AVG starter ikke automatisk
Fra : pirt03
Vist : 1816 gange
200 point
Dato : 30-01-07 15:43

Jeg har installeret AVG internet security (30 dages prøveversion).

Når jeg starter PCen starter AVG tilsyneladende IKKE automatisk - jeg kan ikke se den farvede firkant nederst til højre.

Når jeg så åbner "test-centeret" er knappen med flubenet gult. Når jeg åbner "control Center" bliver knappen grøn og jeg er "fully protected"

Det ser dog ud til at i hvert fald virus scanneren ER aktiv FØR jeg går ind i "Control Center" og knappen bliver grøn. IDen kan i hvert fald finde SPAMmail og anbringe dem i Outlooks "Uønsket post"-mappe.

Kort sagt: Hvordan får jeg AVG til at starte automatisk - OG vise ikoner nederst til højre??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-07 15:47

Har du opgraderet til: version 7.5.432 ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-07 15:51

Ps.
Citat
Når jeg så åbner "test-centeret" er knappen med flubenet gult.

Der er ingen flueben at hente i [Test Center] menuen. Der kan du vælege:

1.) Scan computer
2.) Scan selected areas
3.) Check for updates

Ps. Brug den helt gratis version: http://free.grisoft.com/doc/5390/lng/us/tpl/v5#avg-anti-virus-free

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 17:11

Molokyle: Det er en helt ny inst.
Jeg har fjernet Norton IS og vil prøve en anden pakke.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 17:13

vers: 7.5.441
Jo Molokyle. Der ER en knap øverst til højre

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-07 17:24

Så er det fordi Norton ikke er helt fjernet. Det bliver det nemlig ikke ved en normal afinstallation, og så laver det ballade med efterfølgende programmer. Luk ned for AVG, og gå her ind, kør værktøjet, og genstart maskinen http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-07 18:40

Nu er jeg med pirt03 ...undskyld

Lyt til stl_s ...så er du godt hjulpen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 18:46

Har da kørt afinstallationsprogrammet fra Symantec.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 20:28

Ok, men jeg tror at Norton er problemet alligevel. Kom lige med en HijackThis log http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 21:03

OK
skal lige se håndbold så kommer den!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 21:59

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] lsac.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Norton SystemWorks] "C:\Programmer\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV02.EXE
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV03.EXE
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\avgfwafu.dll
O16 - DPF: {05317530-B882-449D-9421-18D94FA3ED34} (OSInfo Control) - http://www.sis.com/ocis/OSInfo.cab
O16 - DPF: {16095503-786F-4097-AED6-5D567A26D760} (SiS_OCX Control) - http://www.sis.com/ocis/SiSAutodetectNT.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119609040406
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1131639033062
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://195.41.18.51/activex/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.7) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc37.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://driveragent.com/files/driveragent.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Unknown owner - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (AVGFwSrv) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 22:25

Kan da godt se at der står Symantec mange steder i logfilen.
Hvorfor fjerner "fjerne"-programmet ikke ALLE Norton rester - som de jo ellers lover???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 22:30

Hmm, du har besøg af en virus. Den skal lige væk først:

1.

Hent denne virus scanner ned til skrivebordet.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

---------------------------------------------------------
2.

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

---------------------------------------------------------
3.

Kør nu zipfilen som du hentede og klik UNZIP, så bliver scanneren pakket ud og brugerfladen åbner.

Sæt et flueben i DRIVE. Klik nu på Scan/Clean, og så scanner den for virus og sletter hvad den finder.

---------------------------------------------------------
4.

Jeg vil gerne se hvad scanneren har fundet og slettet, så gør venligst dette når scanningen er færdig (KAN tage lang tid):

I vinduet VIRUS LOG INFORMATION (vinduet åbner KUN hvis scanneren finder virus) markerer du teksten med musen, og trykker så på CTRL og C knapperne samtidig. Så er teksten kopieret til udklipsholderen. Sæt det ind i et tekst dokument (f,eks Notesblok eller Wordpad), og sæt det ind i tråden i dit næste indlæg.

OBS: Scanneren kan også generere en meget lang log. Den skal du venligst IKKE kopiere ind.

Luk scanneren ved at klikke EXIT og EXIT igen (Ignorer reklamen for købe versionen).

Tjek lige om der er mere Norton du kan afinstallere i Tilføj/Fjern (minus dit Ghost forståes)

Kom også med en frisk HijackThis log bagefter.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 22:38

Kør også lige disse filer, og genstart, inden du kommer med HijackThis loggen:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SymNRT.exe

Herefter downloader du denne fil, dobbeltklikker den, og siger ja til at tilføje værdierne i reg-basen:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg

Og for at ryddet helt op, skal du også hente og køre denne bat fil:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 22:39

Æv, det sædvanlige problem med Kandu og ftp links. Du skal kopiere dem ind i adresselinien.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 22:46

Er ved at downloade mwaw nu.

Hvordan pokker har jeg fået virus. Har haft Norton og AVG.

Hvad er det for en virus - hvordan kan du se det i loggen.

Ser ud til at blive et større projekt, måske gør jeg det færdig i morgen.

Skal jeg køre mwav når den er downloadet før jeg går til punkt 2.??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 23:12

O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] lsac.exe En Gaobot orm. http://www.bleepingcomputer.com/startups/lsac.exe-3008.html

Virussen har sikkert deaktiveret Norton, og AVG fungerer ikke ordentligt, når virussen var på maskinen, da du installerede det.

Ja, kør endelig MWAV først.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 23:14

Se her. Den orm deaktiverer antivirus og firewalls. Især Norton er udsat for deaktivering. Endnu en grund til ikke at bruge det antivirus http://www.pandasoftware.com/virus_info/encyclopedia/overview.aspx?lst=det&idvirus=48428

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 23:16

Utroligt - at jeg har virus (har betalt hundredevis af kroner for Norton IS)
Nå jeg gør det i morgen - forløbig tak stl-s

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-01-07 23:18

Har lige læst om den virus - er rystet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 23:29

Det er sikkert ikke nogen trøst for dig, men der er mange der lige som du, er blevet svigtet af det alt for dyre, og opreklamerede Norton.

Ja, den virus er lidt af en grimmert.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-01-07 12:27

Ok stl-s Her er først en log over fundne vira:

File C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\DIGStream\update.exe tagged as not-a-virus:Downloader.Win32.DigStream.a. No Action Taken.
File
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\0XYB8D2F\bcuzZ[1].htm infected by "Trojan-Clicker.JS.Linker.j" Virus. Action Taken: File Deleted.

**********og her er hijackthis efter at jeg har kørt det du skrev. Der ud til at virusen er der endnu??

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] lsac.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Norton SystemWorks] "C:\Programmer\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV02.EXE
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV03.EXE
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\avgfwafu.dll
O16 - DPF: {05317530-B882-449D-9421-18D94FA3ED34} (OSInfo Control) - http://www.sis.com/ocis/OSInfo.cab
O16 - DPF: {16095503-786F-4097-AED6-5D567A26D760} (SiS_OCX Control) - http://www.sis.com/ocis/SiSAutodetectNT.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119609040406
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1131639033062
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://195.41.18.51/activex/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.7) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc37.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://driveragent.com/files/driveragent.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Unknown owner - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (AVGFwSrv) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-01-07 21:27

stl-s
Efter mit indlæg herover har jeg skannet computeren med en onlinescanneren (Panda)
Jeg har også efterfølgende forsøgt at fjerne lsac.ese fra reistreringsdatabasen efter de anvisninger der er på den side du henviser ril.
Det lykkes IKKE - så hvad nu??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-01-07 21:52

For at kunne se alle filer og mapper, gør du dette http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Så gør du dette:

1. Klik på "Start" - Vælg "Søg".

2. Klik på linket "Skift indstillinger".

3. Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"

4. Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.

5. Klik på "Alle filer og mapper"

6. Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.

-----------------------------------------------

Kør en scanning med HijackThis (Do a systemscan only), og maximer derefter Hijackthis vinduet, så du kan se alle linierne.

Luk alle vinduer, på nær HijackThis. Sæt flueben ved disse linier, og klik på fix checked knappen.

O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] lsac.exe

-----------------------------------------------

Så lukker du computeren, og lader den være i ca. 30 sekunder. Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

Slet de mapper og/eller filer som er markeret med fed skrift:

lsac.exe (Hvis ikke den er væk)

Jeg er lidt i tvivl hvad angår dit Norton. Du har Ghost, som du sikkert vil beholde, og du har Systemworks. Vil du også beholde den ?

Det bedste ville sådan set være, om du gik her ind, og kørte den igen, men den fjerne altså ALT Norton/Symantec fra maskinen http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Jeg ved ikke om du vil gøre det, eller prøve at finde frem til, og slette de mapper som hører til antivirus. Som jeg ser det, bliver det lidt besværligt at rode med, da der jo er flere delte (shared) mapper.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-01-07 22:48

Citat
2. Klik på linket "Skift indstillinger".

??

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-01-07 22:52

Har fundet den

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-01-07 23:13

Prøver og prøver men

lsac.exe

dukker op igen og igen.

Hvad pokker gør jeg forkert. Synes jeg følger din anvisning

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 00:07

Findes selve filen lsac.exe på maskinen, eller det kun startnøglen ?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 01-02-07 10:30

i reg. findes lsac.exe under Windows Update. I dag kan jeg kun finde den dette ene sted. I går fandt jeg den flere steder. Når jeg sletter den kommer den omgående igen. (dvs sletningen lykkes, men når jeg så søger filen i reg dukker den op igen - i dag i samme mappe.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 16:24

En rest i registreringsdatabasen betyder normalt ikke noget, men den bør ikke komme igen efter sletning. Prøv lige at køre dette værktøj:

Hent og dobbeltklik denne fil. Den pakker sig ud til C:\SDFix:
http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.zip

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

Gå så ind i mappen SDFix på C drevet. Dobbeltklik på filen RunThis.bat, for at starte værktøjet. Tryk "y" for at bekræfte, at du kører værktøjet på egen risiko. Så vil værktøjet gå i gang med at fjerne trojanservicen, og lave et par reparationer af registreringsdatabasen. På et tidspunkt vil det bede dig om at trykke en taste for at genstarte computeren. Det skal du gøre, hvorefter computeren vil genstarte efter 15 sekunder.

Genstarten vil tage lidt længere end sædvanligt, idet værktøjet skal have tid til at udføre sit arbejde. Når skrivebordet dukker op, vil værktøjet skrive "Finished". Tryk herefter en taste for at indlæse dine skrivebordsikoner igen.

Åben så SDFix-mappen, find filen Report.txt, og kopier indholdet af denne fil herind.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 01-02-07 21:27

Her er den:

SDFix: Version 1.63

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

Running From: C:\SDFix

Safe Mode:
Checking Services:

Name:

Path:

Restoring Windows Registry Entries
Restoring Default Hosts File

Rebooting...

Normal Mode:
Checking Files:

Below files will be copied to Backups folder then removed:

C:\WINDOWS\system32\TFTP3492 - Deleted
C:\WINDOWS\system32\TFTP3888 - Deleted
C:\WINDOWS\system32\TFTP3996 - Deleted
C:\WINDOWS\system32\TFTP4032 - Deleted
C:\WINDOWS\system32\TFTP892 - Deleted

ADS Check:

C:\WINDOWS\system32
No streams found.

Final Check:

Remaining Services:

Authorized Application Key Export:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\system32\\sessmgr.exe:*:enabled:@xpsp2res.dll,-22019"
"C:\\Programmer\\Messenger\\msmsgs.exe"="C:\\Programmer\\Messenger\\msmsgs.exe:*:Disabled:Windows Messenger"
"C:\\Programmer\\Real\\RealPlayer\\realplay.exe"="C:\\Programmer\\Real\\RealPlayer\\realplay.exe:*:Enabled:RealPlayer"
"C:\\Documents and Settings\\oooo\\Skrivebord\\DIVERSE PROGRAMMER\\WS_FTP\\WS_FTP95.exe"="C:\\Documents and Settings\\oooo\\Skrivebord\\DIVERSE PROGRAMMER\\WS_FTP\\WS_FTP95.exe:*:Enabled:WS_FTP 95"
"C:\\Programmer\\Grisoft\\AVG7\\avginet.exe"="C:\\Programmer\\Grisoft\\AVG7\\avginet.exe:*:Enabled:avginet.exe"
"C:\\Programmer\\Grisoft\\AVG7\\avgamsvr.exe"="C:\\Programmer\\Grisoft\\AVG7\\avgamsvr.exe:*:Enabled:avgamsvr.exe"
"C:\\Programmer\\Grisoft\\AVG7\\avgcc.exe"="C:\\Programmer\\Grisoft\\AVG7\\avgcc.exe:*:Enabled:avgcc.exe"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\system32\\sessmgr.exe:*:enabled:@xpsp2res.dll,-22019"

Remaining Files:

Backups Folder: - C:\SDFix\backups\backups.zip

Checking For Files with Hidden Attributes :

C:\Programmer\F‘lles filer\Adobe\ESD\DLMCleanup.exe
C:\Documents and Settings\oooo\Andre computere\www.systime.dk\Desktop.ini
C:\Documents and Settings\oooo\Application Data\Microsoft\Word\~WRL0897.tmp
C:\Program Files\InterActual\InterActual Player\iti55.tmp
C:\WINDOWS\system32\config\default.tmp.LOG
C:\WINDOWS\system32\config\software.tmp.LOG
C:\WINDOWS\system32\config\system.tmp.LOG

Finished

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 21:38

Den nuppede lige fem grimmerter. Kan du slette lsac.exe i registreringsdatabasen nu ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 21:39

Hvordan går det med AVG ? Starter det op nu ?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 01-02-07 21:50

lsac.exe kan stadig ikke slettes - den findes nu 2 steder i reg.databasen.
AVG starter ikke op automatisk

SURT SHOW.

Men det er da rart at høre at PCen blivere renere og renere.

Du spurgte om jeg ville have fjernet alt symantec - og det var da tanken. De forskellige værktøjer fra Symantec rydder ikke ordentlig op så jeg må vel i gang manuelt - eller??
Jeg har tænkt mig at rydde op og så geninstallere Works

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 22:03

Vi må søge videre:

Hent Combofix, og gem den på dit skrivebord:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/combofix.exe

Kør så combofix.exe, og følg anvisningerne.

Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som kan findes her-C:\combofix.txt

Symantec er noget elendigt møg. Jeg hader det antivirus .

Prøv at slette de mapper der ikke blev fjernet. Pas på de mapper der hører til Ghost, og Systemworks.

Hvis nogle mapper ikke vil slettes, kan du bruge Unlocker til dem http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 01-02-07 22:25

"oooo" - 07-02-01 22:16:55 Service Pack 2
ComboFix 07.01.31 - Running from: "C:\Documents and Settings\oooo\Skrivebord"

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Other Deletions )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

C:\INSTALL.LOG

((((((((((((((((((((((((((((((( Files Created from 2007-01-01 to 2007-02-01 ))))))))))))))))))))))))))))))))))

2007-02-01 21:08   <DIR>   d--------   C:\SDFix
2007-01-31 22:58   <DIR>   dr-------   C:\DOCUME~1\ADMINI~1\Menuen Start
2007-01-31 22:58   <DIR>   d--h-----   C:\DOCUME~1\ADMINI~1\Skabeloner
2007-01-31 22:58   <DIR>   d--h-----   C:\DOCUME~1\ADMINI~1\Printere
2007-01-31 22:58   <DIR>   d--h-----   C:\DOCUME~1\ADMINI~1\Lokale indstillinger
2007-01-31 22:58   <DIR>   d--h-----   C:\DOCUME~1\ADMINI~1\Andre computere
2007-01-31 22:58   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\ADMINI~1\Skrivebord
2007-01-31 22:58   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\ADMINI~1\Foretrukne
2007-01-31 22:58   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\ADMINI~1\Dokumenter
2007-01-31 22:56   <DIR>   d--------   C:\Programmer\backups
2007-01-31 15:08   83,262,994   -ra------   C:\backup af registry.reg
2007-01-31 12:54   <DIR>   d--------   C:\WINDOWS\system32\ActiveScan
2007-01-30 22:50   <DIR>   d--------   C:\Kaspersky
2007-01-30 21:54   218,112   --a------   C:\Programmer\HJTrenamed.exe
2007-01-27 13:48   <DIR>   dr-h-----   C:\$VAULT$.AVG
2007-01-27 11:16   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\LOCALS~1\Application Data\AVG7
2007-01-27 11:12   839,936   --a------   C:\WINDOWS\system32\drivers\avg7core.sys
2007-01-27 11:12   4,224   --a------   C:\WINDOWS\system32\drivers\avg7rsw.sys
2007-01-27 11:12   3,968   --a------   C:\WINDOWS\system32\drivers\avgclean.sys
2007-01-27 11:12   27,776   --a------   C:\WINDOWS\system32\drivers\avg7rsxp.sys
2007-01-27 11:12   18,432   --a------   C:\WINDOWS\system32\drivers\avgmfx86.sys
2007-01-27 11:12   110,592   --a------   C:\WINDOWS\system32\avgfwafu.dll
2007-01-27 11:12   <DIR>   d--------   C:\Programmer\Grisoft
2007-01-27 11:12   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\oooo\Application Data\AVG7
2007-01-27 11:12   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\Application Data\Grisoft
2007-01-27 11:12   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\Application Data\avg7
2007-01-13 21:29   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\LOCALS~1\Application Data\Ahead
2007-01-13 19:35   <DIR>   d--------   C:\Programmer\Nero
2007-01-13 19:35   <DIR>   d--------   C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\Application Data\Nero
2007-01-13 00:39   23,600   --a------   C:\WINDOWS\system32\drivers\TVICHW32.SYS

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Find3M Report )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2007-02-01 13:09   --------   d--------   C:\DOCUME~1\oooo\Application Data\adobeum
2007-01-31 13:23   --------   d--------   C:\Programmer\windows defender
2007-01-31 13:22   --------   d--------   C:\Programmer\quicktime
2007-01-31 13:17   --------   d--------   C:\Programmer\messenger
2007-01-31 13:17   --------   d--------   C:\Programmer\itunes
2007-01-31 12:14   8679   --a------   C:\Programmer\hijackthis.log
2007-01-21 22:42   --------   d--------   C:\DOCUME~1\oooo\Application Data\ahead
2007-01-13 19:33   --------   d--------   C:\Programmer\ahead
2006-12-25 02:31   --------   d--------   C:\Programmer\sis7012
2006-12-25 02:30   267136   --a------   C:\WINDOWS\system32\drivers\sis7012.sys
2006-12-25 02:30   115864   --a------   C:\WINDOWS\system32\a3d.dll
2006-12-22 23:10   --------   d--------   C:\Programmer\tweaknow regcleaner std
2006-12-07 06:29   2374472   --a------   C:\WINDOWS\system32\wmvcore.dll
2006-11-18 10:56   869   --a------   C:\DOCUME~1\oooo\Application Data\adobedlm.log
2006-11-18 10:56   0   --a------   C:\DOCUME~1\oooo\Application Data\dm.ini
2006-11-08 06:07   679424   --a------   C:\WINDOWS\system32\inetcomm.dll

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Reg Loading Points ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

*Note* empty entries & legit default entries are not shown

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\run]
"MSMSGS"="\"C:\\Programmer\\Messenger\\msmsgs.exe\" /background"
"ctfmon.exe"="C:\\WINDOWS\\system32\\ctfmon.exe"
"AWMON"="\"C:\\Programmer\\Lavasoft\\Ad-Aware SE Professional\\Ad-Watch.exe\""
"Norton SystemWorks"="\"C:\\Programmer\\Norton SystemWorks\\cfgwiz.exe\" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz"
"Microsoft Update"="lsac.exe"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run]
"HTpatch"="C:\\WINDOWS\\htpatch.exe"
"SiSUSBRG"="C:\\WINDOWS\\SiSUSBrg.exe"
"Cmaudio"="RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd"
"TkBellExe"="\"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Real\\Update_OB\\realsched.exe\" -osboot"
"iTunesHelper"="C:\\Programmer\\iTunes\\iTunesHelper.exe"
"QuickTime Task"="\"C:\\Programmer\\QuickTime\\qttask.exe\" -atboottime"
"ATIPTA"="C:\\Programmer\\ATI Technologies\\ATI Control Panel\\atiptaxx.exe"
"iamapp"="C:\\Programmer\\Norton Internet Security\\IAMAPP.EXE"
"Symantec NetDriver Monitor"="C:\\PROGRA~1\\SYMNET~1\\SNDMon.exe /Consumer"
"ccApp"="\"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Symantec Shared\\ccApp.exe\""
"Norton Ghost 9.0"="C:\\Programmer\\Norton SystemWorks\\Norton Ghost\\Agent\\GhostTray.exe"
"NeroFilterCheck"="C:\\WINDOWS\\system32\\NeroCheck.exe"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run\OptionalComponents]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run\OptionalComponents\IMAIL]
"Installed"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run\OptionalComponents\MAPI]
"Installed"="1"
"NoChange"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run\OptionalComponents\MSFS]
"Installed"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\shellexecutehooks]
"{091EB208-39DD-417D-A5DD-7E2C2D8FB9CB}"="Microsoft AntiMalware ShellExecuteHook"

[HKEY_USERS\.default\software\microsoft\windows\currentversion\run]
"AVG7_Run"="C:\\PROGRA~1\\Grisoft\\AVG7\\avgw.exe /RUNONCE"

[HKEY_USERS\s-1-5-18\software\microsoft\windows\currentversion\run]
"AVG7_Run"="C:\\PROGRA~1\\Grisoft\\AVG7\\avgw.exe /RUNONCE"

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer]
"NoViewOnDrive"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer\Run]

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\internet explorer\desktop\components\0]
Source   REG_SZ    file:///C:/DOCUME~1/oooo/LOKALE~1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.jpg

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\control\securityproviders]
"SecurityProviders"="msapsspc.dll, schannel.dll, digest.dll, msnsspc.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Svchost]
LocalService   REG_MULTI_SZ    Alerter\0WebClient\0LmHosts\0RemoteRegistry\0upnphost\0SSDPSRV\0\0
NetworkService   REG_MULTI_SZ    DnsCache\0\0
rpcss   REG_MULTI_SZ    RpcSs\0\0
imgsvc   REG_MULTI_SZ    StiSvc\0\0
termsvcs   REG_MULTI_SZ    TermService\0\0
HTTPFilter   REG_MULTI_SZ    HTTPFilter\0\0
DcomLaunch   REG_MULTI_SZ    DcomLaunch\0TermService\0\0

Contents of the 'Scheduled Tasks' folder
C:\WINDOWS\tasks\MP Scheduled Scan.job

Completion time: 07-02-01 22:18:17

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 23:32

Lad os prøve at få den opstarts nøgle, til forhåbentlig at blive væk:

Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

1. Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

2. Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem de stiplede linier ind:

-----------------------------

Registry values to replace with dummy:
HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\run | Microsoft Update

-----------------------------

3. Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

4. Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

Jeg tror ikke at du får ikke AVG til at starte op, før alt Norton skramlet er væk. Jeg fatter bare ikke, at værktøjerne ikke fjerner mere end de gør.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 23:35

Korrektion. Scriptet du skal bruge skal se således ud:

Registry values to replace with dummy:
HKCU\software\microsoft\windows\currentversion\run | Microsoft Update

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 02-02-07 16:52

Jeg kopierede de TO linjer fra Registry til Update.
Når jeg trykker på trafiklystert får jeg en meddelelse om syntax error
Efterfølgende flere fejlmeddelelser
Det ser ikke ud til at det virker efter hensigten

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 18:38

Nu husker jeg da lige, at Avenger faktisk ikke kan arbejde i HKCU .

Så må vi prøve at fjerne restriktionerne, der forhindrer at den bliver slettet. Denne operation kan også gøre fjernelsen af Norton lettere.

Hent Dial-A-Fix her, og pak den ud
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Kør Dial-A-Fix.exe. Klik på Restrictions i bunden af vinduet. Finder den restriktioner, så klik Remove.

Klik så på hammeren (tools). I det nye vindue, marker Repair Permissionsog klik GO. Det kan tage lidt tid. Tjek baren der kører i bunden, hvornår den er færdig.

Prøv så at slette denne nøgle igen "Microsoft Update"="lsac.exe". Tjek igen for flere instanser af lsac.exe i registreringsdatabasen.

Hvordan går det med at slette Norton ?

Prøv evt at køre værktøjerne igen, jeg linker til i mit indlæg 30-01-07 22:38

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 18:43

Det går rigtigt godt for mig lige nu .

dette er forkert:

Citat
Kør Dial-A-Fix.exe. Klik på [I]Restrictions[/I] i bunden af vinduet. Finder den restriktioner, så klik Remove.

Det skal hedde:

Kør Dial-A-Fix.exe. Klik på Policies i bunden af vinduet. Finder den restriktioner, så klik Remove.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 02-02-07 20:01

Har kørt dial-a-fix efter din anvisning.
lsac.exe er der stadig
Har kørt dine tre filer igen. Her er en ny log.
Utrolig, at du stadig har tålmodighed til dette

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] lsac.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Norton SystemWorks] "C:\Programmer\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV02.EXE
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV03.EXE
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\avgfwafu.dll
O16 - DPF: {05317530-B882-449D-9421-18D94FA3ED34} (OSInfo Control) - http://www.sis.com/ocis/OSInfo.cab
O16 - DPF: {16095503-786F-4097-AED6-5D567A26D760} (SiS_OCX Control) - http://www.sis.com/ocis/SiSAutodetectNT.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119609040406
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1131639033062
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://195.41.18.51/activex/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.7) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc37.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://driveragent.com/files/driveragent.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Unknown owner - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (AVGFwSrv) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 22:14

Min tålmodighed rækker til skidtet er væk .

Nåh, men vi må have fat i de store logs nu.

Hent Silentrunners her:
http://www.silentrunners.org/Silent%20Runners.vbs

Kør programmet, klik på Ja. Klik på OK. Vent så indtil der kommer en besked om at logfilen er færdig. Find log-filen, og læg den herind (den lægger sig i samme mappe som silentrunner programmet ligger i).

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 02-02-07 23:14

"Silent Runners.vbs", revision R50, http://www.silentrunners.org/
Operating System: Windows XP SP2
Output limited to non-default values, except where indicated by "{++}"

Startup items buried in registry:
---------------------------------

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ {++}
"MSMSGS" = ""C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background" [MS]
"ctfmon.exe" = "C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe" [MS]
"AWMON" = ""C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"" ["Lavasoft Sweden"]
"Norton SystemWorks" = ""C:\Programmer\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz" [file not found]
"Microsoft Update" = "lsac.exe" [file not found]

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ {++}
"HTpatch" = "C:\WINDOWS\htpatch.exe" [null data]
"SiSUSBRG" = "C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe" ["Silicon Integrated Systems Corp."]
"Cmaudio" = "RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd" [MS]
"TkBellExe" = ""C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot" ["RealNetworks, Inc."]
"iTunesHelper" = "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe" ["Apple Computer, Inc."]
"QuickTime Task" = ""C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime" ["Apple Computer, Inc."]
"ccApp" = ""C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"" [file not found]
"NeroFilterCheck" = "C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe" [file not found]
"ATIPTA" = "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe" [file not found]
"iamapp" = "C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE" [file not found]
"Symantec NetDriver Monitor" = "C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer" [file not found]
"Norton Ghost 9.0" = "C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe" [file not found]

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\
{06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3}\(Default) = (no title provided)
-> {HKLM...CLSID} = "Adobe PDF Reader Link Helper"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll" ["Adobe Systems Incorporated"]
{53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F}\(Default) = (no title provided)
-> {HKLM...CLSID} = (no title provided)
\InProcServer32\(Default) = "C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll" ["Safer Networking Limited"]
{AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910}\(Default) = (no title provided)
-> {HKLM...CLSID} = "AcroIEToolbarHelper Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll" [null data]

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\Approved\
"{88895560-9AA2-1069-930E-00AA0030EBC8}" = "HyperTerminal-ikon"
-> {HKLM...CLSID} = "HyperTerminal Icon Ext"
\InProcServer32\(Default) = "C:\WINDOWS\system32\hticons.dll" ["Hilgraeve, Inc."]
"{00020D75-0000-0000-C000-000000000046}" = "Microsoft Office Outlook Desktop Icon Handler"
-> {HKLM...CLSID} = "Microsoft Office Outlook"
\InProcServer32\(Default) = "C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\MLSHEXT.DLL" [MS]
"{0006F045-0000-0000-C000-000000000046}" = "Microsoft Office Outlook Custom Icon Handler"
-> {HKLM...CLSID} = "Filtypenavn for Outlook-filikon"
\InProcServer32\(Default) = "C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OLKFSTUB.DLL" [MS]
"{42042206-2D85-11D3-8CFF-005004838597}" = "Microsoft Office HTML Icon Handler"
-> {HKLM...CLSID} = (no title provided)
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\msohev.dll" [MS]
"{F0CB00CD-5A07-4D91-97F5-A8C92CDA93E4}" = "Shell Extensions for RealOne Player"
-> {HKLM...CLSID} = "RealOne Player Context Menu Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Real\RealPlayer\rpshell.dll" ["RealNetworks, Inc."]
"{cc86590a-b60a-48e6-996b-41d25ed39a1e}" = "Portable Media Devices Menu"
-> {HKLM...CLSID} = "Portable Media Devices Menu"
\InProcServer32\(Default) = "C:\WINDOWS\system32\Audiodev.dll" [MS]
"{D25B2CAB-8A9A-4517-A9B2-CB5F68A5A802}" = "Adobe.Acrobat.ContextMenu"
-> {HKLM...CLSID} = "Acrobat Elements Context Menu"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat Elements\ContextMenu.dll" ["Adobe Systems Inc."]
"{1CDB2949-8F65-4355-8456-263E7C208A5D}" = "Desktop Explorer"
-> {HKLM...CLSID} = "Desktop Explorer"
\InProcServer32\(Default) = "C:\WINDOWS\system32\nvshell.dll" ["NVIDIA Corporation"]
"{1E9B04FB-F9E5-4718-997B-B8DA88302A47}" = "Desktop Explorer Menu"
-> {HKLM...CLSID} = (no title provided)
\InProcServer32\(Default) = "C:\WINDOWS\system32\nvshell.dll" ["NVIDIA Corporation"]
"{2AA59FC0-31E8-42DA-9D3C-E9A52953853B}" = "CopyToCD shell extension"
-> {HKLM...CLSID} = "CopyToCD shell extension"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\VSO\copytodvd\CtcdShell.dll" ["VSO Software"]
"{B327765E-D724-4347-8B16-78AE18552FC3}" = "NeroDigitalIconHandler"
-> {HKLM...CLSID} = "NeroDigitalIconHandler Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroDigitalExt.dll" ["Nero AG"]
"{7F1CF152-04F8-453A-B34C-E609530A9DC8}" = "NeroDigitalPropSheetHandler"
-> {HKLM...CLSID} = "NeroDigitalPropSheetHandler Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroDigitalExt.dll" ["Nero AG"]
"{9F97547E-4609-42C5-AE0C-81C61FFAEBC3}" = "AVG7 Shell Extension"
-> {HKLM...CLSID} = "AVG7 Shell Extension Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Grisoft\AVG7\avgse.dll" ["GRISOFT, s.r.o."]
"{9F97547E-460A-42C5-AE0C-81C61FFAEBC3}" = "AVG7 Find Extension"
-> {HKLM...CLSID} = "AVG7 Find Extension Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Grisoft\AVG7\avgse.dll" ["GRISOFT, s.r.o."]

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks\
<<!>> "{091EB208-39DD-417D-A5DD-7E2C2D8FB9CB}" = "Microsoft AntiMalware ShellExecuteHook"
-> {HKLM...CLSID} = "Microsoft AntiMalware ShellExecuteHook"
\InProcServer32\(Default) = "C:\PROGRA~1\WIFD1F~1\MpShHook.dll" [MS]

HKLM\Software\Classes\PROTOCOLS\Filter\
<<!>> text/xml\CLSID = "{807553E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945}"
-> {HKLM...CLSID} = (no title provided)
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\OFFICE11\MSOXMLMF.DLL" [MS]

HKLM\Software\Classes\Folder\shellex\ColumnHandlers\
{7D4D6379-F301-4311-BEBA-E26EB0561882}\(Default) = "NeroDigitalExt.NeroDigitalColumnHandler"
-> {HKLM...CLSID} = "NeroDigitalColumnHandler Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroDigitalExt.dll" ["Nero AG"]
{F9DB5320-233E-11D1-9F84-707F02C10627}\(Default) = "PDF Column Info"
-> {HKLM...CLSID} = "PDF Shell Extension"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\PDFShell.dll" ["Adobe Systems, Inc."]

HKLM\Software\Classes\*\shellex\ContextMenuHandlers\
Adobe.Acrobat.ContextMenu\(Default) = "{D25B2CAB-8A9A-4517-A9B2-CB5F68A5A802}"
-> {HKLM...CLSID} = "Acrobat Elements Context Menu"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat Elements\ContextMenu.dll" ["Adobe Systems Inc."]
AVG7 Shell Extension\(Default) = "{9F97547E-4609-42C5-AE0C-81C61FFAEBC3}"
-> {HKLM...CLSID} = "AVG7 Shell Extension Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Grisoft\AVG7\avgse.dll" ["GRISOFT, s.r.o."]
CopyToCD\(Default) = "{2AA59FC0-31E8-42DA-9D3C-E9A52953853B}"
-> {HKLM...CLSID} = "CopyToCD shell extension"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\VSO\copytodvd\CtcdShell.dll" ["VSO Software"]

HKLM\Software\Classes\Directory\shellex\ContextMenuHandlers\
CopyToCD\(Default) = "{2AA59FC0-31E8-42DA-9D3C-E9A52953853B}"
-> {HKLM...CLSID} = "CopyToCD shell extension"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\VSO\copytodvd\CtcdShell.dll" ["VSO Software"]

HKLM\Software\Classes\Folder\shellex\ContextMenuHandlers\
AVG7 Shell Extension\(Default) = "{9F97547E-4609-42C5-AE0C-81C61FFAEBC3}"
-> {HKLM...CLSID} = "AVG7 Shell Extension Class"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Grisoft\AVG7\avgse.dll" ["GRISOFT, s.r.o."]
CopyToCD\(Default) = "{2AA59FC0-31E8-42DA-9D3C-E9A52953853B}"
-> {HKLM...CLSID} = "CopyToCD shell extension"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\VSO\copytodvd\CtcdShell.dll" ["VSO Software"]

Group Policies {GPedit.msc branch and setting}:
-----------------------------------------------

Note: detected settings may not have any effect.

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\

"NoDrives" = (REG_DWORD) hex:0x00000000
{unrecognized setting}

"NoViewOnDrive" = (REG_DWORD) hex:0x00000000
{unrecognized setting}

HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel\

"Colors" = (REG_DWORD) hex:0x00000000
{unrecognized setting}

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\

"shutdownwithoutlogon" = (REG_DWORD) hex:0x00000001
{Computer Configuration|Windows Settings|Security Settings|Local Policies|Security Options|
Shutdown: Allow system to be shut down without having to log on}

"undockwithoutlogon" = (REG_DWORD) hex:0x00000001
{Computer Configuration|Windows Settings|Security Settings|Local Policies|Security Options|
Devices: Allow undock without having to log on}

Active Desktop and Wallpaper:
-----------------------------

Active Desktop may be enabled at this entry:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellState

Active Desktop web content (hidden if disabled):

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\Components\0\
"FriendlyName" = ""
"Source" = "file:///C:/DOCUME~1/oooo/LOKALE~1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.jpg"
"SubscribedURL" = "file:///C:/DOCUME~1/oooo/LOKALE~1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.jpg"

Startup items in "oooo" & "All Users" startup folders:
------------------------------------------------------

C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start
"Acrobat Assistant" -> shortcut to: "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe" ["Adobe Systems Inc."]
"Adobe Gamma Loader" -> shortcut to: "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe" ["Adobe Systems, Inc."]
"Adobe Reader Hurtigstart" -> shortcut to: "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe" ["Adobe Systems Incorporated"]
"EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2" -> shortcut to: "C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV02.EXE" ["SEIKO EPSON CORPORATION"]
"EPSON Status Monitor 3 Environment Check" -> shortcut to: "C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV03.EXE" ["SEIKO EPSON CORPORATION"]
"Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003" -> shortcut to: "C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE /tsr" [MS]
"InterVideo WinCinema Manager" -> shortcut to: "C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe" ["InterVideo Inc."]

Enabled Scheduled Tasks:

"MP Scheduled Scan" -> launches: "C:\Programmer\Windows Defender\MpCmdRun.exe Scan -RestrictPrivileges" [MS]

Winsock2 Service Provider DLLs:
-------------------------------

Namespace Service Providers

HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2\Parameters\NameSpace_Catalog5\Catalog_Entries\ {++}
000000000001\LibraryPath = "%SystemRoot%\System32\mswsock.dll" [MS]
000000000002\LibraryPath = "%SystemRoot%\System32\winrnr.dll" [MS]
000000000003\LibraryPath = "%SystemRoot%\System32\mswsock.dll" [MS]

Transport Service Providers

HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2\Parameters\Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\ {++}
0000000000##\PackedCatalogItem (contains) DLL [Company Name], (at) ## range:
C:\WINDOWS\system32\avgfwafu.dll ["GRISOFT, s.r.o."], 01 - 05
%SystemRoot%\system32\mswsock.dll [MS], 06 - 08, 11 - 20
%SystemRoot%\system32\rsvpsp.dll [MS], 09 - 10

Toolbars, Explorer Bars, Extensions:
------------------------------------

Toolbars

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\ShellBrowser\
"{47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93}"
-> {HKLM...CLSID} = "Adobe PDF"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll" [null data]

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser\
"{47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93}"
-> {HKLM...CLSID} = "Adobe PDF"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll" [null data]

HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\
"{47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93}" = (no title provided)
-> {HKLM...CLSID} = "Adobe PDF"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll" [null data]

Explorer Bars

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\
{FF059E31-CC5A-4E2E-BF3B-96E929D65503}\(Default) = (no title provided)
-> {HKLM...CLSID} = "&Opslag"
\InProcServer32\(Default) = "C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL" [MS]

HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\
{182EC0BE-5110-49C8-A062-BEB1D02A220B}\(Default) = (no title provided)
-> {HKLM...CLSID} = "Adobe PDF"
\InProcServer32\(Default) = "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll" [null data]

Extensions (Tools menu items, main toolbar menu buttons)

HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\
{92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263}\
"ButtonText" = "Opslag"

{FB5F1910-F110-11D2-BB9E-00C04F795683}\
"ButtonText" = "Messenger"
"MenuText" = "Windows Messenger"
"Exec" = "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" [MS]

Running Services (Display Name, Service Name, Path {Service DLL}):
------------------------------------------------------------------

AVG Firewall, AVGFwSrv, "C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe /srvfsys" ["GRISOFT, s.r.o."]
AVG7 Alert Manager Server, Avg7Alrt, "C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe" ["GRISOFT, s.r.o."]
AVG7 Resident Shield Service, AvgCoreSvc, "C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe" ["GRISOFT, s.r.o."]
AVG7 Update Service, Avg7UpdSvc, "C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe" ["GRISOFT, s.r.o."]
EPSON Printer Status Agent2, EPSONStatusAgent2, "C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe" ["SEIKO EPSON CORPORATION"]
iPod Service, iPodService, "C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe" ["Apple Computer, Inc."]
Machine Debug Manager, MDM, ""C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE"" [MS]
NVIDIA Driver Helper Service, NVSvc, "C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe" ["NVIDIA Corporation"]
Symantec Core LC, Symantec Core LC, "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe" ["Symantec Corporation"]
Ulead Burning Helper, UleadBurningHelper, "C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe" ["Ulead Systems, Inc."]
Windows Defender, WinDefend, ""C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe"" [MS]

Print Monitors:

HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors\
Adobe PDF Port\Driver = "C:\WINDOWS\system32\AdobePDF.dll" ["Adobe Systems Incorporated."]
EPSON V3 2KMonitor300\Driver = "E_SL2300.DLL" ["SEIKO EPSON CORPORATION"]
EPSON V5 2KMonitor\Driver = "EBPMON2.DLL" ["SEIKO EPSON CORPORATION"]
Microsoft Document Imaging Writer Monitor\Driver = "mdimon.dll" [MS]

<<!>>: Suspicious data at a malware launch point.

+ This report excludes default entries except where indicated.
+ To see *everywhere* the script checks and *everything* it finds,
launch it from a command prompt or a shortcut with the -all parameter.
+ To search all directories of local fixed drives for DESKTOP.INI
DLL launch points, use the -supp parameter or answer "No" at the
first message box and "Yes" at the second message box.
---------- (total run time: 58 seconds, including 19 seconds for message boxes)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 23:40

Og nu tror jeg min halvgamle og halvsløve såkaldte "hjerne" pludselig huskede noget.

Du har jo Ad-Aware Professional med Ad-Watch. Ad-Watch er synderen. Den holder på det hele.

Det plejer ikke at være nok, bare at lukke ned for Ad-Watch, desværre. Du bliver nødt til at afinstallere Ad-Aware imens vi renser færdig.

Når du har gjort det, så på den igen med Norton renseværktøjerne, og kom med en frisk Hijackthis log bagefter, så vi kan få det hele væk.

Nu lysner det

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-02-07 14:09

Har fjernet AdAware proff.
Har kørt de forskellige Norton-renseværktøjer.

HURRA - det ser ud til at lsac.exe er væk fra registreringsdatabasen - også efter genstart.

Der er stadig en masse Symantac-snask i reg.basen, men det kan jeg måske bare fjerne manuelt???

AVG-ikonet dukker stadig IKKE op af sig selv til nederst til højre. Stadig gul knap når jeg åbner den via skrivebordsikonet. Kan gøres aktiv ved at klikke på den gule knap (Ikonet nederst til højre viser sig så)

Her er en frisk HijackThis:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\regedit.exe
C:\Programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV02.EXE
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV03.EXE
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\avgfwafu.dll
O16 - DPF: {05317530-B882-449D-9421-18D94FA3ED34} (OSInfo Control) - http://www.sis.com/ocis/OSInfo.cab
O16 - DPF: {16095503-786F-4097-AED6-5D567A26D760} (SiS_OCX Control) - http://www.sis.com/ocis/SiSAutodetectNT.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119609040406
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1131639033062
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://195.41.18.51/activex/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.7) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc37.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://driveragent.com/files/driveragent.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Unknown owner - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (AVGFwSrv) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-02-07 15:18

Det hjalp på det, må man sige .

Gå i Start/Kør, skriv services.msc og klik OK. Find disse services:

Symantec Core LC - Symantec Corporation....

Automatisk LiveUpdate-planlægning....

Dobbeltklik på dem og stop servicen, sæt starttypen til deaktiveret, klik anvend og ok.

Slet alle mapper der hedder Symantec og Norton. Hvis de ikke vil slettes, så brug Unlocker til det http://ccollomb.free.fr/unlocker/ Højreklik på mapperne, og klik Unlocker, lås alle op, og vælg slet i menuen til venstre. Den vil måske bede om genstart (Du kan godt markere flere mapper til sletning, inden du genstarter).

Så vil jeg foreslå at du muger godt med CCleaner http://www.ccleaner.com/download/downloadpage.aspx?f=2

Vejledning her http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Funktionen "Problemer" renser registreringsdatabasen. Kør den gerne flere gange, til der ikke er mere.

Kør en scanning med HijackThis. Luk alle vinduer, på nær HijackThis. Sæt flueben ved disse linier, og klik på fix checked knappen.

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Unknown owner - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe (file missing) (Er måske væk)
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
(Er måske væk)

Og kom lige med en frisk HijackThis log efter en genstart.

Prøv evt lige at gennemsøge registreringsdatabasen med søgeordene Symantec og Norton, hvis regcleaneren ikke har taget det hele.

Hvis AVG stadigvæk ikke starter op selv, så prøv lige at geninstallere det.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-02-07 18:53

Hej stl-s

Jeg er næsten igennem.
Når jeg søger i registreringsdatabasen med Symantec finder den mange linier (til højre) og mange mapper til venstre med Symantec. Kan jeg bare slette dem uden risiko??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-02-07 19:03

Ja, dem kan du roligt slette.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-02-07 19:07

Hvis nogle af mapperne ikke vil slettes, så højreklik på dem, vælg tilladelser, og tag fuld kontrol over nøglen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-07 19:25

Jeg har fulgt med HELE vejen... Hold da helt Ferie !

..men vil bare kommentere: Godt det ik' er mig, som betalte dyre penge for Norton

..hænger STADIG på !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-02-07 19:43

Hej molokyle.

Ja det er utroligt. Ikke mindst med stl-s' tålmodighed og viden.

Har lige renste symantec og Norton snask i reg.basen og har genstartet. AVG ikonet viser sig stadig ikke. Jeg vil nu (efter Matador ) Af- og geninstallere AVG.

I mellemtiden er her lige den seneste HijackThis-log:

PS: Ja jeg er da også mere og mere tilfreds med at jeg ikke har fornyet mit Norton. Ikke mindst fordi de tillader sig at lægge sig tungt overalt i PC'en OG SÅ IKKE KAN FJERNES med deres eget værktøj, der påstår at kunne det. Det er fandeng........ frækt.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\avgfwafu.dll
O16 - DPF: {05317530-B882-449D-9421-18D94FA3ED34} (OSInfo Control) - http://www.sis.com/ocis/OSInfo.cab
O16 - DPF: {16095503-786F-4097-AED6-5D567A26D760} (SiS_OCX Control) - http://www.sis.com/ocis/SiSAutodetectNT.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119609040406
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1131639033062
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://195.41.18.51/activex/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.7) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc37.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://driveragent.com/files/driveragent.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (AVGFwSrv) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-02-07 20:12

Nu burde Norton være væk. Så er det bare spændende med AVG.

Norton er nogle gange sværere at få væk, end alskens virus og spywareskidt. Jeg kan ikke andet, end klart at fraråde folk at installere det møg. Desværre er det ofte preinstalleret på nye putere, så folk bliver "inficeret" med det, og bliver nødt til at forny det, fordi de ikke kan komme af med det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-07 20:57

pirt03 -> Jeg følger skam også med i Matador

</RØDE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-02-07 21:00

Matador ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-07 21:06

Jepper stl_s .. DR 1 netop nu!

Jf. citat af pirt03 :
Citat
Jeg vil nu (efter Matador ) Af- og geninstallere AVG.

...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-02-07 21:08

Det er vist noget fra gamle dage

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-07 21:10

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-02-07 22:00

JUBIIIIIIIIIIIII

Jeg af- og geninstallerede AVG og nu dukker den op nederst til højre AF SIG SELV - så det ser ud til at være i orden.

Hvor véd du alt det fra stl_s. TUSIND, TUSIND TAK.

Kan jeg installere mint AdAware igen nu - eller har du et bedre forslag.

PS: En lille detalje mere. Jeg har tidligere her i kandu beklaget mig fordi jeg ikke kunne klikke på links i kandu, men var nødt til at starte på en ny side eller lukke kandu ned. Det problem ser også ud til at være løst.

I det hele taget ser det ud til at PCen er blevet hurtigere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-02-07 22:30

Det var da godt det lykkedes .

Bare lidt ærgeligt det blev mere besværligt, fordi jeg ikke huskede problemet med Ad-Watch .

Hvis du er glad for AVG suiten, kan jeg ikke se nogen grund til at installere Ad-Aware igen. Der har du jo AVG Anti-Malware, som er meget bedre end Ad-Aware. Ad-Watch mener jeg sløver maskinen unødigt, og effekten af den kan også diskuteres. Også den negative effekt, som du jo lige har oplevet. Hvis du vælger at installere Ad-Aware igen, så syntes jeg du skulle undlade at aktivere Ad-Watch, og så bare bruge Ad-Aware til at scanne med en gang imellem (selv om jeg tror den kun vil finde lidt tracking cookies).

Iøvrigt har du jo også Spybot, og hvis du aktiverer Download protection og Immunisering, så vil den også holde meget møg ude.

Efter et virus/spyware (og Norton ) angreb, er det altid en god ide at rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 04-02-07 22:25

stl_s: Jeg har ikke glemt dig.
Jeg har fulgt din anvisning i dit seneste indlæg.
Jeg lader trådenstå åben et par dage - måske er der nogender lige vil se slutresultatet.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 22:31

Helt ok pirt03 .

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 12-02-07 14:00

Tusind tak for hjælpen stl_s. Jeg fordoblede lige pointene.