/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvad skal 73 årig købe
Fra : Vonna
Vist : 2452 gange
100 point
Dato : 30-01-07 19:23

Hej allesammen ,ja hvad skal man købe ,telefonen skal kun bruges til at ringe og snakke med .skal have en høj ringetone ,en god tastatur,og så skal den være robust , håber i har et par gode ideer .VH Vonna

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 19:30

Du vil få mange forslag, det er nærmest religion at snakke mobiler

Men jeg vil da meget gerne anbefale Nokia, jeg har altid haft det mærke, ingen af dem er gået i stykker, den jeg har nu er en Nokia 6101, jeg købte den pga de store bogstaver og tal der kommer frem i displayet, det er heller ikke de helt små taster.

Der er mange funktioner i den, men man behøver jo ikke bruge dem

http://www.nokia.dk/phones/6101/

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-01-07 19:34

En Nokia 5140i er ret hårdfør - jeg personligt syntes at Nokia er bedst (nemmest) at bruge, men der kommer sikkert mange forslag om andre mærker, men her var mig forslag.

Clou

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-07 19:52

En af de simpelste Nokia'er der findes. En nokia har en nem og overskuelig menu, og med store tegn i displayet.

En model 1110i kunne være god, men de store taster og godt display.
http://www.nokia.dk/phones/1110i/

Og ellers er der håndværker fonen:
http://www.nokia.dk/phones/5140i/
Den har bare mindre taster...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-01-07 20:19

En Nokia 1101:
http://europe.nokia.com/1101
Min far på 75 har en, og det fungerer fint.

Min søn har en 5140i, men der er for mange knapper der sidder for tæt til en på 73.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 30-01-07 21:06

Tak til de gode tips, jeg lader spørgmålet stå åbent lidt endnu

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-01-07 22:07

Jeg er 78 og svagtseende, jeg har en Nokia 1011i (den har lige været på tilbud i Netto) Den har et godt tastatur, man kan føle sig frem over tasterne ,uden at slå de forkerte an, Femtallet er tydeligt afmærket. Desuden har den en fuktion, ned uret, ved truk på¨en enkelt knap, siger den hvad klokken er

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-07 23:03

Jepper... Jeg tænkte nok 1011i ville være et køb for vore ældre medborgere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 23:16

Jeg kan forestille mig, at ældre vil syntes at en 6101 er for moderne, men hvis de først fik den afprøvet, er jeg sikker på de også vil syntes om den, netop pga de store taster,og tal bogstaver i displayet, jeg tror ikke andre modeller har dem så store??

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 30-01-07 23:22
Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 31-01-07 00:26

vedkommende har haft flere Mobiler, mest Nokia, men de har dessverre ikke holt så længe ,den seneste var en Nokia 1100 ,,som han var glad for ,men som ikke ringer mere, men kun vibrerer .og den han havde før den var en Nokia 5210 den siger indset Sim kort ,vi har prøvet med flere kort men samme besked ,så nu skal vi ud og finde en ny , Til valde og taliskoko i nevner Nokia1011i jeg har prøvet at finde den på nettet men det kan jeg ikke .nå men jeg vender tilbage i morgen Sov godt allesammen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-07 02:39

Der er KUN en løsning.....

En stemmestyret - så er synsproblemet af vejen.....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-01-07 06:43

Hej Vonna

Der findes en helt speciel mobil telefon med dtort display samt nogle store taster end alle de almindelige mobiltelefoner. Jeg prøver senere på dagen at ligge et billed på nettet, hvor du så får en henvisning. Jeg har billeder og data på den, da jeg overvejer meget kraftig at importerer den og sælge den her i Danmark via handicaporganisationerne m.m.
Jeg vender tilbage senere påp dagen, da jeg er væk hele formiddagen.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-07 07:57

Følger lige med

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 31-01-07 10:31

Jeg venter

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-01-07 11:04
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-01-07 12:01

Hej igen, så kom jeg hjem.
Jeg har lavet en pdf fil som jeg har lagt på følgende adresse:

http://peecee.dk/?id=25718

det er et sted jeg har set andre her på KANDU bruger.
Der er en ældre mobiltelefon samt en stationærtelefon til at have hjemme med tastetur som gør det meget lettere at skrive E-mail til børn/børnebørn og oldebørn. Den skal ikke tilsluttes Tele Danmarks ledningsnet, da den kun kræver et sim-kort og virker som en mobiltelefon.

Håber det virker at hente filen.

Med venlig hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : clou

Dato : 31-01-07 13:49

Lyder simpelthen bare godt med den Nokia 1011 - hart ikke hørt om den før

Clou

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 31-01-07 20:12

Tak til jer alle ,det som tiltaler os mest er 1110i har også set på 1112 så det bliver nokk en av de to .Clou jeg har på fornemmelse at 1011 har været en tastefejl . hawaii7 jeg kunne ikke åbne filen så endnu engang Tusin tak for hjelpen .

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 31-01-07 20:13

Tak for svaret taliskoko.