/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Små fluer
Fra : Mallie
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 31-01-07 16:21

Min chef har nogle små fluer på sit kontor som jeg tror kommer fra planterne.

Var det derhjemme ville jeg bare smide planterne ud, men han insisterer på at der må være en anden løsning.

Derfor:
Er der nogen måde at komme af med de små irriterende krabater inden de breder sig til mit kontor også ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-07 16:30

Ja.....

Åbn vinduerne

Der kan skam også købes spray der "kvæler bæsterne i løbet af 5 min.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-07 16:30

De stammer nok nærmere fra "gammel" frugt........

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 31-01-07 16:44

Eller også er det fladlus der har fået vinger

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-01-07 16:57

Vander I for meget? Hvis ja, så er der "liv" i jorden.

Hvad er det for en plante/planter? Kan nemlig ikke lige komme på "svært genkendelige flyvere". Så måske er forslaget med bananfluer ikke helt forkert?

Og har det stået på længe - og bliver det værre?

Men irriterende, det er det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-01-07 17:03

Det kan også være sørgemyg. De formerer sig meget i fugtig jord.

Vand lidt mindre. Jorden (overfladen) må godt udtørre.

http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/83.html

Hvis det er bananfluer, så er de ikke kun i planterne, men flyver livligt rundt.

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?id=2860

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 31-01-07 17:26

Det er nogle store palmer han har (ikke bananpalmer)

De er kun på hans kontor og jeg synes egentlig ikke at der er mange, men jeg sidder altid og basker et par stykker når jeg er til møde derinde.

Han har ikke frugt liggende, så de kan ikke komme derfra. Derfor konkluderer jeg at det MÅ være planterne. Der er kun planter på hans kontor ikke inde hos os andre.

Han siger at de har fået vand 4 gange på 1 år, så det er jo ikke alverden.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-01-07 17:26
Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-01-07 19:18

jeg havde også problemet med een af mine potteplanter , den fik en lille smule insektgift i spraydåse jeg havde til at stå ,det klarede problemet.

mvh.eln