/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
SpywareBlaster
Fra : o.v.n.
Vist : 538 gange
200 point
Dato : 31-01-07 03:31

Hej jeg har brug hjælp, hvordan kan min startside ændres, når jeg har låst den med SpywareBlaster ? Jeg kiggede inforfor hos www.tucows.com og bagefter var deres side sat som startside, jeg har også ArovaxShield, og den kom ikke med advarsler, konflikter de 2 eller hvad er forklaringen ?
Jeg ser på forklaringer sidst på formiddagen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-07 03:33

Jeg er vist søvnig
Citat
inforfor
=indenfor

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-07 06:44

o.v.n - har du superantispyware på din maskine ville siden ikke bare sådan ændres da den har realtime protection

I hvertfald skal du lige køre en scan - eller råbe på stl_s

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-07 07:53

rend og hop - her skal vist også lige vågnes igen - jeg mente den har hijack-protection

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-07 12:10

Jeg har ikke SuperAntiSpyware, har haft på den ene computer, den tager en masse af puterens kræfter og er ikke nødvendig SpywareBlaster har hidtil passet på min startside, spørgsmålet er om den konfikter med Arovax Shield, eller hvordan siden er ændret ? tucows har jeg indtil nu anset for at være en ok side, men det der med at overtage startsiden, uden at jeg har klikket på noget som helst

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-01-07 13:04

Når du ikke vil have superantispyware, så prøv dette http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareguard programmet advarer dig hvis noget forsøges ændret på din computer, så du kan forhindre det - jeg kørte med programmet indtil jeg indstallerede superantispyware.

Programmet skulle ikke konflikte med andre beskyttelsesprogrammer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-07 13:39

ehmmm - mig bekendt passer spywareblaster ikke på at startsiden ændres da men det gør superantispyware til gengæld

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-01-07 17:56

Spywareblaster kan faktisk godt passe på startsiden. På en måde. I TOOLS -> Misc. IE settings, kan man deaktivere startsideindstillingerne i IE, så de ikke burde kunne ændres. Men det kan de nok alligevel. Ellers ville Tucows ikke kunne lave det nummer der.

Tucows er generelt ok, men man kan godt være uheldig at hente programmer med adware i der.

Grunden til at Arovax ikke reagerede, var måske på grund af at startside indstillingerne var deaktiveret i Spywareblaster. Jeg vil mene det vil være en god ide, at udelukkende lade Arovax passe på indstillingerne. Flere programmer som bevogter det samme, giver ofte problemer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-07 01:51

Citat
I TOOLS -> Misc. IE settings, kan man deaktivere startsideindstillingerne i IE, så de ikke burde kunne ændres. Men det kan de nok alligevel. Ellers ville Tucows ikke kunne lave det nummer der.
jeg har sat en startside efter eget valg i SpywareBlaster, og deaktiveret så den ikke skulle kunne ændres, vil det så sige, at det er noget jeg må lære at leve med eller bliver jeg nødt til at køre med SuperAntiSpyware igen ? Hvis ja, skal programmet så være startet for at beskytte, eller kan den passe på startsiden passiv ? Når jeg har både SuperAntiSpyware og Bullguard aktiveret, går alting meget langsom, bare at åbne Kandu siden og cpu ryger op på 100%

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-07 02:05

Den funktion i Spywareblaster er egentlig dum. Spywareblaster kører jo ikke i baggrunden og passer på startsiden, og derfor blokerer den i stedet for permanent adgang til startside indstillingerne. På den måde at du faktisk ikke en gang selv kan ændre den, uden at aktivere igen i Spywareblaster.

Du skriver jo du har Arovax shield. Den kører jo aktivt, så jeg syntes da du skal bruge den til at passe på startsiden. Den vil virke, når du deaktiverer "beskyttelsen" i Spywareblaster.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-07 02:10

Tak for svaret stl_s. jeg tænkte nok at der var en form for konflikt, jeg sletter SpywareBlaster og lader Arovax Shield om at passe på, irriterende når andre vil bestemme hvilken side jeg skal se på

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 02:14

Du behøver da ikke slette Spywareblaster. Dens andre funktioner er da gode. Du kan da nøjes med at deaktivere startsidebeskyttelsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-07 02:31

Ok