/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ydelse og Vedligeholdelse
Fra : acilia
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 30-01-07 17:35

Når man skal rydde op i computeren skal man ind under:
Sådan ændres sidefilens størrelse:
Åbn menuen Start.
Vælg Kontrolpanel.
Klik på Ydelse og vedligeholdelse.

På min computer er Ydelse og Vedligeholdelse pist forsvundet - hvor ligger det mon gemt? og hvis man ved en fejl har slettet hvor finder jeg det så igen?

Tusind tak på forhånd.
Acilia

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-01-07 17:45

Deskoprtdning, diskdefragmentering - tror jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 17:48

øhh ??

mener du diskoprydning - diskdefragmentering og schckdisk ??????

så skal du i denne computer - højreklikke på drevet vælge egenskaber og vælge diskoprydning først
derpå fanebladet funktioner - der finder du så chckdisk (undersøg nu - første er en hurtig scan - den anden kører hele systemet) - bagefter samme faneblad og du skal bruge diskdefragmentering

eller taler du om noget helt andet ????

ps.. kører du xp ??

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 30-01-07 17:54

Hej Igen
Jamen der er heller ikke noget der hedder diskoprydning (ja jeg fatter ikke en s... - har en ven til at hjælpe mig og han mangler de der ting.. )

???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 18:05

må jeg lige høre - er det xp du kører og er den lovlig ?????? Hvis ikke nytter det ikke meget at spørge her

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 30-01-07 18:16

Ja den er helt lovlig og ja jeg kører xp..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 18:18

hmmm - ydelse og vedligeholdelse ligger ingen steder hos mig - har du opdateret din maskine på windows update ???

HAR de været der ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 18:22

ps.. prøv lige at gå i start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - der bør i hvertfald ligge diskoprydning og diskdefragmentering

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 30-01-07 18:54

Juhuu vi fandt ud af det - det er fordi når man går i start og kontrolpanel så kan man skifte udseende på kontrolpanel oppe i højre hjørne - man kan vælge klassisk visning (liste) eller kategorivisning - og det er under kategorivisning at man finder Ydelse og Vedligehold...
pyhhh den holdt hårdt - men tak fordi i prøvede.
Knus

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 30-01-07 18:55

Ps - det er altså også mig der er rigtig dårlig til detteher..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 18:55

heyyyyyyyy gæt så hvem der bruger klassiske indstillinger/visninger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 18:58

synes mig da temmelig besværligt i forhold - men smag og behag desuden er der kun diskoprydning der og det er bestemt ikke nok til en normal vedligeholdelse

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-07 18:59

næ du var ikke dårlig til det - man skal jo lige sætte sig ind i tingene

gennemgribende vedligehold beskrev jeg i første omgang - prøv det - det tager tid men gør underværker

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 30-01-07 19:19

1000 tak - nu er jeg igang med hele baduljen som du først beskrev..
kh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-07 19:21

Oprydning op optimering er meget andet end diskoprydning og defragmentering

Her er et par praktiske link på dansk:

1.) http://www.wintip.dk/
2.) http://www.meditconsult.dk/Default.asp?ID=64&M=Shop&PID=35&ProductID=56 ( Bog )
3.) http://www.dannyboyd.dk/Pc%20tips/pc_tips.htm
4.) http://www.pcworld.dk/art/3035?a=search&i=0

..bare for at nævne et par stykker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 21:03

haha rigtig god arbejdslyst (eller mangel derpå)

Molo - der er overhovedet ingen grund til at gøre det hele mere kompliceret