/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sofa i saftevand
Fra : Ysseven
Vist : 1110 gange
50 point
Dato : 01-02-07 20:55

Der kører en ny reklame (bl.a. på TV2 i håndboldpausen) med en hvid sofa, der sænkes ned i 9.000 liter rød safevand.

Spørgsmål:

Hvordan kan det være, at der drypper [U]rent vand [/U]af sofaen, når den igen trækkes op...????

Og så er endnu en gyser-kamp startet med 2. omgang...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-02-07 20:55

Den sænkes ned i saFtevand.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-07 21:02

Af den simple grund, at du skal have noget at spørge om

Ej jeg ved det ikke, og har heller ikke set reklamen, eller håndboldkampen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-07 21:07

Har ikke set reklamen, der bliver vist i pausen, det er jo "tissepause"

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-02-07 21:08

www.nanocover.dk
Er selv lidt i tvivl, men kommer teknikken fra FU/ = US
Så skal det nok passe, den bliver brugt mange steder.
HVilke, MÅ du selv finde UD AF.

Så den SIDSTE, der smed de et fjernsyn ned i samme,
og det kørte videre, så det må virker.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-02-07 21:10

Har selv tænk at prøve skidtet, da det er billigere
end at- vandbeskytte tøj/ telte o.s.v

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-02-07 21:11

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-07 21:13

Min håndboldgale familie siger, at det har noget med det nanoteknologi at gøre så Disken er inde på noget af det rigtige

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-02-07 21:17

Disken...!?

Citat
Så den SIDSTE, der smed de et fjernsyn ned i samme,
og det kørte videre, så det må virker.

Du må da eje mang ting, hva...'???

Men hvorfor drypper der i reklamen KLART VAND, når de hiver sofaen op af RØD SAFTEVAND...???

That's the question!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-07 21:23

Når man nu har selvrensende ovne hvorfor så ikke selvrensende sofaer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-07 21:30

Citat
Men hvorfor drypper der i reklamen KLART VAND, når de hiver sofaen op af RØD SAFTEVAND...???

That's the question!

Er det så svært at forstå:

Fordi den sofa ALDRIG har været nede i noget rødt vand

mvh dova

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-02-07 21:32

ak, ja.

Hvis den laver rød saftevand om til vand ved nærkontakt, tager den så også det sukker, der nok er i saftevandet?

Måske tager den også fedtet i remouladen??? For så er det da et strålende slankeprodukt...

Og håndbolden tør jeg ikke se på mere for i dag!

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 01-02-07 22:09

Deer er tale om to sekveneser: den ene hvor sofaen sænkes i saftevand og er afvisende for farvestoffet......den anden hvor der hældes klart vand på stoffet og det preller af,

Det er reklame, men der er ingen tvivl om, at teknologien virker og vi i fremtiden vil se den anvendt i alle mulige produkter...dyrk lige denne side:

http://www.next2006.dk/2006/da/eContent.php

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 01-02-07 22:14

Citat
ak, ja.

Hvis den laver rød saftevand om til vand ved nærkontakt, tager den så også det sukker, der nok er i saftevandet?

Måske tager den også fedtet i remouladen??? For så er det da et strålende slankeprodukt...

Jaja Ysseven, du har set for mange cilicBang reklamer, så jeg forstår din skepsis......men du må vænne dig til virkeligheden

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-02-07 22:17

ziggy99 - Jeg holder skarpt øje med de 2 sekvenser næste gang!

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 01-02-07 22:39

Vil bare lige fortælle, at gode gamle danske Risø er helt i front hvad nanoteknologisk forskning angår....

http://risoe-staged.risoe.dk/

At vandet ser rent ud tror jeg beror på et optisk fænomen:

Bland en kande rød saftevand, og hæld derefter nøjagtig 1 deciliter i et højt glas med lille diameter.
Hæld også nøjagtig 1 deciliter i et godt whiskyglas med stor diameter.

Når du kigger vandret ind på glassene vil jeg vædde på, at saftevandet i whiskyglasset ser mere rødt ud holdt op mod en hvid baggrund. Prøv også at iagttage "strålen" når du hælder - den ser garanteret også mere bleg ud end det endelige resultat.

Når du så løfter en nano-coated sofa ud af et 5 kubikmeter bassin med rød saft, så vil de brede stråler se helt klare ud, op mod det hvide stof, og den hvide baggrund, når det løber af sofaen.

Prøv bare selv derhjemme - og sofaen behøver såmænd ikke være nano-coated. Men prøv med en lædersofa i lyst skind, den suger heller ikke så meget

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 01-02-07 22:45

Nanocover
Det er da fordi det er noget tyndt pis, når det så kun er dryp kan det da ikke ses.
det er jo også kun overfladen der er påført nanocover.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-02-07 22:52

Trækpapir kan gøres vandafvisende, og alm. letvægtsregntøj beregnet til at modstå 3 meter vandsøjle kan gøres sugende blot ved at ændre overfladestrukturen på nanopartikelniveau....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-02-07 09:16

Så mangle vi bar et tastatur som er cola-afvisende. Et såkaldt "Nanotur"

Jeg tror også på at det er mængden som gør, at man kan se farven nede, men ikke oppe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 12:04

http://texcare.dk/Nano_reklame_slips.htm det er i hvertfald en af reklamerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 12:08

Citat
Hvordan kan det være, at der drypper [U]rent vand [/U]af sofaen, når den igen trækkes op...????

Det med at der drypper rent vand fra sofaen er en enorm fejl - enten burde der dryppe saftevand fra sofaen - eller også slet intet - i og med det jo netop er pointen at sofanen kan tåle det og ikke tager skade - hverken farve eller vædskeskadet

Nå jeg vil også ønske mig et kaffe/the/cola med mere frit tastatur

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-07 12:25

Hej Mirit.... prøv lige at læse

http://www.kandu.dk/Spg99892.aspx#1085673

... jeg er rimeligt overbevist om, at det er den rigtige forklaring....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-07 12:26

.....hvis altså ikke det hele er et trick

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-02-07 12:47

Citat
hæfter sig ubrydeligt ved hver fiber

Der jo mange fibre - så det må blive tungt.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-02-07 14:08

berpox - hos mig faldt den sidste enøre først nu....!

Citat
Prøv bare selv derhjemme - og sofaen behøver såmænd ikke være nano-coated. Men prøv med en lædersofa i lyst skind, den suger heller ikke så meget

Men jeg er faktisk på vej til at blive en del klogere på nano-området, selvom det ikke var formålet med spørgsmålet...

Vender tilbage med point-uddeliing, når jeg har læst færdig!

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 02-02-07 14:29

Tak for svaret berpox.

Der var jo mange gode bemærkninger og tanker, men den her gjorde forskellen:

Citat
Prøv bare selv derhjemme - og sofaen behøver såmænd ikke være nano-coated. Men prøv med en lædersofa i lyst skind, den suger heller ikke så meget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 19:30

hah så lige reklamen på tv2 - her er den http://www.nanocover.dk/

Kommentar
Fra : Mads100

Dato : 13-09-07 00:47

Jeg har købt rigtige nano produkter her: www.nanolotus.dk

Deres produkter er sgu i orden. Nu har jeg handlet 3 steder og Nanolotus virker altså bedst..