alle funktioner og kan kun anbefale det gratis (freeware) program, som jeg henviser til hér: http://www.kandu.dk/Spg99908.aspx#1085859

Meget nemt at bruge og fin kvalitet af signalet ved gengivelse

..og jeg har som sagt: Ik' en DYT forstand på lyd !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 05-02-07 14:32

Tak for svaret molokyle. Jeg er i fuld gang med at lave en børnemappe på mp3 afspilleren