/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Laptop USB 2 problem
Fra : USandA
Vist : 815 gange
140 point
Dato : 01-02-07 18:41

Hej
Jeg har en nyer laptop VEGA X72 laptop, med 3stk USB 2 porte, jeg har så købt et beder webcam model som skal have USB 2.0 og det kan den ikke få på denne maskine ???

Det underlige at laptopen hele tiden siger i et lille vindue ned i højer side.

! DENNE ENHED KAN ARBEJDE HURTIGER hvis du tilslutter den til en USB 2

Jamen denne measkine har KUN USB 2 porte.

Jeg har så prøvet dette webcam, på ander maskiner, og der vikrer det fint og med det samme. Hvad fejler denne VEGA X72, kan ikke passe en 14kilo maskine ikke har rigtig USB 2 ???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-02-07 18:43

Du får ikke USB2.0 uden mindst service pack1 indstalleret.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 18:45

Har jeg ikke det ? hvor ser man det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-02-07 18:48

Højreklik på denne computer-egenskaber, der står det lige under windowsversionen.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 18:49

Har lige fundt det, egenskaber: men der står Service pack 2 home edition V. 2002

så det skulle så ikke være det, hvad kan det så være ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-02-07 18:53

Gå i enhedshåndtering og slet alt USB, genstart derefter.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-02-07 19:05

Du kan også i Enhedshåndtering opdatere driveren til dine USB porte, det har jeg lige gjort, da mine USB porte ikke fungerede som de skulle.

Clou

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-02-07 19:07

På batteridrift er der sikkert ikke USB2

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-02-07 19:09

Batteri eller ej, har intet med usb-hastigheden, at gøre.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 19:39

Nå det gad nu helle ikke virker. Jeg har slette alt USB linjer i enhedshåndtering og så genstarte, derefter kommer de stille rolige ind igen, og så har jeg prøvet - men det var det samme lort. Jeg er ved at være sur på denne maskine...

Hvad kan man ellers DO ?

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 19:53

Den skriver i det vindue havd man kan se alle porte (tæle træet)

Over skrift: Der tilsluttet en langsom hub

Under skrift:

Anbefaling
Funtionen med dette webcam vil funger ved nedsat hastighed. Du skal tilføje en
værtscontroller med USB-højhastighed til denne computer for at få den
masimale ydelse

Hvad gør man så ?

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 19:59

Det er vel noget med dette http://support.microsoft.com/kb/312370/da nogen som kan oversætte til alm. dansk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-02-07 19:59

Har du prøvet, at skifte til en anden port?

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 20:02

ja ! der 3 stk og alle er prøvet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-02-07 20:25

Prøv at indstallere SP2 igen, jeg har før set SP2 under indstallation, hvor den ikke var OK. Du kan hente den her:http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 20:31

ok jeg prøver

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-02-07 20:43

Husk at fjerne usb i enhedshåndtering efter install af SP2 og genstarte.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 20:53

æv! den vil ikke downloade fra den side, der kommer en time out efter 5min. og så stopper :-/

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 01-02-07 21:42

fler ide'er ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-02-07 22:23

Jeg har ingen probs med dowload fra siden, du må have en anden fejl på din pc - kør en chkdsk på c:\

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 02-02-07 22:43

install af SP2 er nu gjort, men det er det samme.

Jeg var over at se på min anden alm. pc, der står inde i egenskaber for usb porte, højhastighed usb2, min laptop stå der kun standart usb2

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over den laptop/usb2 langsomme lort og dem som jeg har købt den af, siger dan KAN hurtige port USB2, og det tror jeg gerne, men WHY vil den ikke skifte til det...

Nogen flere ideer ??????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 08:20

Har du ikke fået en cd med din labtop, nogle skal have en usb 2.0 driver indstalleret.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 08:27

Kan på nette se, du ikke er den eneste med samme problem, jeg forhører mig lige lidt omkring, og vender siden tilbage.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 08:28
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 08:30

Så vidt jeg kan se, er det fordi du mangler, at indstallere chipsetdriverne.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:35

Hej igen
Så har jeg prøvet som du sage, at indstallere chipsetdriverne. også prøvet efter dette at Slettet USB i egenskaber, og genstart osv, Men desværre det er det samme endnu

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 09:40

Har du efterfølgende været på microsoft update?

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:44

nej, men jeg kan lige prøve

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:45

Opdateringer med høj prioritet
Der er ingen tilgængelige opdateringer med høj prioritet til computeren. Hvis du vil søge efter valgfrie opdateringer, skal du vende tilbage til startsiden og klikke på Brugerdefineret

Det det den skriver, så det er vel ok

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 09:49

Du skal gøre opdateringen brugerdefineret, ellers får du kun sikkerhedsopdateringer.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:50

Hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:51

soory! fandt ud af det

den skriver:

Vælg opdateringer med høj prioritet
Vi anbefaler, at du installerer alle opdateringer med høj prioritet for at beskytte computeren mod sikkerhedstrusler og problemer med ydeevnen.

Gendan, og søg igen Kun de valgte opdateringer vises, næste gang du søger efter opdateringer.

Gennemse og installer opdateringer Samlet: 0 opdateringer , 0 KB , 0 minutter

Opdateringer med høj prioritet
Der er ingen tilgængelige opdateringer med høj prioritet til computeren. Hvis du vil vælge andre opdateringer, skal du bruge indstillingerne til venstre.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:52

så der igen ting at hente hvis, selv om jeg gør det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 09:53

På din PC trykker du på start, derefter på alle programmer-foroven der, trykker du på windows opdate, når microsogt er indlæst, har du 2 muligheder - hurtig og brugerdefineret, tryk brugerdefineret.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 09:54

Du skal tjekke i venstre side af siden.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:56

Ok, har gjort det (læs foroven, måske du har overset det)

Det er lidt sinsygt problem, utrolige - har haft PC i 15år og aldrige oplevet sådan en besværelige fejl... hvor har du set der fler som har dette problem ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 09:57
Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:57

nå det er dette du mener

Microsoft Windows XP

Opdatering til rodcertifikater
Overførselsstørrelse: 250 KB , mindre end 1 minut
Dette element opdaterer listen over rodcertifikater på computeren til den nyeste liste, der er accepteret af Microsoft – som en del af Microsofts program vedrørende rodcertifikater. Tilføjelse af yderligere rodcertifikater til computeren giver mulighed for at bruge EV-certifikater (Extended Validation) i Internet Explorer 7, mere omfangsrig websøgning med forbedret sikkerhed, krypteret e-mail og kodelevering med forbedret sikkerhed. Detaljer...
Vis ikke denne opdatering igen

Forbindelse til Fjernskrivebord (Klientprogram til Terminal Services 6.0) til Windows XP (KB925876)
Typisk overførselsstørrelse: 169 KB , mindre end 1 minut
Denne version af Forbindelse til Fjernskrivebord (Klientprogram til Terminal Services 6.0) kan installeres på computere, der kører Windows XP Service Pack 2. Programmet kan bruges til at oprette forbindelse til fjernskriveborde eller Terminal Server-udgaver, der kører tidligere versioner af Windows, men de nye funktioner er kun tilgængelige, hvis fjerncomputeren kører Windows Vista eller Windows Server med kodenavnet "Longhorn". Detaljer...
Vis ikke denne opdatering igen

Windows Media Player 11
Overførselsstørrelse: 24.6 MB , 2 minutter
Windows Media Player 11 tilbyder nye fantastiske muligheder for at gemme og nyde digitale medier, som også omfatter andet end musik. Det har aldrig været lettere at få adgang til alle dine video- og billedfiler samt tv-programmer, du har optaget, på computeren. Afspil, vis, organiser og synkroniser det hele til en bærbar enhed, så du kan bruge det, når du er på farten, eller del det på enheder i hele hjemmet – fra ét sted. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering. Detaljer...
Vis ikke denne opdatering igen

Opdatering til Windows XP (KB929120)
Typisk overførselsstørrelse: 148 KB , mindre end 1 minut
Australien har indført sommertid i tidszonen for Vestaustralien (Perth) med start i december 2006 for en prøveperiode på tre år. Installer denne opdatering for at sikre, at computeren automatisk justerer computerens ur på den korrekte dato. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering. Detaljer...
Vis ikke denne opdatering igen

Opdatering til Windows XP (KB928388)
Overførselsstørrelse: 508 KB , mindre end 1 minut
Hvis du installerer denne opdatering, kan computeren automatisk indstille computeruret på den korrekte dato i 2007. Dette skyldes ændret lovgivning for sommertid i mange lande. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering. Detaljer...
Vis ikke denne opdatering igen

Opdatering til Windows XP (KB920342)
Typisk overførselsstørrelse: 785 KB , 1 minut
PNRP-version 2.0 (Peer Name Resolution Protocol) giver dig mulighed for at udgive og fortolke peer-navne med andre PNRP-noder, der kører v2.0. Dette er vigtigt for peer-to-peer-programmer på systemet. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering. Detaljer...
Vis ikke denne opdatering igen

Microsoft Basis-CSP-pakke (Base Smart Card Cryptographic Service Provider): x86 (KB909520)
Overførselsstørrelse: 630 KB , mindre end 1 minut
Basis-CSP (Base Smart Card Cryptographic Service Provider) gør det muligt for forhandlere af chipkort at aktivere deres chipkort til Windows med et begrænset, navnebeskyttet kortmodul i stedet for et komplet navnebeskyttet CSP-modul. Du skal måske genstarte computeren, når du har installeret opdateringen. Detaljer...
Vis ikke denne opdatering igen

Opdatering til WMDRM-kompatible medieafspillere (KB891122)
Overførselsstørrelse: 5.9 MB , mindre end 1 minut
Installer denne opdatering for at gøre det muligt for computeren at få adgang til indhold, som er beskyttet af Windows Media Digital Rights Management. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering. Detaljer...
Vis ikke denne opdatering igen

Microsoft .NET Framework Version 1.1, dansk sprogpakke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 09:58

Kan åbenbart ikke vises.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 09:58

skal jeg bare vælge ALLE der 9 stk ekstra

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 10:10

Det skader ikke, kan dog ikke se, der skulle være noget, der løser dit problem. Prøv at kontakte her:
http://laptopworld.dk/index.php?id=358
Manden hedder Lars og han ved alt om bærbare, er sikker på, at han kan give dig support.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 10:10

Bare skriv, at Per har henvist dig.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 10:17

Ok! men tror du han gider det ?

Kunne det løseproblmet at købe sådan en fætter http://www.tjdata.dk/product_info.php?cPath=71_242&products_id=123&osCsid=a298d9b6cd91306994c97ff1709387a8

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 10:21
Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 10:26

Det med Firewire 4 og 6 hvad er det ?

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 10:29

Det er måske en god ide anyway, da dette cam også skal have fuld POWER - det er denne model http://www.meade.com/dsi_ii/index.html og hvis jeg fler ting tilsluttet, så løber jeg nok tør for USB porte . Smutter sku og købe sådan en nu her om lidt, så man kan komme vider , nu er det gået 4 dage med dette uSB problem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 10:30

Kender problemet - giver for mange grå hår. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 10:33

Men mange tak for at prøve at hjælpe, det var cool af dig !!! jeg tildeler point til dig, men lader lige denne stå åben lidt endnu, måske der kommer en som lige har prøvet det før, men det ser ud som igen rigtig ved dette, selv ikke de "lærte"

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 10:38
Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 11:02

yep!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-07 11:04

Har set et par stykker mere, så du er nok ikke ene om problemet.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 12:34

hehe! nu kom der så et problem mere,,, i denne X72 har kun slot til ExpressCard/54 module og det har de 4 computerbutikker jeg lige har være i DEM HAR DE IKKE de fleste har aldrige hørt om det. Undskyld udtrykket FUC*k Det kører godt, så er man ikke någet vider

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 140 point
Dato : 03-02-07 12:52
Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 12:55

det var jo lidt dyrt

jeg fandt denne side http://www.usbman.com/Guides/checking_for_usb_2.htm

Her står jo om man kan se om det USB2 højhastihed = The key word is ENHANCED (på eng)

Kan det så passe man sælger en laptop hvor man skriver USB2 port, når det ikke rigtig er ?

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 13:00

http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm er også god beskrivelse, men forstå ikke helt om man kan lave det om med en driver eller det er hardware problem

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 03-02-07 13:07

løsning er nok stadig et kort som ´disse bare i model 54 (den med hakket) http://www.everythingusb.com/hardware/USB_Cards/ og iægte HIGESPEED USB 2, men hvor finde rman den i DK ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-07 13:37

- Ubesvarede 7
- Besvarede 0
- Annullerede 0
- Slettede 0
Ialt 7

Yderligere hjælp får du nok ikke med en sådan statistik

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 12-02-07 19:15

Nå ! jeg fik aldrige lavet dette USB 480 hige speed problem.

den bedste side jeg kunne finde på dette var http://www.microsoft.com/whdc/system/bus/usb/USBFAQ_intro.mspx

men det hjalp så bare ikke... hvis der en som har oplevet det samme eller har en VEGA x72 laptop, så vil jeg gerne høre fra dig SD data vil ikke hjælpe, jo hvis man betaler 1000kr + moms og forsendelse, så gider de kik på det, men siger ikke om de kan lave det, nok for at tjene de penge. Syg service...

Du får lige mine point peet49 du var den eneste der prøve rigtig

Godkendelse af svar
Fra : USandA

Dato : 12-02-07 19:16

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-07 19:18

Selv tak.

Kommentar
Fra : boplads