/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med brænding af CD
Fra : diannapilegaard
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 01-02-07 12:51

Hejsa.

Jeg har en bærbar HP pavillion zv5000 computer. Den har kombineret CD og DVD brænder. Jeg har aldrig brændt DVD´er på den, men har tidligere brændt en del musikCD´er og data CD´er. Nu melder computeren til gengæld pludselig fejl, hver gang jeg forsøger.

Den skriver:

"Guiden CD-skrivning kan ikke fuldføres. Der opstod en fejl under skrivningen. CD´en du forsøgte at skrive til, er muligvis ikke længere brugbar."

Dette skriver den, uanset hvilken skive jeg forsøger at brænde på. Nogen gode forslag til hvorfor den gør dette? Og hvordan løser jeg problemet?

På forhånd mange tak for Jeres hjælp...

Vh. Dianna

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-07 13:06

Det er fordi din puter ikke har DVD-brænder, men et DVD/CD-RW combo drive, hvilket betyder den kan læse både DVD og CD, men kun brænde CDèr
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 01-02-07 15:22

Hej Palle.

Har fået af vide i forretningen, at den kan brænde begge dele. Det er dog ikke brænding af DVD´ere, der er problemet lige nu... Det er fordi den heller ikke vil brænde CD´ere - hverken med musik eller data - og det har den kunne... Hvorfor vil den nu pludselig ikke længere det?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-02-07 17:45
Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 08-02-07 19:58

Jeg har brændeprogrammer osv., men hver gang jeg forsøger at brænde melder min computer brændefejl, og skriver at skiven måske er beskadiget. Uanset hvilken skive jeg bruger, og hvad jeg prøver at brænde på den... Nogen gode idéer til hvorfor?

Desuden har jeg problemer med at komme "ind" i min indbakke. Ved ikke, om der kan være en sammenhæng mellem problemerne, men det er til at blive tosset af...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-07 11:35

Dit drev er Toshiba ODD-dvd SD-R6252
Der har været utallige problemer med det drev, og Toshiba er holdt med at fremstille drev, og har ikke lavet en ny firmware"(Opgradering af driver)".
http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=1002924&admit=-682735245+1171275595428+28353475

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/113798

Hvis du har prøvet at brænde med 2 x hastighed, uden at foretage dig andet på computeren medens, og dette ikke lykkedes, så kan du prøve dette:
Du kan prøve at opgradere drevets firmware:
http://hijacker.rpc1.org/toshiba/index.php?path=SD-R6252/ (Prøv at hent den nederste, pak den ud, og installer den)
Hvis det heller ikke lykkedes, så må du nok regne med drevets laser er færdig, og du kan købe en USB-brænder i stedet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 12-02-07 13:15

Sidste nye er, at jeg godt kan brænde CD´er vha. Nero - altså må det være noget med mit brændeprogram - ikke med hverken brænder eller skive. Hvad kan jeg mon gøre ved det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-07 16:50

Så behold Nero, og afinstaller det andet program.
VH Palle Hansen