/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Fjernsyn som computerskærm?
Fra : martin.borre
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 31-01-07 00:58

Kan man bruge sin TV-skærm som computerskærm og kræver det et specielt grafikkort?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-07 02:01

Ja hvis grafikkortet har tv-out eller man har en omsætter fra computer rgb til tv signal.

Men det er ikke umagen værd for et fjernsyn er elendigt som computerskærm. Det er ikke konstrueret til det formål.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-01-07 14:10

Nu skriver du jo ikke noget om, hvilken slags TV det drejer sig om.
Har selv et LCD TV med en indgang fra en PC. Her behøver man altså ikke et special grafik kort til.
Det er samme stik som man sætter til sin PC skærm (er det ikke sådanne et 15 Polet i 3 rækker).
Man vælger så på TV hvilken opløsning man ønsker.

Så det transor skriver, er en sandhed med modifikationer

Som sagt kommer det meget an på TV'et om det er let eller svært.

MVH

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 31-01-07 16:58

Hvis det er et alm fjernsyn, så kan det give lidt problemer - i hvert fald skal det sættes rigtigt op, mens du har en skærm tilkoblet computeren - og muligvis også, hvis du ønsker at ændre på indstillingerne for skærmen(fjernsynet). Billedet bliver nok ikke særligt godt.
Er det derimod et LCD-fjernsyn med alm. "skærmkabel-indgang" er det straks nemmere - som viskinge skriver skal det bare kobles til, og så virker det fint med det samme.
Afhængigt af om du vil køre de nyeste/mest krævende spil er det nok ikke optimalt at bruge et LCD-tv som skærm, men ellers virker det fint.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : gole

Dato : 04-02-07 14:57

Hvis det er almindeligt computerarbejde via TV skærmen, er billedet ikke særlig godt. Så skal du have en fladskærm, der er udviklet til dette.

Men du kan besøge din PC forhandler og købe et færdigt kit som består af: 10 meter ledning, scartstik til fjernsynet, video s stik samt lydstik - samlet pris 148,- og så kan du prøve det på en billig måde.

Derefter skal du finde instruktionen frem netop på DIN computer, for at få billedet fra din PC skærm til TV skærmen.

Jeg ser TV programmer via bredbånd og min bærbare computer. Det er rimeligt.

MVH gole

Godkendelse af svar
Fra : martin.borre

Dato : 08-03-07 21:19

Tak for svaret transor.