/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 200 Pro install CD
Fra : Brassovitski
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 30-01-07 22:36

Hej
Jeg har været så heldig at få en PC foræret, hvor der er en Win 2000 Pro DK installeret, fuld lovlig med aktiveringskode og det hele. Desværre er der ingen installations-CD med, derfor vil jeg gerne have fat i en kopi af en sådan, i tilfælde af at jeg på et senere tidspunkt måske, bliver nødt til at geninstallere styresystemet. Er der nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-07 23:41

En Nero nrg fil burde være sagen, men den er på næsten 400mb så hvordan?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-07 06:44

BjarneD
Hvad mener du lige???
Jeg er udmærket klar over at et image kunne løse problemet, men der er ingen brænder i maskinen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-01-07 08:40

Det kan laves sådan:
[ ] = harddisk
( ) = partition
[(part med win 2000...........) ( part m/ w2k image pakket ned til ½....... datlager) ]
Nu er backup lagt på samme harddisk men udenfor rækkevidde af kludder i reg. basen.
Denne backup-image kan flyttes over på ekstern HD

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-07 21:30

Til e.c
Jo jeg ved godt hvordan man laver image osv. men vil alligevel godt have en win 2000 CD i reserve, hvis alt går galt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-01-07 21:38

Ok det forstår jeg godt - jeg ville heller ikke være foruden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-07 21:40

Man kan jo brænde en ny bootable cd-rom via et image af en boot-inst cd og det behøver jo ikke at gøres på den maskine hvor det skal bruges.
Glem at jeg foreslog det for det er en stor klump at uploade med kun 128 op. Sorry!

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 21-02-07 10:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg har skoret en Windows XP Pro med fuld gyldug licens, så jeg dropper Win 2000 og formaterer disken.