/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dele film til to disc
Fra : Jimmy17
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 02-02-07 10:30

Kom til at tænke på om man kan dele en film på 2 stk 4,7 dvd´er,
hvis man skulle lave en backup af den?

Kan man sikkert nok, men hvordan?

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 60 point
Dato : 02-02-07 10:47

Her er forklaret, hvordan man laver backup. Måske du finder nogle af oplysningerne nyttige
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Men så er en film ikke delt op på 2 DVD'er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 12:22

I ethvert videoredigeringsprogram kan du da "klippe" filmen midt over, men hvad er formålet ??????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-07 15:42

Hvorfor dog ikke bare "klemme" filmen ned på en DVD-skive med DVD-Shrink
http://www.download-dvdshrink.org/?gclid=CLOK86j1j4oCFSXlXgodRVHVkA
læs mere på:
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-07 15:43

Sorry Balcanard... havde ikke lige set dit link

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-02-07 11:08

Tak for svaret Balcanard.

Har programmet i forvejen.

Søgte bare en mulighed for at dele store disc op, så man kunne beholde den gode kvalitet.

Men jeg godtager svar på trods jeg kendte det i forvejen, siden der tilsyneladende ikk er andre.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-07 11:18

OK! Men har du kigget på RatDVD? Siden er godt nok nede p.t. men prøv at lave en Google søgning på RatDVD, så vil du se meget omkring programmet.
Da det udkom skrev man b.l.a.

Citat
Filmindustriens nye skræk !

Der findes flere metoder til komprimering af DVD-film, men de fleste har den fælles ulæmpe, at de kun medtager selve filmen, ikke menuer, alternative cuts, undertekster osv. En programør i Århus har udviklet et program, der kan netop det. Programmet hedder RatDVD, og det kopiere en hel dvd med alle elementer ind i en enkelt fil. Samtidigt opnås i mange tilfælde en komprimering på 50%. Denne fil kan afspilles direkte på en computer eller konverteres tilbage til dvd-format, brændes og afspilles i en dvd-player. Programmet har vakt en del opsigt i indviede kredse, og der tales allerede om filmindustriens nye skræk.

www.ratdvd.dk (som er nede)
http://www.afterdawn.com/news/archive/6481.cfm (er aktiv)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 12:12

Problemet med RatDVD er så blot at de IKKE kan afspilles i en DVDafspiller......

KUN på komputer