/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Printer
Fra : johnl
Vist : 510 gange
120 point
Dato : 10-01-03 16:36

Jeg har en Epson C20 godt nok ikke så stor men den dækker mit behov,så er mit spørgsmål hvordan kan det værer at den ikke kan finde usb port når den kører på det, men bliver ved med at skrive at den kan skrive lige godt på lpt 1 det er mugligt at det navn ikke lige er rigtigt.
mvh John

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 16:55

Har den fundet den under start-kontrol panel-printer og fax enhder(xp)
eller start indstilliger-printer.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 17:17

Jeg kan ikke lige fortså det, når altså du skriver den er sat på (og virker) på USB?
Men som sådan er der intet at hendte ved at have printer/mus eller en del andre ting på USB. Fordelen ved USB er at man hurtigt kan tilslutte (fjerne/ flytte) en enhed - også hvis PC er tændt osv. men kun ved NOGLE enheder er der ellers noget at hente. Det gælder f.eks. et digital camera når billeder skal overføres, bl.a. fordi USB porten er væsentlig hurtigere til data overførsel, men altså hverken mus eller printer m.v. bliver hurtigere.
Man kan også få en disk med USB stik, fylder ikke stort mere end stikket i bredden og som en "forvokset" kuglepen, her er jo overførsel af data - det batter noget! Men mus og tastatur på USB er da bare "skæg og briller"

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 17:24

Du kan få stik så den kan sættes på LPT1 porten - men: Erkender det skrevne ikke svare på spm.! Er den til USB skal den naturligvis også kunne køre på USB, hvad sige de porte i kontrolpanel/enhedshåndtering, er der nogle (?) eller røde mærker?

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 10-01-03 17:34

Jeg er lige nød til at vide hvor du finder den enhåndshåndtering
mnh
John

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 18:01

start/indstillinger/kontrolpanel/system - nu skulle der så komme et faneblad frem, hvor blad nr2 står "enhedshåndtering" og USB portene er som regel nederst med nogle symboler som (ligner en 3 fork), der ser du om alt er OK og via drivere m.v. (altså hvis DU har Via drivere osv.)

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 10-01-03 18:06

Ja der står USB-rod hub
mvh John

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 19:20

Har du tastet på + tegnet, for der skulle da gerne stå mere!?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 19:29

johml >> har du husket at sætte den cd der fuldte med c20 i cdrom drevet,og
indstalleret c20 driverne,ellers er det slet ikke sikkert at den virker selom din usb-porte virker.
som jeg før sagde så skal den vises i printere under indstilliger eller i kontrol panel -printere

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 11-01-03 00:04

Der står også sis 7001 pci til usb åben værtscrontroller Keg kan barer ikke forstå at når den er installeret og jeg vil tage et print så tager den godt nok imod for derefter at skrive at den mangler papir.Og jeg har brugt den cdrom som fulgte med den skulle også kunne bruges til ME som jeg kører med.
mvh John

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-01-03 09:46

der sidder en der kan måle om der er papir i.
(den søger nok selv ?)
prøv at sætte papiret helt rigtigt.

Accepteret svar
Fra : renekok

Modtaget 120 point
Dato : 20-01-03 17:24

Se er kan jo i visse tilfælde ved tilslutning/installering af USBprodukter forekomme følgende klassiske fejl:
1. sæt cdrommen i drevet og start installering af software FØR man tilslutter enheden, (står ofte i vejledningen, så hvis alt glipper....) man får besked om hvornår man må tilslutte, sædvanligvis efter reboot. Bare en strøtanke...Håber du får held til at løse problemet.Husk!!!! Hvis jeg har ret SKAL det du har installeret fjernes inden du starter forfra.
René

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 20-01-03 19:12

Tak for svaret renekok.