/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
JavaScript turned off
Fra : jlbendtsen
Vist : 530 gange
150 point
Dato : 30-01-07 17:40

Hej

var lige ude på youtube for at se en video men får denne meddelelse:

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest flash player.

Har hentet den seneste flashplayer

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 30-01-07 19:06

http://www.thescripts.com/forum/thread96316.html

Her kan du finde en lang diskussione om emnet

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 30-01-07 19:09

<noscript>
<meta http-equiv="refresh"
content="1;url=http://yourURL/nojscript.html">
</noscript>

eller

<noscript>
Din browser har ikke javascript slået til - det skal være slået til, hvis du vil bruge dette site.
</noscript>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-07 19:10

Så har du vel slået Javascripting fra?

Evt. i din browsers sikkerhedsindstillinger?

Værktøjer->Internetindstillinger-> fanen; Sikkerhed ..vælg 'Mellem-Høj' ..eller sæt hele pibetøjet til:

'Nulstil alle zoner til standardniveauet'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-01-07 03:06

Prøv at opdatere din flashplayer her http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOW

Men husk på siden at fjerne flueben ud for Yahoo toolbar ellers bliver den også indstalleret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-07 09:09

smorch -> Interessant artikkel, med masser af spydigheder og en underlig 'konklussion' ..i min øjne

Ingen af de 2 løsninger du beskriver er særlig brugbare for klienten.

Hvis ikke script understøttes, må man søge for at indholdet fungerer efter hensigten og validerer korrekt alligevel, men selvfølgelig med mindre dynamik og anden 'staffage'. YouTube kunne kode siderne, således at de fungerer uden javascript

..men hvis man som YouTube vil sikre sit indhold ved bruge den endnu ikke færdigudviklede teknologi: AJAX, og dennes hhtpXMLRequest(..), getUrlXMLResponse(..) osv. er der ingen vej uden om javascript.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 31-01-07 10:17

molo-> Jeg var lidt hurtig på aftrækkeren med min kommentar, jeg havde læst spg. som om spørgeren ville vide hvad man evt. kunne gøre ved brugere uden scriptmulighed, googlede og fandt ovenstående.

Mht. AJAX : Jeg ved ikke om det er ´´en ikke færdigt udviklet teknologi´´ - hvilken teknologi er egentlig det? - jeg mener det er en udnyttelse af flere forskellige eksisterende teknologier i hvilken javascript er meget centralt. Flere mener også, at 2007 bliver året hvor javascript får en generel central rolle på nettet som scripting sprog, og at man skal se at kommer over skrækken over javascript og cookies og sindse, at ens browser skal kunne afvikle / acceptere disse.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-07 14:07

Korrekt smorch ...sådan sér jeg også på det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 19:15

smorch -> Nu skal man huske, midt i al teknologibegejstringen, at der kan være en grund til at scripting er slået fra i browseren. Nemlig hos de med bevægelses- eller synshandicap som bruger skærmlæsere. Derfor skal man huske at tilbyde klienten en brugerflade som er forståelig ..også uden javascript.

http://www.w3.org/WAI/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 01-02-07 19:59

....Og hvordan slår jeg det til???

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 01-02-07 20:17

se molokyles svar foroven

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-02-07 20:21

Har du indstalleret java plugins ellers prøv lige at indstaller dette http://www.java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-02-07 22:35

og hvis du har indstalleret dette java plug-ins så prøv at gå i Funktioner videre til Internetinstillinger vælg fanebladet Avanceret og rul ned til Microsoft VM og sæt flueben - rul videre til Multimedie og der skal være flueben i de 7 første.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-07 08:14

Nu har JVM intet med Javascript at gøre. Det er alene en fortolker JR (Java runtime) som håndtere *.class (Java apllets). Der er forskel på Java (..et crossplatform programmeringssprog/-koncept) og Javascript (..et browserfortolket scriptsprog og interface til manipulation af DOM).

Men det er muligt du har slået Flash fra (..deaktiveret dette browser plugin). IE7 tjekker du det ved at vælge browsermenuen 'Værktøjer' ..vælg; 'Administrer tilføjelses programmer' ..og; 'Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer' ..og se om du har plugin'et ved at vælge;'Tilføjelsesprogrammer, der er indlæst i Internet Explorer' ...vælg; Shockwave Flash Oject, ActiveX object, Flash9b.ocx ..og du kan nu nederst vælge; aktivere/deaktivere [Slet].

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 02-02-07 09:38

Molo -> H Ø R T - hvad skulle staklen nu forvirres med JAVA, for?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-07 13:49

Der er endnu intet der virker

Annuller spørgsmålet
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-07 14:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål