/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bærbar uden trådløsnet
Fra : plb
Vist : 900 gange
100 point
Dato : 01-02-07 13:44

Hej

Jeg har en IBM bærbar computer z60m tror jeg nok.
Den ene aften kørte jeg en defragmentering og programmet regcure for første gang, efter jeg gjorde det får der utrolig lang tid med at opstarte pc'en og jeg kan ikke komme på trådløs netværk, som er meget vigtigt for mig at det virker.

Før konfigurerede windows selv det trådløse netværk, men nu kan den ikke finde nogle trådløse netværk i nærheden.

Det mærkelige er så at jeg har et program der hedder ThinkVantage Access Connections (eller Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG Network Connection,ved ikk helt hva det rigtige navn er) som skulle styre min internet forbindelse og den kan også se det trådløse netværk, når jeg trykker på "Find WLAN". når jeg så trykker "opret forbindelse" siger den "Kan ikke oprette forbindelse til det valgte trådløse netværk. Du skal måske konfigurere systemet, så det kan anvende den godkendelsesmetode, der bruges. Kontakt netværksadministratoren."

ydermer når jeg gør ind under "internet forbindelser" i "Kontrolplanet" og højreklikker og trykker enskaberr kan jeg ikk se fanen "Trådløse netværk".

jeg søgte lidt på nettet og fandt denne guide fra microsoft http://support.microsoft.com/kb/870702/da#5 der var nogle punkter jeg ikke forstod, men det virkede i hvert fald ikk hva end jeg gjorde..

Nogen ideer?

mvh PLB

Kommentar
Fra : plb

Dato : 01-02-07 14:10

jeg fik også en fejl med noget "Windows Sockets Initialization Failed" så jeg brugte dette program: http://www.iup.edu/house/resnet/winfix.shtm og nu starter pc'en hurtigt , men den vil stadig ikke på nettet

Annuller spørgsmålet
Fra : plb

Dato : 01-02-07 15:19

Jeg har selv fundet ud af problemet. efter jeg kørte programmet som jeg nævnte ovenfor skulle jeg bare oprette min internet profil igen og efter det virkede det bar!