/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Kan ikke downloade Flash Playe
Fra : bilkiario
Vist : 855 gange
500 point
Dato : 31-01-07 17:59

Hej
Ved besøg på hjemmesider - online spil m.v. kræves der ofte en flash player, men jeg kan ikke få den ned.
Der sker følgende:
Jeg går ind og klikker på download, hvorefter der kommer en anden side op, som fortæller at jeg skal klikke på goldbar lige under adresselinien.
Problemet er bare, at der ikke er en goldbar jeg kan trykke på, og så kan jeg ikke komme videre.
Nogen som har en ide.
Hilsen Jan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-01-07 18:24

Her skal du hente din Flashplayer - husk dog at fjern det flueben ved yahoo toolbar på samme side ellers bliver denne også downloaded.

http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOW

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-07 18:28

Download et andet sted fra

bare søg på

flash player 9 download

der er masser af steder.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-01-07 19:18

Har en fornemmelse af at det er dette der måske er dit problem.

Når man indstallerer et ActiveX-objekt som flashplayer er - kan der, komme en lys gul boks med to advarselslinier under din adresselinie, der har samme bredde som din browser.

Denne skal du enten klikke på eller højre klikke på og give tilladelse til at hente og indstallere playeren.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-07 21:35

..eller sæt dine sikkerhedindstillinger i browseren således i IE7 (dansk):

Browser menuen : Værtøjer->Internetindstillinger-> ..vælg fanen; Sikkerhed ... Klik: [Nulstil alle zoner til standardniveau]

Hent så Flash: http://www.adobe.com/products/flashplayer/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 01-02-07 11:40

Hej igen.
Har nu prøvet alle de foreslåede forslag uden resultat.

bentjuul: Problemet er nok som du beskriver, det jeg kaldte en Gold bar i mit startspørgsmål, er den gule linie under adresselinien, men denne linie kommer netop ikke op når jeg prøver at downloade, og så kan jeg ikke komme videre.

refi: Har prøvet 4 forskellige steder, med samme resultat som ovenstående.

molekyle: Jeg bruger ie6, er der noget jeg kan prøve i den?
hilsen
jan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-07 12:20

Har du en popup stopper kørende - så slå den midlertidig fra.....

Har lige afprøvet Bentjuul´s link og det fungerer upåklageligt (bare lige husk det med toolbaren)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-02-07 12:36

Du skal gå op i Funktioner vælg Internetindstillinger - vælg så fanebladet Sikkerhed her skal du markere ikonet Internet og så vælge Brugerdefineret niveau
længere nede på siden.
I den nye boks skal du køre ned til Kør ActiveX-objekter og plug-ins her skal
du markere Aktiver og sluttelig tryk på OK.

Håber dette kan hjælpe

//bentjuul

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 02-02-07 12:08

Følger lige med - har det samme problem

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 02-02-07 12:10

Hej
Jeg har nu prøvet alle de råd jeg har fået uden resultat.
Jeg har slået pop up stopperen fra, og der er flueben i aktiver Aktiv x-objekter og pluk inns.
Jeg vil lige bemærke, at vi har 2 pc'ere på samme adsl forbindelse men med 2 IP adresser.
Indstillingerne i computerne er nøjagtig ens, og det er kun den ene pc'er der ikke vil lystre.
Problemet er stadig det samme, den gule linie under adresselinien, som fortæller at jeg skal give tilladelse kommer ikke frem.
Jeg har taget et skærmbillede, men kan ikke sætte det ind her, så i kan se det.
Hjælp
hilsen Jan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 12:12

hold CTRL nede når du klikker dig ind på siden og gør det igen når du klikker på download (hold fast på ctrl indtil boksen viser sig)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 02-02-07 12:13

Hvis du vil vise et billede, kan du uploade til www.peece.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 12:15

ps... husk at fjerne flueben til yahoo toolbar

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 02-02-07 14:02

Som ovenfor nævnt har jeg også (haft) bøvl med at installere flashplayer. Prøvede alle jeres gode råd, men desværre uden held. Prøvede sågar at undlade at fjerne flueben ved Yahoo toolbar, men lige lidt hjalp det. (Har siden deaktiveret toolbaren igen).

Prøvede at gå i Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Administrer tilføjelsesprogrammer, og der kunne jeg se Flast 9b på en linie og også aktiveret.

Men hvad så. Jo, Søg ---> Flash, hvilket gav en masse resultater, men FlashUtil9b.exe lå der som et program, og det klikkede jeg på og fulgte en kort vejledning. Nu har jeg flashplayer.

Prøv det bilkiario

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 14:04

fatter ikke hvorfor der skal være forskel - jeg kan sagtens ved blot at bruge CTRL

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 02-02-07 14:09

Der må jo på en eller anden måde være noget, der spærrer ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 14:16

tjahh - her er det blot den indbyggede popup kontrol der spærrer og den kan overrides med CTRL - og det er kun på selve download og ikke siden (gider ikke skrive de 4 bogstaver igen )

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 03-02-07 11:08

Tja, så er jeg her igen, men har desværre stadig problemer.

Miritdk: Jeg har prøvet at holde CTRL nede i op til 2 min. men det virker desværre ikke her.

Balcanard: Har set i administrer tilføjelsesprogrammer, der findes hos mig en linie: shockwave flash objekt. Dette er aktiveret. Jeg prøvede så at opdatere objektet, men fik beskeden: Forsøget på at opdatere dette tilføjelsesprogram lykkedes ikke.
Jeg kan ikke finde det program du anbefaler, men der er godt nok også mange. Du skulle vel ikke have en direkte adresse?

Har oploaded mine skærmbilleder her:
www.peecee.dk/?id=26277
26278
Her kan i se, at den linie adobe siger skal komme op ikke er der!!!

Jeg har også prøvet at indstallere Firefox, og til min overraskelse virker det hele her???
Men jeg kan åbenbart ikke få det til at virke i OE.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-07 11:34

Hvis du kan downloade og installere i Firefox - så gør det....

Så ligger den jo på maskinen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-07 11:35

Citat
Men jeg kan åbenbart ikke få det til at virke i OE.

Hvad kalder du OE ????????

Det er mig bekendt dit mailprogram

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 03-02-07 17:21

http://peecee.dk/?id=26416 viser skærmbilledet, når jeg har fundet Flash via Søg. Det er det program, der er markeret, jeg trykkede på, og så lykkedes det at installere Flash

Gad egentlig vide, om du kan bruge det samme program, hvis jeg uploader det til peecee

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 16-02-07 10:33

Hej allesammnen.

Jeg har nu i lang tid prøvet alle de gode råd jeg har fået (mange tak for det), men intet har virket.
Jeg fatter det ikke, for når jeg bruger Firefox, virker det hele. Jeg har også prøvet at downloade Flash Player fra firefox, og det ser ud til at gå godt nok, men når jeg så går tilbage til IE, virker det stadig ikke.
Jeg er begyndt at spekulere på, om der skulle være et eller andet galt med selve PC'eren, og overvejer at formatere den.
Det venter jeg nu en 8- 10 dage med, jeg prøver nok alle de gode råd jeg har modtaget een gang til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-07 11:36

Prøv lige:

Funktioner->Slet browserdata...-> ..vælg nederst: [Slet alt...] og flueben ved : Slet også alt også filer og indstillinger, der er lagret af tilføjelsesprogrammer.

Tjek også lige i Funktioner->Administrer tilføjelsesprogrammer->Aktiver eller deaktiver tilføjelses programmer-> Vis: 'Tilføjelsesprogrammer, der er indlæst i Explorer i øjeblikket' hvilken version af Flash du har nu ...og slet den, hvis det er en anden end: Flash9b.ocx

Geninstallér så Flash

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 17-02-07 10:34

Hej molekyle
Tak for dit svar, som jeg meget gerne vil prøve, men jeg kan altså ikke finde det du skriver.
Slet browswedata-vælg nederst o.s.v.
Jeg går ud fra du mener jeg skal finde det i IE, jeg bruger IE6, internetindstillinger.
Jeg må indrømme, jeg er ikke noget geni til dette her, så hvis du kunne guide mig til nøjagtig hvor jeg finder ovenstående vil det være en lettelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-07 10:55

Mine anvisninger er ganske rigtigt vdr. IE7

Jeg husker ikke længere hvor tilføjelsesprogrammer findes i IE, men mon ikke det er under:

Funktioner->Internetindstillinger-> ..fanen; Programmer ???

</MOLOKYLE>