/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilken Udstødning .?? HJÆÆLP
Fra : kandu01
Vist : 603 gange
70 point
Dato : 02-02-07 10:12

Hej Allesammen ..=)
Jeg har lavet en motor fra bunden af.
Har skaffet en HELT ny motor .
Den har jeg fået smidt noget nyt tun på og vil gerne vide hvilken udstødning i ville vælge for har hørt at det skal være den helt rigtige når jeg har stor kaburator og indsugningsforstærker.!
Det der sidder på nu er:

Polini Corsa 47 cyllinder
Top racing Vario
Malossi Delta Clutch kobling
25 Dellorto speciel eddition
Stage 6 luftfilter (Stor)
Polini metal studs
Hebo membran
Malossi indsugningsforstærker
32 kg trykfjeder

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 02-02-07 10:27

Har selv tænkt lidt over C16 ??
Don't no ..!

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-02-07 18:23

Top Perfomances Nardo.
Ellers så Polini Evo.

MEN!!!! Hvad med gearing? Uden en 25% Polini gearing, så kører din motor ikke mere end 50-100 km, før den er totalt kaput.

Hvilken dyse har du sat i karburatoren?

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 03-02-07 15:23

HVA .. hvorfor SKAL man have gearing .. ?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-02-07 18:04

Fordi den gearing som sidder i, den er lavet til max 80-90 kmt, for der er motoren oppe omkring 11.000 rpm.
Det tun du har på burde gerne snige den en del højere op, og så ligger den omkring 14.000 rpm, hviket dit tun ikke skal.
Anyway. Prøv ad uden gearing, men lad være med at kører med end 80 kmt på den så.

Der forsvinder en smule optræk, men hvis det ikke gør noget kun at kører 80-90, med en vildt optræk, så kør uden gearing.

Ps, hvis du køber gearing, så køb en der er færdig presset og klar til montering.
Det er rimelig svært at presse gearingen selv.

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 04-02-07 14:03

Men du mener godt at den kan køre godt med en C16

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-02-07 15:37

Gearingen du mener?
Gearingen kan anbefales lige så snart at der kommer tunudstødning på.
Lige meget om det er standard cylinder eller ej.
Den gav 10 kmt på min lovlige Aprilia Rally 45 kmt. Den gik fra 70 til 80

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 05-02-07 09:00

Jamen har du en gearing du en gearing du vil sælge .?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-02-07 11:01

hehe. du har glemt at fortælle hvilken motor det er som du har fået fat i!

Jeg har en færdigpresset Polini gearing 25% som passer til alle motore som kører med samme gearing som:
Apilia Rally, Scarabeo, SR +flere
Yamaha BWs
Benelli 491

der er sikkert flere som den passer på.
Gearingen koster 649,- og det er uden den aksel som baghjulet sidder på.
Min kan du så få billigere hvis den passer på din motor.

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 06-02-07 11:00

Det er en Adly motor . !?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 70 point
Dato : 06-02-07 14:31

Er det den med 14" hjul og lavprofil dæk?
Så er det en Sonic/Jog gearing.
Hvis du kan sætte en Sonic eller Jog fælg på, så har du svaret.
Ellers ved jeg ikke hvilken motor du har.

Godkendelse af svar
Fra : kandu01

Dato : 08-02-07 08:52

Mange tak for svarene..

Den er godkendt