/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Melgaard Lauritzen
Fra : arnely
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 31-01-07 18:53

I en anden tråd her på Kandu, er der en der søger Melgaard Andersen.

Min mor er døbt Melgaard Lauritzen , men dog ikke Andersen.
Hendes far (min morfar) stammede fra Sjørslev - tro nok det er omkring Viborg egnen.
Skriver jeg i den anden tråd.

Min morfar Christian Melgaard Lauritzen er født xx.xx 1900 i Sjørslev sogn. Han havde en del søskende, Thora, Lauritz, og en Marie (Måske flere børn, undersøges p.t.). Marie døde først af de søskende, og tidligt, men nåede dog og føde en søn.

Min morfar havde bl.a en del Hoteller og restauranter, efter han blev uddannet på Vivex i København.
Dem jeg kender til er, bl.a. Tønder kro, Kollund Strandhotel og Padborghus.

Kan der mund være nogen sammenhæng imellem de to tråde

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 31-01-07 19:17

Tillæg/Rettelse.
Født 25.09 i Viborg

Søn af ejendomsmægler Niels Lauritzen

Mor: Jenssine eller Nielssine

uddannet Preisler Hotel i Viborg og senere ansat på Vivex København

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-07 20:05

Undskyld Arne,
jeg troede det var en fortsættelse (rettelse) af Melgaard Andersen spørgsmålet.

Ligesom nana' s spørgsmål er dine oplysninger nok for nye til at vi kan finde meget på nettet,
men du har flere detailler, så måske kender andre din familie...

Hvis du bare kendte din oldefar nok født ca 1870 ?
så ville det være meget lettere at komme længere tilbage...

Hilsen Svend, fra Skals på den anden side af Viborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-07 21:51

Er det mon ikke din oldefar den 3 årige Niels Lauritzen Petersen
hilsen Svend
"

viborg, Lysgaard, Sjørslev, Hovedgaarden Aunsbjerg,Sjørslev Sogn, Et Hus, 14, FT-1880

Anders Petersen 44 Gift Husfader Daglejer i Agerbruget Thorning Sogn, Viborg Amt
Thomasine Lauritzen 32 Gift hans Kone Her i Sognet
Anders Petersen 7 Ugift Barn Bording Sogn, Viborg Amt
Ane Kirstine Petersen 5 Ugift Barn Bording Sogn, Viborg Amt
Niels Lauritzen Petersen 3 Ugift Barn Bording Sogn, Viborg Amt
Peter Bertelsen Petersen 1 Ugift Barn Bording Sogn, Viborg Amt
"
Din tipoldefar hed jo Anders Petersen,
Lauritzen er din tipoldemors familie...
Hvorfra kommer Melgaard navnet så ind i familien?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 01-02-07 08:29

Hvorfra kommer Melgaard navnet så ind i familien?

Et godt spørgsmål, men muligvis fra min oldemor. Jeg skal lige tale med min mor, hvis hun kan huske det (hun er 70)

Vender tilbage senere.

Annuller spørgsmålet
Fra : arnely

Dato : 14-02-07 11:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål