/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad kan bedst betale sig?
Fra : Axelise
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 30-01-07 10:03

Jeg er lige ved et uheld kommet til at købe en fantastisk film på dvd, men den er region 1, og jeg kan ikke se den på min dvd afspiller. Jeg mente ellers, at det var en kodefri dvd, men den kan altså ikke afspille region 1 film.
Nu irriterer det mig jo, at jeg ikke kan se filmen, så umiddelbart vil jeg mene, at jeg har 3 valgmuligheder:
1. Jeg kan købe filmen igen (til 249 kr, altså 100 kr mere end jeg har givet for region 1 udgaven) i en udgave, som jeg kan se.

2. Jeg kan købe noget kit, som opgraderer min dvd afspiller, så den bliver helt kodefri. Det skulle vist koste omkring 500 kr, har jeg læst, og der er vist flere steder, bl.a. HIFI-Klubben, der sælger det.

3. Jeg kan købe en ny dvd afspiller, som er helt kodefri og hvor man kan se alt.

Jeg er godt klar over, at mulighed 1 er den billigste udvej, men jeg tænker, at der muligvis kunne være nogle fordele ved at kunne se region 1 dvd'er fremover? Jeg har købt mange musik dvd'er fra USA, men de er ikke region 1, hvorfor ikke det?? Er det kun filmene, man ikke kan se?

Hvilke gode argumenter har I andre for at vælge løsning 2 eller 3?
Kan det evt. gøres billigere end for 500 kr?

Kommentar
Fra : greenfield

Dato : 30-01-07 10:20

Jeg vil da mene at det er mest smart at købe en ny DVD spiller, da man næsten hele tiden kan få sådan en fætter til under 300 kr. Det kommer selvfølgelig også an på om du har købt en maskine af et bestemt mærke, som du hælder til. Hvis det er ligegyldigt med fabrikatet, er det da bare afsted til den nærmeste Fakta eller Aldi. Gog fornøjelse. Håber at det lykkes for dig.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 10:21

Løsning 2 og 3 er helt sikkert at foretrække.....

Region 1 er NTSC (det amerikanske system..)
Region 2 er PAL (det europæiske)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 10:23

løsning 3 er nok det mest attraktive.....

Alle nyere fjernsyn har ikke problemer med at vise NTSC - det er kun playeren der har det....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-07 12:06

Du kan da prøve at søge efter din dvd afspiller her http://www.videohelp.com/dvdhacks

På mange dvd afspillere kan man indtaste en tastekombination på remoten og gøre dem regionsfri!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 13:16
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-01-07 18:58

Jeg vil også mene, at det bedste du kan gøre er at investere de par hundrede kroner i en bambus afspiller fra Dansk Supermarked eller lign., så kan du altid degradere den til soveværelset hvis du får lyst.

Grunden til at dine musikdvd'er er kodefri er, at der jo ikke er nogen forskel i releasedates, hvorimod regionskoderne i sin tid (de er håbløse nu) blev indført for at undgå at folk bare importerede dvd'er fra f.eks. USA i stedet for at se dem i biffen. Det er ikke usædvanligt, at de lidt smallere film kommer på DVD i USA før de kommer i biffen i Europa eller andre steder.

MEN igen, rend du ud og køb en billig maskine!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 31-01-07 17:59

Nordsted1, den dér model med at knække koden, den lyder god! Jeg vil lige prøve at se, om jeg kan finde ud af det!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-02-07 09:43

Nå ja...den dér kodeknækker skal man jo betale for. Og hvad så hvis det ikke virker?
Det kan godt være, at jeg hellere lige må se, om der findes en billig dvd ét eller andet sted.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-07 11:08

Citat
om der findes en billig dvd ét eller andet sted

De købes i "bunker" i ethvert supermarked.... Fra 2-300 kr.- og opefter.....

Men sørg nu for den er kodefri og kan bruge både + og - skiver.....

Ellers får du pludselig andre problemer

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-02-07 16:48

Tja, jeg har været ude og se på dvd'er i dag. Men hverken Føtex, HIFI-Klubben, Electric City eller Elgiganten havde en kodefri til under 1000 kr. Man kan få lavet sin dvd kodefri for 400 kr, men det synes jeg ikke, jeg vil ofre på sagen.
Ham der ekspederede mig i HIFI-Klubben mente, at jeg nok skulle kunne finde en "code-cracker" gratis på nettet ét eller andet sted, så det vil jeg prøve at finde.

Nordsted1, dit link var for såvidt ok, men man skal betale 10 pund (ca. 125 kr) for at få adgang til koderne, og så tænker jeg, hvad hvis de ikke har koden til min Daytek dvd? Så har jeg betalt 125 kr for ingenting, og det vil jeg jo nødig risikere.

refi....hvad mener du med + og - skiver??? Jeg aner ikke hvad du snakker om, - er det noget man skal være opmærksom på i forhold til region 1 dvd'er???

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 01-02-07 18:35

Hvis du har været i Føtex har du overset den United maskine de har til 299,95.......

Om det er +/- R har noget at gøre med teknologien, hvordan filerne brændes mener jeg, og -r er vist det ældste, dvs. at de fleste maskiner kan afspille dem (eller også er det +R). Men jeg mener
-R er ældst.

Men det refi mener er nu nok nærmere, at den skal være istand til at afspille piratdvd'er, og det er indtil videre kun de ældste fra før 2002, der ikke kan det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-07 19:12
Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 02-02-07 10:07

Jamen så må jeg have overset noget i Føtex - jeg må kigge derned igen!
DEt irriterer mig bare, at da jeg i sin tid købte min Daytek M-700M, da fik jeg at vide, at den var kodefri, men det er den ikke. Jeg har set brugsanvisningen grundigt igennem for at se, om der er noget omkring setup, som jeg har overset, men det var der ikke.

Angående piratkopier: Det bliver ikke et problem, jeg kommer til at støde ind i, for sådan nogle har jeg slet ikke

Tedd, det var et rigtig godt bud så tak for det, - men der var ingen af unlock koderne, der duede. Hvilket da egentlig er mærkeligt! Jeg fandt dem også et andet sted i går, - præcis de samme koder, men altså: De duer ikke!

Til gengæld har jeg fundet et andet sted på nettet:

http://www.dvdunlocker.com/movies/default.aspx

Det koster det halve af, hvad det koster i Nordsted1's link, - ikke at de 60 kr gør den store forskel
men problemet er jo stadigvæk, at jeg ikke ved, om jeg får de samme koder ud, som Tedd har givet mig, og som jeg også selv har fundet frem til.

Tror I iøvrigt at det er "sikkert" nok at betale med visakort på ovennævnte link??? Jeg er jo bange for, at mit kort bliver lænset af en østeuropæisk bande, hvis jeg gør det

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-07 10:46

Det jeg mener med + og - er at hvis du i din komputer selv laver DVDer skulle de jo gerne kunne afspilles på din nyindkøbte DVD

Da de fleste komputere idag kører med både + og - skiver er det et spørgsmål om HVILKE du normalt bruger....

Der er jo ikke meget ide i at du laver DVDer på + skiver og den stationære KUN kan afspille - skiver....

Det har IKKE noget med regioner at gøre og alle købefilm vil under alle omstændigheder kunne afspilles, men som sagt KUN dem du SELV laver....

Kvaliteten er den samme på begge skivetyper...

Kodefri 298.- 374.- incl. fiorsendelse

http://www.bj-trading.dk/menu.asp

Og den afspiller ALLE typer kan du se her

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=95000

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 02-02-07 11:04

Av ja, det er godt nok billigt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 11:19

Så er det bare at købe....

Så kan du se din film om 2 dage

Har firmaet lovet for meget ryger den bare retur

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 02-02-07 11:33

Og du mener ikke, at det er et lorte-apparat??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 11:59

Nej da - så havde jeg da ikke anbefalet det...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 02-02-07 12:33

Refi, du har bare FULDSTÆNDIG ret!
Tusind tak for det gode råd, jeg bestiller fluks et apparat!

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 02-02-07 12:34

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 12:48

Selv tak