/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Dronningens nytårstale
Fra : simonh
Vist : 1492 gange
20 point
Dato : 10-01-03 13:40

Skriver Dronningen selv sin nytårstale??

Accepteret svar
Fra : Freja

Modtaget 30 point
Dato : 10-01-03 13:55

Hej med dig
Ja det gør hun, men den bliver ikke offentlig gjort før det har været i gennem jeg tror det statsministeriet, til kontrol, bl.a. fordi vores dronning ikke må være politisk.
Hilsen fra Freja

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-01-03 14:00

Nej. Men hun er med til at bestemme hvad der skal stå i den. Der er mange involveret i udformningen af talen, men som sagt skriver hun den ikke selv.

MVH

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 10-01-03 15:24

Det er primært udenrigsministeriet, og statsministeriet, som skriver dronningens nytårstale, som hun så i samarbejde med ministerierne gør til sin "egen", f.eks. med egne personlige tilføjelser, om året der gik og andre familiære ting.

Med venlig hilsen
Bantam