/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Papir/katon
Fra : prinsessenFlip
Vist : 5081 gange
32 point
Dato : 31-01-07 17:37

Hej!

Hvor finder man de bedste priser på papir og katon? samt evt alt muligt andet kreativt, kender godt panduro og den slags, men de er ikke billige og jeg er på SU

enten på nettet eller i en butik i stor københavn?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-07 17:44

Prøv evt. i Tiger - de har jævnligt papir/karton.

Du kan også bruge almindeligt hvidt papir og male med vandfarve på - liiige sagen for en 3-årig
Eller en gammel malebog, eller avispapir.

Du kan lave små vifter af avispapir, snøret sammen på midten af evt. gavebånd eller snor - ser festligt ud på fastelavnsriset.
Evt. med glitterlim, perler og pailletter på.

Hvis du ellers får brug for lidt inspiration til billige/gratis ting til tegne-male-klippe etc., er du velkommen til at kigge ind på min hjemmeside og evt. skrive en mail derinde fra.

Eller brug private indlæg.

Hanne

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 31-01-07 17:47

De har tit rigtig billig karton i flere farver i samme blok i Lidl.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-01-07 18:05

Kan du angive nærmere hvad det er for noget papir du søger, format, gram vægt (tykkelse) og det samme for karton hvilken farve(r) størrelse og gramvægt!
Kan du komme med disse oplysninger kan jeg måske hjælpe dig.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-07 18:16

Du kan også gå i en farvehandel, og spørge efter gamle tapetbøger, det har jeg tit brugt

Noget af det er så kraftigt, at det næsten kan gøre det ud for karton, eller skohandleren og få sko-
tøjsæsker.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 31-01-07 18:42

jeg vil nok først lige spørge dig om, hvad skal du bruge papiret til...det er ikke ligegyldigt hvilket papir til hvad formål....jeg er selv STORforbruger af karton og papir....laver kort og maler acqureller....
jeg køber mit papir alle de steder jeg kan finde det på tilbud...hos boghandler og panduro..bor du i kbh, er der en rigtig skøn papirhandel i kælderen ved nørreport station.....
til aquareller skal det være syrefrit papir til formålet ellers "krøller" det når det blir vådt...det samme sker hvis jeg bruger skolelim til at klistre med på mine kort...
det kan godt betale sig at invistere i godt papir af god kvalitet...det holder "længst"....ligesom ordentlige farver mm. istedet for det billige man kan købe....man behøver i virkeligheden kun 5 farver hvis man maler acquareller....
jeg har både pastelfarver og acquarelfarver helt tilbage fra 1978....og de holder nok resten af livet....
men ok....hvad er formålet med papiret......? det er jo ret afgørende.....
ciao...miss.j.

Kommentar
Fra : pjyden

Dato : 31-01-07 18:52

Hej

Du kan også kigge ind på Qxl der kan man byde på mange forskelige ting, har selv købt meget det.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 31-01-07 19:10

Jeg bruger osse masser af karton og papir, og jeg køber det et sted der hedder cjc gruppen. Det er en slags kontorforsyning, og jeg går bare ind og køber de store stykker karton ( er i mange farver) til ca 8 kr pr ark.

Jeg har søgt på nettet og der ligger CJC-Gruppen følgende steder:

Find din CJC-butik her:

· Kvaglundvej 89 - Esbjerg, tlf.: 79 14 07 00
· Tøndervej 6 - Aabenraa, tlf.: 73 65 45 45
· Platinvej 2 - Kolding, tlf.: 75 50 32 00
· Flegmade 10-12 - Vejle, tlf.: 75 82 50 11
· Lillehøjvej 2 - Silkeborg, tlf.: 86 85 45 00
· Lucernemarken 3 - Odense, tlf.: 66 19 06 68
· Ole Rømers vej 61 - Svendborg, tlf.: 62 21 10 20
· Vesterbrogade 57 - Maribo, tlf.: 54 78 07 11
· Bornholmsvej 1 - Slagelse, tlf.: 58 52 20 90
· Københavnsvej 31 - Hillerød, tlf.: 70 24 70 24
· Jernbanepladsen 11-17 - Lyngby, tlf.: 70 24 70 24

Åbningstider:
Hillerød: Mandag-fredag kl. 8.30 - 16.30
Kgs. Lyngby: Mandag-fredag kl. 9.00 - 17.30
Esbjerg: Mandag-torsdag kl. 8.00 - 16.30 - Fredag kl. 8.00 - 15.30
Øvrige afdelinger: Mandag-torsdag kl. 8.00 - 16.00 - Fredag kl. 8.00 - 15.30

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 31-01-07 19:45

hej cirkelinedk....det er et rigtig godt link du der har fundet.....det vil jeg kigge på....og måske gå ind i næste gang jeg er i lyngby.....
fra en anden cirkeline......miss.j.

Kommentar
Fra : kategat

Dato : 31-01-07 19:58

Du kunne jo prøve at henvende dig til et trykkeri, der er mange gange de har en masse rester, som de bare smider ud.....

Kategat

Kommentar
Fra : kategat

Dato : 31-01-07 19:59

Det skal selvfølig nok være et ark trykkeri, og ikke et avistrykkeri...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-01-07 20:03

Til Cirkelinedk 8 kr. for et ark karton "ER ALT FOR DYRT". Snakker vi 190g farvet karton i målet 45x64 cm?

Jeg savner stadig mål m.m. fra prinsessenFlip. Jeg er nok den billigste.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 31-01-07 20:19

hawaii7 - kan vi ikke få nogle priser? Har du noget i 12"x12" (30,5x30,5 cm.)? Det bruger jeg nemlig meget af til scrapbooking. Hvilket karton er det? Har du strukturkarton á la Bazzill?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-01-07 21:26

Rosekamp, skal det være hvid karton eller farvet i de mål du oplyser.
Den struktur der hedder á la Bazzill kender jeg ikke.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-07 22:46

Jeg antog automatisk, at prinsessenFlip skal bruge papir/karton til at lave ting sammen med sin datter.

Men, det er jo ikke sikkert...

Det er for dyrt at købe enkelte ark. Der er jævnligt tilbud på en pakke med ti stk. i forskellige butikker (190 g).

Creativ Company på Nettet har bl.a. mange papirting www.creativcompany.dk

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 01-02-07 08:13

Hawaii7 - farvet karton. Det hedder ikke "á la Bazzill", men bare "Bazzill"

Her er et link til deres hjemmeside, så kan du se, hvad det er. Man bruger det til scrapbooking. http://www.bazzillbasics.com/iwwida.pvx?;products_no_tree?comp=BBP
Du kan både kigge under struktur og farver og du kan klikke på de små thumbnails for at se dem i større format.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 01-02-07 10:26

Hawaii7 har set på den forkerte prisliste ... der står 3.50 for de store ark 42x60 cm 190 g til 200 g.... jeg sad og så på den lokale boghandel samtidig ...

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 01-02-07 10:33

Glemte osse at lægge dette link( et jeg fandt i aftes) . Der er masser.... af gode ting og sager, også til scrapbooking..

http://www.terapi-hobby.dk/page7.html

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-02-07 11:10

3,50 kr. for et ark er mere rimelig.

Det andet specieller karton á la Bazzill bliver du nød til at købe hos forretninger der har specialiseret sig i at importerer den type karton.

Er det almindelig papir/karton kan jeg være meget billig.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 01-02-07 19:28

vilee det ikke være meget nemmere, hvis spørgeren fortalte hvad formålet med papir og karton var, så ville hun da kunne få et klarere svar....
mvh...miss.j.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 01-02-07 20:25

Som sagt har de tit blokke med 25 ark forskelligfarvet karton i str. 24x34 cm. vægt 270g./m2 i Lidl. Jeg mener prisen er 29 kr. Det er bestemt også billigt og så er de alle forskellige.

Kommentar
Fra : prinsessenFlip

Dato : 04-02-07 19:54

Jeg har købt nogen "klippe klister" bøger, der står ikke noget om gram mv, der står bare f.eks til denne elefandt er der brugt, katon, en tom toiletpapir rulle og lim, altsår bare katon eller pap.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-02-07 21:27

Så har det nok ikke så stor betydning, hvad slags, man skal bruge - snarere genbrugs papir/pap.

Når jeg køber 'almindeligt' karton i en pakke med 10 ark, er det 190 gram.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 05-02-07 11:39

Vi brugte i den SFO jeg arbejdede i ,også tomme æsker( fra f.eks chokolade eller andre æsker de evt har med hjemmefra), som børnene klippede klisterede ting på og/eller dekortrede dem med strandskalle,r de selv fandt på vors udflugt på stranden, eller med blade vi havde haft liggende i pres i en gammel telefonbog, mulighederne for børn er mange. Hvis man giver dem en lille ide til de ting de kan bruge, så skal de nok få nogle ideer til hvordan det færdige resultat skal blive. Pigerne brugte også meget tid på at klippe, billeder ud af et ugeblad, og klistrede dem på karton, og så klippe det ud og lave tøj , ( som påklædningsdukker). De havde en dyst om hvem der kunne få mest tøj( og flottest) til deres "dukker".. Det er kun fantasien der sætter grænser

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-02-07 13:19

Jeg har brugt en papæske til en campingvognssangskjuler

(se den på min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/hannes-menageri ).

Gemmer godt pap og karton fra alverdens ting.

Hanne

Kommentar
Fra : Scorpenge

Dato : 07-03-07 23:22

Hej har ikke læst alle svarene, men søsterne grene har meget flot karton også det grove hvor man kan se træet.Hilsen hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-03-07 23:41

Scorpenge - hvor gemmer de det? Jeg var der lige igår - jeg kunne ikke se noget....

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 18-03-07 16:58

Hejsa kreative.....

Det er kun fantasien der sætter grænser....hold øjnene åbne!

Jeg nævner blot som andre har gjort:
Tapetrester
Mange indretnings-brochurer fra evt. Lene Bjerre eller lign. har flotte sider og billeder man kan klippe ud!
Gamle sko-æsker er som regel lavet af noget skønt brønt pap
Brug stofrester fra dit gamle tøj....chiffon og mønstret silke er flot at lime på kort
Flotte perler kan bruges til dekoration og købes meget billigt i Tiger
Gå i genbrugsbutikker....nogle har mange flotte og sjove kanpper til billige penge og de er super til dekoration.
Desuden er brugt gavepapir fint, og det må godt være lidt krosset og man kan rive kanterne så det får et lidt rustikt udseende.

....igen, KUN fantasien sætter grænser

Hilsen Lottepigen30

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-03-07 18:22

Og det er ikke til at stoppe, når man først er kommet igang!

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 32 point
Dato : 18-03-07 18:23

Føtex havde i fredags pakke med 10 ark A4 karton til en tier.

Godkendelse af svar
Fra : prinsessenFlip

Dato : 21-03-07 15:16

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-03-07 17:24

Velbekomme!

Nu tog du vel rigeligt?!

God fornøjelse!